2015-09-02, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Det var nog folk från alla möjliga yrkesgrupper som köpte sex på 80-talet, advokater, sopåkare, läkare och kanske t.o.m poliser, varför är just Vincents prostitutionskoppling så intressant för dig ?
Alla personer som antingen arbetade eller befann sig inom dumpningszonen och som också hade koppling till Malmskillnadsgatan borde väl vara intressanta ?

Men de flesta som besökte bordeller och Malmskillnadsgatan var väl ändå inte kriminella personer utan just bara sexköpare ?
Det ska tydligen också vara ganska vanligt enligt statistiken (och en viss kriminolog) att de som tar livet av prostituerade är personer som ofta är ostraffade sen tidigare, varför uppmärksammar inte du detta ?
GM kan lika väl vara en tidigare ostraffad person men du vill inte ens tänka tanken, varför kan man fråga sig ?

Men om det inte fanns någon skälig misstanke mot Vincent och hans rövare på Eugeniavägen 25 sommaren/hösten/vintern 1984 hur skulle då det kunna gå att genomföra en husrannsakan och en koll av telefontrafiken och personallistorna ?

Att misstänka någon på väldigt lösa grunder kan knappast vara skäl eller ens tillräckligt för att genomföra ovanstående ?

Du hänvisar till G W Persson. Du tror alltså att läkarna är oskyldiga? Jag håller med drj. Jag tror att den skylfige är någon som CdC träffat.
Citera
2015-09-03, 01:09
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kojkoj
Du hänvisar till G W Persson.

Japp, tänkte återigen på GW och hans ibland väldigt tänkvärda ord, citerar nu expressen där han uttalar sig i samband med att mordet på CdC:s väninna AN (-82) ska bli preskriberat:

Att länskriminalen låter ärendet preskriberas är en skandal, anser professor Leif GW Persson.
– Det är skandalöst och djävligt trist. Det vanliga är faktiskt att de som stryper prostituerade är människor som tidigare är ostraffade, säger Leif GW Persson

Eftersom GW ofta hämtar stöd för vissa av sina påståenden i statistiken så borde det vara svårt att säga emot honom vad gäller just detta, om vi i teorin applicerar hans uttalande på fallet Catrine da Costa så blir ju kontentan av det hela att GM i fallet CdC med viss överhängande sannolikhet är en tidigare ostraffad person och allt detta med stöd av den "för vissa" så förhatliga statistiken.
Dock, observera nu att ingen vet hur CdC avled för dödsorsaken är okänd men strypning eller kvävning eller liknande är ingen oäven gissning eftersom halsen saknades bland kvarlevorna i säckarna (den var avskuren tätt intill bålen)

Samtidigt så kan GW omöjligt veta med bestämdhet vem som är oskyldig eller skyldig i de fall där han engagerat sig som tex i fallet CdC och det finns också helt uppenbart personer som ifrågasätter honom och undrar varför tidningarna ger honom så mycket utrymme med alla sina gissningar.

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:sPNbfI0PWGMJ:www.dagensmedia.se/asikter/debatt/article3557745.ece+&cd=28&hl=sv&ct=clnk&gl=se

Det känns ärligt talat rätt så tryggt när han uttalar sig om saker där han hämtar stöd i statistiken och då träffar han ofta rätt men när det gäller allmänna gissningar huruvida folk är oskyldiga eller raka motsatsen så ska vi nog ta hans gissningar med en nypa salt.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2015-09-03 kl. 01:25.
Citera
2015-09-03, 10:20
Medlem
Polisen får in Vincent efter ett halvår och förhöret består av luft. Förhöret och arbetet med E-vägen och klientelet där är inte vad man kallar polisarbete. Att mer inte lämnas ut nu kan bero på det undermåliga polisarbetet men det kan förstås handla om att Vincent vid något tillfälle fungerat som kontakt mellan en polis och en prosituterad/roid-langare/något annat. Kanske någon polis spelade på hästar.
Citera
2015-09-03, 11:35
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noicer
Polisen får in Vincent efter ett halvår och förhöret består av luft. Förhöret och arbetet med E-vägen och klientelet där är inte vad man kallar polisarbete. Att mer inte lämnas ut nu kan bero på det undermåliga polisarbetet men det kan förstås handla om att Vincent vid något tillfälle fungerat som kontakt mellan en polis och en prosituterad/roid-langare/något annat. Kanske någon polis spelade på hästar.

Det enda som finns mot Vincent är att han hade koppling till "området" där säckfynd nummer 2 gjordes och att han kände offret, det bör påpekas att Vincent aldrig någonsin har varit misstänkt för inblandning i CdC:s öde från polisens sida, ett förhör med honom ägde rum i februari 1985 och där sa Vincent att han och CdC var endast vänner som gick på krogen ibland, dom hade enligt Vincent ingen sexuell kontakt och det fanns väl inte heller någon anledning för honom att ljuga om just detta ?

Vill minnas att det endast är två kvinnor som uppgett att Vincent var sexköpare, å andra sidan så kan ju dessa kvinnor ha tagit miste eller sett fel nåt så in i hel....... med tanke på att fallet Catrine da Costa verkar krylla av vittnen som var/är utrustade med otroligt dålig syn och/eller uselt minne.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2015-09-03 kl. 11:46.
Citera
2015-09-04, 01:25
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
. Ta till dig de senaste decenniernas utveckling

Tyvärr Justice, om vi ska vara ärliga så går det inte att se någon utveckling alls sen 80-talet, fallet är fortfarande ouppklarat och ingen vet faktiskt vad som hände då offret dog och styckades, jag bortser från domskälen nu eftersom ni mediemordsvänner alltid blir så extremt upprörda och rent ut sagt rabiata när dessa nämns och det är tröttsamt att behöva höra snacket om ett justitiemord för tiotusende gången.

Det finns inga eller har aldrig funnits några "nya" intressanta gärningsmän som kan bindas till brottet genom teknisk bevisning eller genom vittnesmål och det kanske enda som i princip verkar återstå är misstankarna mot de ursprungligt misstänkta männen ?

Vincent och hans rövare å sin sida tycks vara ert sista hopp men återigen, det finns inga som helst bevis/vittnesmål eller ens tredje klassens indicier som kopplar samman honom eller några andra personer i hans närhet med offrets död och styckning och det borde vara ett stort för att inte säga ett oöverstigligt problem för de här i tråden som fortsätter att driva en kampanj med riktning Vincent och hans bekanta/umgänge i stort.

Missbrukare och folk i marginalen som gänget på och runt Eugeniavägen 25 brukar mycket sällan klara av att hålla tyst i så många år för inte ett enda intressant tips har kommit in under alla dessa år, lojaliteter förändras och folk förändras men icke ett enda värdefullt tips, varför kan man fråga sig ?

Kanske fanns det aldrig några intressanta tips att delge polisen, kan det vara därför det varit så tyst under alla dessa år ?
Citera
2015-09-04, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niklas-P
När det gällde rättscirkusen runt Catrins död så kryllar det av syn- och minnessvaga personer. Såväl vittnen som utredare.
Idag så återstår det bara en ensam "CirkusAkrobat", vilken vill svepa in skandalen i en tät dimma.
Det är fascinerande att ingen av de inblandade i rättsrötan längre försvarar justitiemordet. Den enda som försvarar de inblandade är en gräsfläck på Flashback. Men de inblandade själva är inte lika positiva till sitt agerande. Om man jämför med Quickmålen så verkar flera som gjorde karriär på hans erkännanden fortfarande tro att han är skyldig men de som gjorde karriär på läkarnas förstörda liv tror inte på läkarnas skuld. Det säger en del om hur usel utredningen var.
Citera
2015-09-04, 13:32
Medlem
Det har gått lång tid sedan Olsson mfl senast uttalade sig. Tystnaden nu beror på att de blir stämda om de upprepar sig. Deras hopp står till ett rättsväsende som sätter skyddet av de egna före medborgarnas rättsskydd. Lawn, som skriver här i tråden, är sannolikt inte bara uppskattad av Olsson, Rajs mfl. De vill nog att övertrampen glöms bort. Genom Lawns postande dras skiten upp dagligen här.
Citera
2015-09-04, 16:47
Medlem
Justiceforthe96s avatar
Citat:
Tyvärr Justice, om vi ska vara ärliga så går det inte att se någon utveckling alls sen 80-talet, fallet är fortfarande ouppklarat och ingen vet faktiskt vad som hände då offret dog och styckades, jag bortser från domskälen nu eftersom ni mediemordsvänner alltid blir så extremt upprörda och rent ut sagt rabiata när dessa nämns och det är tröttsamt att behöva höra snacket om ett justitiemord för tiotusende gången.

Det finns inga eller har aldrig funnits några "nya" intressanta gärningsmän som kan bindas till brottet genom teknisk bevisning eller genom vittnesmål och det kanske enda som i princip verkar återstå är misstankarna mot de ursprungligt misstänkta männen ?

Vincent och hans rövare å sin sida tycks vara ert sista hopp men återigen, det finns inga som helst bevis/vittnesmål eller ens tredje klassens indicier som kopplar samman honom eller några andra personer i hans närhet med offrets död och styckning och det borde vara ett stort för att inte säga ett oöverstigligt problem för de här i tråden som fortsätter att driva en kampanj med riktning Vincent och hans bekanta/umgänge i stort.

Missbrukare och folk i marginalen som gänget på och runt Eugeniavägen 25 brukar mycket sällan klara av att hålla tyst i så många år för inte ett enda intressant tips har kommit in under alla dessa år, lojaliteter förändras och folk förändras men icke ett enda värdefullt tips, varför kan man fråga sig ?

Kanske fanns det aldrig några intressanta tips att delge polisen, kan det vara därför det varit så tyst under alla dessa år ?
Det är inlägg som detta som gör att jag i stort sett har slutat att skriva i tråden...

Trots att jag otaliga gånger har bett dig att se mig som en självständig debattör så fortsätter du att tillskriva mig alla åsikter som du anser att "mediemordsvännerna" har. För dig har alla som inte håller med dig en och samma röst i debatten.

Du verkar så uppfylld av att skriva så många inlägg som möjligt att du inte ens bryr dig om att läsa och reflektera över de inlägg du svarar på.

Här skriver jag alltså ett inlägg om att du bör släppa läkarna som gärningsmän, varpå du svarar något om att vi mediemordsvänner desperat klänger oss fast vid Vincent. Antingen får du svara på hur JAG desperat klänger mig fast vid Vincent eller så kan du diskutera honom med en annan lämpligare debattör. Av mig får du inga svar om Vincent och det vet du.

För övrigt så är det lustigt att läsa att du tröttnar på att läsa samma saker om och om igen. Tröttnar du aldrig på att skriva samma saker om och om igen? Du byter ju inte ens formuleringar.
Citera
2015-09-05, 00:46
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Justiceforthe96
Det är inlägg som detta som gör att jag i stort sett har slutat att skriva i tråden...

Trots att jag otaliga gånger har bett dig att se mig som en självständig debattör så fortsätter du att tillskriva mig alla åsikter som du anser att "mediemordsvännerna" har. För dig har alla som inte håller med dig en och samma röst i debatten.

Du verkar så uppfylld av att skriva så många inlägg som möjligt att du inte ens bryr dig om att läsa och reflektera över de inlägg du svarar på.

Här skriver jag alltså ett inlägg om att du bör släppa läkarna som gärningsmän, varpå du svarar något om att vi mediemordsvänner desperat klänger oss fast vid Vincent. Antingen får du svara på hur JAG desperat klänger mig fast vid Vincent eller så kan du diskutera honom med en annan lämpligare debattör. Av mig får du inga svar om Vincent och det vet du.

För övrigt så är det lustigt att läsa att du tröttnar på att läsa samma saker om och om igen. Tröttnar du aldrig på att skriva samma saker om och om igen? Du byter ju inte ens formuleringar.

Har aldrig någonsin sett dig ifrågasätta Eremonas enormt många inlägg där hen indirekt försöker kasta skulden på gänget eller personerna (och deras bekanta) som huserade på och runt omkring Eugeniavägen, kan det möjligen vara en av anledningarna till att man klumpar ihop er självständiga debattörer och "mediemordsivrare" till en enda massa som håller ihop i vått och torrt ?

Om du nu månar så oerhört om oskyldiga personer så borde väl du ändå slösa lite av den där "empatin" på Vincent och hans "rövarpolare" för om sanningen ska fram så är de påstådda misstankarna mot honom och den andra tunnare än den tunnaste spindelväv, om du är av en annan åsikt så presentera då gärna bevisen som binder Vincent eller hans "polare" till brottet.

Anser faktiskt att du och alla andra debattörer ska vara betydligt mer närvarande i debatten för det är så den hålls levande och då avser jag också en betydligt högre nivå utan några påhopp eller angrepp där man kallar meningsmotståndare för foliehattar, varför vill du inte diskutera Vincent förresten ?
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2015-09-05 kl. 01:05.
Citera
2015-09-05, 10:40
Medlem
Vincent dränkte hästar för att få pengar. Vincent var en skurk. En empatistörd skurk. Detta är ett faktum givet hans handlingar. Typerna runt honom och runt CdC var intressanta för polisen men polisen gjorde inte sitt jobb. Det är inte alls unikt men det här fallet är unik eftersom det ledde till att två oskyldiga personer som inte dränker hästar eller styckar människor, mördar, dräper, knivskär, bedrar eller ägnar sig åt incest fick sina liv förstörda.

Men, du har själv sagt här i tråden att du inte längre anser att Teet Härm och Thomas Allgén är skyldiga. Detta tillkännagav du nyligen. Då inser säkert även du att de är offer för ett justitemord och en monumental skandalisering i medierna och offentligheten. Bra det. Ändå nämnder du KI som möjlig hemvist för personen som styckade CdC. Vem där menar du styckade CdC? Vad heter personen på KI som du misstänker?

Jag vet inte vem som är skyldig. Det vet ingen utom den skyldige om hen ens lever. Jag och alla utom du vet däremot att Teet Härm och Thomas Allgén är helt oskyldiga. Detta är ett faktum.
Citera
2015-09-05, 13:24
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Vincent dränkte hästar för att få pengar. Vincent var en skurk. En empatistörd skurk. Detta är ett faktum givet hans handlingar. Typerna runt honom och runt CdC var intressanta för polisen men polisen gjorde inte sitt jobb.

Ja ditt favorithatobjekt förefaller ha varit en skurk men han var nog knappast någon likstyckare och han tycks ej ha ägt någon kunskap inom vare sig kirurgi eller obduktionsteknik som tycks ha varit en förutsättning för den professionellt utförda evakueringen av offrets underliv, en sådan här "evakuering" är vanlig inom rättsmedicinen, underlivet plus livmoder och äggstockar tas bort i något som kan kallas samma handgrepp.
Om ett styckat offer hittas i omedelbar anslutning till stora medicinska institutioner (FP2) så borde väl misstankarna normalt sett gå i den riktningen att någon okänd person inom den medicinska yrkeskåren på nåt sätt kanske kan vara inblandad med tanke på den ovan nämnda evakueringen ?

Varför ska vi bara fokusera på nedgångna skurkar och missbrukare som kanske bara råkade (?) befinna sig i närheten av den ena fyndplatsen, om vi gör en grundlig analys av FP2:s placering i förhållande till KS och KI-området så är denna uppenbara närhet minst lika besvärande som närheten till rövarhålan på Eugeniavägen.

Och polisen gjorde nog sitt jobb så gott dom kunde men som alltid så begås misstag för även poliser är människor med fel och brister, sen går det alltid att ha synpunkter på vad exakt det var för fel polisen gjorde sig skyldiga till.

Citat:
Jag vet inte vem som är skyldig

Nu låter du nästan som R*js i Attunda när han påstod att det var rätt så säkert att CdC blev mördad men att han samtidigt inte hade en blekaste aning om vem som var den skyldige.
Senast redigerad av Lawnmoverman2011 2015-09-05 kl. 13:31.
Citera
2015-09-05, 13:52
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Det var nog folk från alla möjliga yrkesgrupper som köpte sex på 80-talet, advokater, sopåkare, läkare och kanske t.o.m poliser, varför är just Vincents prostitutionskoppling så intressant för dig ?
Alla personer som antingen arbetade eller befann sig inom dumpningszonen och som också hade koppling till Malmskillnadsgatan borde väl vara intressanta ?
Du ser alltså ingen skillnad mellan att besöka en butik i ett köpcentrum och att faktiskt driva ett köpcentrum?

Citat:
Men de flesta som besökte bordeller och Malmskillnadsgatan var väl ändå inte kriminella personer utan just bara sexköpare ?
Det ska tydligen också vara ganska vanligt enligt statistiken (och en viss kriminolog) att de som tar livet av prostituerade är personer som ofta är ostraffade sen tidigare, varför uppmärksammar inte du detta ?
GM kan lika väl vara en tidigare ostraffad person men du vill inte ens tänka tanken, varför kan man fråga sig ?
Lustigt nog så beskrivs det i DÄEM hur Härm gör en rättsläkarundersökning av en mördad hora. GM var i detta fall en 25-årig rymling från Djupvik utanför Strängnäs som mördade 31-åriga "Maria K" 1984. Dvs straffad.

Sedan så finns det väldigt många olika sorters "ej tidigare straffad". Vissa är det för att de aldrig kommer att begå brott. För andra är det en tidsfråga innan de åker fast. Gör du inte den distinktionen så är det bara att köpa de där modärna skillingtrycken där vilken man som helst plötsligt slår ihjäl sin fru osv.

Citat:
Men om det inte fanns någon skälig misstanke mot Vincent och hans rövare på Eugeniavägen 25 sommaren/hösten/vintern 1984 hur skulle då det kunna gå att genomföra en husrannsakan och en koll av telefontrafiken och personallistorna ?

Att misstänka någon på väldigt lösa grunder kan knappast vara skäl eller ens tillräckligt för att genomföra ovanstående ?
Så om polisen säger att Jorden är platt och att evighetsmaskiner fungerar, har de rätt?

Kan du även säga det i alla andra fall där snuten i detalj överbevisades om hur fel de hade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in