2015-09-02, 23:31
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Det intressantaste var tidsuppgiften, att Lisas mamma ringde kl 20:15. Rimligen bör det ha skett innan pappan åkte till Blomberg, och det förskjuter tidtabellen för kvällen med 15 minuter.

Har läst att mamman ringde samtalet efter att pappan hade åkt iväg.
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ..anonym..
Lisas morsa ringde 20.15 till caféägaren och frågade när Lisa hade gått.

Källa: http://www.dn.se/nyheter/sverige/lisa-ar-en-valdigt-glad-och-trevlig-flicka/
Från ett inlägg 11 juni.
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
....Fast jag blir ju förstås lite konfunderad över alla dessa gubbar med fet plånbok som hänger kvar vid sin gamla hagga när dom kan ha en liten söt Lolita i stället. Vad hindrar dom?
Anständighet kanske ? Realism ?
I övrigt vet jag inte om jag förstår vad du menar - kanske du inte helt förstår mig heller ? Nu är detta så OT, så vi kan lämna denna fråga öppen. Min poäng var väl mest att mycket rör sig i huvudet på en människa, men att de flesta kan hålla sina fantasier i styr och leva ett civiliserat liv. Det är undantagen som motiverar denna och andra trådar.
Bannlyst
inte följt tråden.
vem är den 4:e personen som tydligen har blivit hög-intressant i utredningen?
någon info?
2015-09-02, 23:37
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Han släpptes senare för han var häktad på två veckor, kvinnan var häktad på en vecka.

Och han var häktad två veckor bara för att han är man
2015-09-02, 23:41
Medlem
delta2s avatar
Citat:
Personutredningens uppgift är inte att ta reda på om han är skyldig. Det är förundersökningens, och senare domstols, uppgift.

Nu var du nog faan lite väl snabb för ditt eget bästa tror jag . Jag skrev aldrig att det är personutredningens UPPGIFT att ta reda på detta . Jag skrev att den inte säger ett skit om han är skyldig eller inte . Nu får nog XO ta på brillorna och se upp med vad hon läser . Att det är domstolens uppgift att ta reda på om han är skyldig förstår jag utan krokiga pekpinnar .... Men tack ändå . Grattis till jubileet förresten , 25 inlägg per dag ....
2015-09-02, 23:45
Medlem
Citat:
Personutredningens uppgift är inte att ta reda på om han är skyldig. Det är förundersökningens, och senare domstols, uppgift.

Skrev hen inte precis detta fast med fler ord ?

Men trots detta så används utredningen lite vårdslöst här på forumet som ett halvtaskigt alibi av arten "men han har ju inte gjort något förut"
2015-09-02, 23:45
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Varför nämner du lillebror i det här? Kan det inte lika gärna vara vem som helst?

Jag tänker inte fråga varifrån du har fått queerdam, utan jag nöjer mig med att du väljer att insinuera att det finns likheter med vatchareeyafallet men vågar inte visa upp dem av rädsla för denna queerdam som har slagit dig på fingrarna i vatchareeyafallet flera gånger tidigare. Det är ett fult sätt att skapa poänger. "Jag vet något, men tänker inte berätta för då kanske jag blir rättad".
Ja, NB kan ju förstås ha haft med sig frun istället för brodern. Men det är kanske inte så
vidare troligt.

Låt mig påminna om att misstankar kvarstår gentemot både lillebrodern och frun.
De är ännu inte avskrivna så vitt jag vet.
Är det någon annan inblandad mer än NB så ligger just nu lillebror AB nära till hands att
rikta blickarna mot i så fall.
Påminner om att det har uppgetts att två bilar susade fram på grusvägen bort mot Martorp
och stämmer den iakttagelsen så är det nog inte långsökt att tro att här färdades två bröder.

Du får gärna ha din tro om en annan mördare. Hög tid att en sån plockas fram nu för
här drar det strax ihop sig till rättegång tror jag bestämt.
2015-09-02, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Är det några höga polischefer som jagar tex på med AJ? Är det någon som vet?

I alla fall troligt att det är en jägare. Någon som vet om pedofilen från spritfabriken jagar?
2015-09-02, 23:52
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Intervju med åklagaren:
- Ni fick uppgifter om att det fanns personer som rörde kring sökandet som betedde sig inadekvat, som de uttryckte det, som då var de här personerna som ni se'n riktade misstankarna mot, stämmer det?
- Ja, så kan man säga, man hittade tillhörigheter till Lisa Holm ganska tidigt då så att säga, i den här ladan, och dels där man senare har hittat andra tillhörigheter, och dels se'n då när man hittade Lisa Holms kropp, så att säga. De här platserna är inte så allmäntillgängliga för vem som helst, utan då blir ju direkt kretsen som man kan titta på ganska begränsad. Det var ju sammantaget med lite andra uppgifter då som vi fick in.

Sedan spånade programledarna om vad inadekvat betyder. En av dem hade fått information om att de rörde sig runt sökarna utan att delta.

Jag såg sen inslaget på TV8-play, eller vad det nu heter. Det var mycket svammel och inget nytt. Verkar som att det mest var "inadekvat" beteende hos MGM, som fick polisen på tårna. Egentligen att de inte deltog i sökandet då, efter Lisa alltså, fast de rörde sig i krokarna. Det är tunt!
2015-09-02, 23:53
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Ja, NB kan ju förstås ha haft med sig frun istället för brodern. Men det är kanske inte så
vidare troligt.

Låt mig påminna om att misstankar kvarstår gentemot både lillebrodern och frun.
De är ännu inte avskrivna så vitt jag vet.
Är det någon annan inblandad mer än NB så ligger just nu lillebror AB nära till hands att
rikta blickarna mot i så fall.
Påminner om att det har uppgetts att två bilar susade fram på grusvägen bort mot Martorp
och stämmer den iakttagelsen så är det nog inte långsökt att tro att här färdades två bröder.

Du får gärna ha din tro om en annan mördare. Hög tid att en sån plockas fram nu för
här drar det strax ihop sig till rättegång tror jag bestämt.
Jaha, och varför är det långsökt att tro att det var andra än två bröder som färdades i bilarna? Har det framkommit att de hade tillgång till två bilar? I så fall, varför kände vittnet igen en bil och inte båda?

Varför skulle jag plocka fram en annan mördare?

När du nu har vänligheten att svara på ett inlägg ämnat åt en annan postare, kan du då också vara vänlig att svara på hela inlägget?
2015-09-02, 23:55
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Jag såg sen inslaget på TV8-play, eller vad det nu heter. Det var mycket svammel och inget nytt. Verkar som att det mest var "inadekvat" beteende hos MGM, som fick polisen på tårna. Egentligen att de inte deltog i sökandet då, efter Lisa alltså, fast de rörde sig i krokarna. Det är tunt!

De rörde sig på platser allmänheten inte har direkt tillgång till. Det är inte alls tunt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in