2015-09-03, 12:56
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Snarare mer troligt att hon blivit förd bakom ljuset gällande sin inblandning.
Kidnappning?
Och att de riskerar en relativt bra tillvaro i A.Js tjänst?(hur snål han än nu må vara?!)
Långsökt...

Summorna som en "lyckad" kidnappning hade kunnat ge överstiger nog definitivt en "relativt bra tillvaro i A.Js tjänst".

Dessutom, betänk att den ene kidnapparen (LS) i Siba-fallet var arvtagare till en miljonförmögenhet redan innan han deltog i kidnappningen av Fabian Bengtsson www.gp.se/nyheter/goteborg/1.107165-darko-sokacic-tar-pa-sig-hela-ansvaret

Så en bra ekonomisk tillvaro behöver defintivt inte hindra någon från att kidnappa för lösensumma.
2015-09-03, 13:04
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Ytterligare en faktor som talar för att det skulle kunna handla om ett kidnappningsförsök, är att den tredje MGM (ej häktad, men misstanke om skyddande av brottsling kvarstår) är en kvinna.

Om motivet hade varit av sexuell karaktär är det mindre sannolikt att hon som kvinna (och dessutom gift med en av MGM) velat (eller tillåtits) bli involverad i brottet. Däremot, vid en "lyckad" kidnappning hade hon själv gynnats av brottet, genom att ha fått del i lösensumman.

Om nu alltihop började som en kidnappning, varför spred då GM ut hennes tillhörigheter? Man vill väl lämna så lite spår efter sig som möjligt?
2015-09-03, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Summorna som en "lyckad" kidnappning hade kunnat ge överstiger nog definitivt en "relativt bra tillvaro i A.Js tjänst".

Dessutom, betänk att den ene kidnapparen (LS) i Siba-fallet var arvtagare till en miljonförmögenhet redan innan han deltog i kidnappningen av Fabian Bengtsson www.gp.se/nyheter/goteborg/1.107165-darko-sokacic-tar-pa-sig-hela-ansvaret

Så en bra ekonomisk tillvaro behöver defintivt inte hindra någon från att kidnappa för lösensumma.

Nej absolut inte, men varför i hela friden skulle man vilja kidnappa L.H?,som fick sommarjobba på ett café..
Varför skulle man få intrycket att hon var nån"litet rikemansdotter"?
2015-09-03, 13:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Le Grand Maître
Läs mina källor - detta är en faktiskt verklighet i Sverige.
Haschpsykoserna står du för isf.

Ja!
Min bedömning är nog att du uppgradera
låsen och larmet till din ytterdörr så
att inte SOG får för sig att hälsa på dig
en stilla natt.
"Källor och källor" det var ett tråkigt
fall nyligen men det gör inte alla
Pappor som är militärer till hot
för sinna barn.
Den sista diagnosen är nog din egen
framtida.
Annars är det riktigt att "tänka brett"
och det är troligt att mördaren inte
hade Lisa Holm som det första offret.
Seriemördare skrev du!
Sällsynt i Sverige, jag har träffat en
och denne var från forna Jugoslavien
om jag inte missminner mig, tyst
djävel med elak blick.
Tycker det är lite väl mycket runt
själva "godset" eller hur?
2015-09-03, 13:15
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Du kunde ha letat själv. (FB) Många mord i Eslöv - vad är fel? Mordet på Knut Nilsson

Om man nu bryr sig om att länka så väntar man sig att länken ska handla om ämnet man uttalar sig om. Håller du inte med om det?
2015-09-03, 13:16
Medlem
Citat:
Nej absolut inte, men varför i hela friden skulle man vilja kidnappa L.H?,som fick sommarjobba på ett café..

Dessutom har jag väldigt svårt att se dessa 3 sitta över tex kökslampan och planera detta.
För ska man kidnappa någon krävs planering&att dessutom i detta fall då LH, avlider /mördas innan man ens hinner skicka ett typ"vi har din dotter"..

Tar på mig dumstruten!
2015-09-03, 13:18
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Om nu alltihop började som en kidnappning, varför spred då GM ut hennes tillhörigheter? Man vill väl lämna så lite spår efter sig som möjligt?

Hypotesen att det kan ha handlat om kidnappning har sina poänger. Om det finns något av värde att pressa fram från LH:s anhöriga är i så fall en parameter.

Men ett misslyckat kidnappningsförsök som slutar i mord (för att dölja vem som är gärningsman) kan fu förklara dödsfallet, eventuell frånvaro av sexuellt våld och att det blivit viktigt att göra sig av med alla komprometterande föremål precis som det varit viktigt att göra sig av med kroppen.

Jag har tidigare sagt att man kan släppa motivet ("varför") tills man vet "hur" och "vem", men som en tänkbar anledning till mord duger "kidnappningsförsök som inte fungerade" rätt bra.
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe

Antingen var BO vid liv när de transporterade bort henne i bilen, och att hon hade möjlighet (och sinnesnärvaro) att kasta ut tillhörigheterna från bilen i hopp om att någon skulle hitta dem och spåra henne.

Mer troligt dock, att GM snabbt ville göra sig av med offrets tillhörigheter, bl.a. för att undvika spårning av hennes mobil kopplad till den plats som de avsåg att transportera henne till. (Att man hittade skalet till mobilen i terrängen kan ev. bero på att GM i hastigheten avsåg att kasta allt som hade med Lisas mobil att göra. Och ev.andra tillhörigheter kan ha följt med av bara farten).

Dessutom, GM kunde nog i det ögonblicket inte i sin vildaste fantasi förutse vilken ofantlig uppmärksamhet och rekordstort sökpådrag som Lisas försvinnande skulle framkalla.

När de insåg vidden av alla människor i området, fick de kalla fötter och begav sig tillbaka till platserna där de slängt Lisas tillhörigheter i syfte att undanröja tillhörigheterna innan någon annan hittade dem. Men det visade sig att Missing People redan hittat sakerna.
Senast redigerad av GilGrissom82 2015-09-03 kl. 13:22.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hopes.N.Dreams
Vilka likheter finns det förutom BO:s relativa unga ålder samt etniska tillhörighet?

Polisens teori är att det är någon med lokalkännedom som är LH:s mördare. Att en person som rör sig mellan olika län för att mörda hejvilt låter en aning långsökt. Varför skulle en mördare röra sig mellan olika län enbart för att döda personer på måfå när hen likväl skulle kunna göra det inom samma län? Ett sådant fall skulle vara högst osannolikt med tanke på att de 75 % av kvinnorna som mördas så är GM någon i deras närhet. Siffran fick jag från Leif GW från aftonbladet. Såklart finns det förklaringar, men alla är långsökta enligt mig. Samtidigt har jag ingen kunskap kring mordfall.

Om det nu skulle vara samma mördare i båda fallen så är det en person som är bekant med platserna.

Antingen bor personen där eller har bott eller jobbar på ställena.

Anders Eklund är ju en sådan mördare som åkte runt med lastbil i vårt land...
2015-09-03, 13:23
Medlem
Citat:

En möjlighet är att man tagit fel på person då ägarinnans dotter verkar vara den som ensam anlände på moped i normalfallet.
2015-09-03, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vanstyretstid
Är det så?

Vi behöver en gärningsman! Inte alla inblandade och
den som från början tog Lisa Holms liv?

Byråkratiskt rättsligt trassel!

Ser ut som juristernas långhåriga gråa peruker
börjar släppa i fästet!

Alfons* del Corro!

Är du förhörd? Har du alibi? Är du toppsad?
Du var på Högsättet!
Min lilla Elitsoldat, det är dags att du transporteras
tillbaka från Dubai krimskramsets mecka!
Det är av stor vikt att varenda inblandad får känna
den kalla välslipade bilan mot nackroten, eller hur?

Jag vill ha Alfonsos huvud på ett silverfat, ingen annan, och
äpplet behöver inte vara karamelliserat i kjäften.

Det är alldeles tydligt att ingen sätter näven i bordet!

Alla tecken och spår visar på att de tre Litauerna bara
fått skitjobbet!

Dessa sex spekulationer.... Visar på hur perverterat
ociviliserat vårt Svenska land blivit!
Porrskadadeimpotenta mesiga grodhoppande menighet!

Borde finnas djupare orsaker för hennes död, allt för få
vittnen, allt för komplicerat för att vara gjort i
vilt kåtslag, ingen våldtäktsman som gått så
grundligt till väga förr i vårt avlånga Land, eller hur?

Mer fokus på och runt A.J om jag får be!

Det är runt honom allt hänt, hanns beteende är allt
för suspekt för att negligeras!

Skvatt galen tror jag du skrev förut.
Vill du ge något exempel?
2015-09-03, 13:32
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Skvatt galen tror jag du skrev förut.
Vill du ge något exempel?

Det är en sak att avslöja sig själv, en annan att avslöja sin
källa, eller hur?
Du får äran av att plöja igenom det jag skrivit.
Skvatt galen är inte mitt utryck, det är ditt!
Om han var skvatt..... Så hade detta fall varit löst
för två månader sedan

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in