2015-09-02, 22:37
Medlem
SmokeOns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikLarsson99
Annie Lööf hade väl högst förtroende av fölket, det var därför hon var i debatten.

Kanske, eller för att C och SD är de två som växer i opinionsundersökningarna. Mest troliga är väl att ingen annan ville och för att man kunde passa på att marknadsföra C som ett borgerligt och odanskt alternativ till FP och M.
Citera
2015-09-02, 22:37
Medlem
Steinarrs avatar
Sådana här debatter vinner SD innan dom ens har börjat.

Varför? Enkelt:

7-klöverns "bästa" argument är känsloargument. Känsloargument är inga argument.
Citera
2015-09-02, 22:38
Medlem
varmluftsballongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av terminatorarnold
Han vill förminska pullfaktorn, missade du det?

Citat:
Ursprungligen postat av LS2SB
Det är en bra början att stänga av kranen.

Som sagt! Den sverigedemokratiska retoriken har stagnerat. Ingen, från ledande skikt till sympatisatör, har en aning.
Citera
2015-09-02, 22:39
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Hjälp vilken total knock för Åkesson här. Han var riktigt på bettet, gick på och var påläst. Man såg ungefär efter 7 minuter en lätt desperat/trött blick i Annies ögon, ungefär där gick det upp för henne att det var ett misstag att ställa upp på debatten. Det syns tydligt ungefär vid 7:11. Där gick luften ur Annie.

Som redan nämnts, Åkesson borde ha krossat tjatet om 44000 för helåret 2014, och peka på att det är 48000 första halvåret 2015.

Men kanske Annie hade väntat på detta, och då skulle ha sagt "Åkesson argumenterar för om vi ska ta emot 1 på 200 invånare eller 1 på 100 invånare, båda är så otroligt lite". Kändes om att det skulle ha varit en fälla.
Citera
2015-09-02, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tercio
Ja jag tycker också han gör en rätt slät figur. Han kunde ha presterat betydligt mer.

Jo, Åkesson saknar det som tex Reinfeldt har. Men så är JÅ ingen psykopat heller...
Riktigt mörkrädd blev när Skavlan avrättade Åkesson.
Men det roliga är att SD kan skicka en dövstum i debatterna - de ökar ändå som det politiska läget ser ut nu.
Men, Åkesson går ändå hem rätt bra i de svenska stugorna tror jag. Många blir skrämda av psykopater som Reinfeldt trots att de är skickliga retoriker. De föredrar lite mer återhållsamma och ärligt folk.
Citera
2015-09-02, 22:41
Medlem
Sixblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det är EXTREMT mycket. En hel årskull svenskar är omkring 100.000 personer. Vi tar alltså in en halv årskull per år, vilket helt förändrar den demografiska sammansättningen i Sverige.

Man kan också se det så här: En ny person per 200 per år, det blir 1 person per 10 på 20 år. Det betyder att andelen MENA/araber/afrikaner ökar med 10 procentenheter på 20 år. Det är enormt mycket, och en snabbare demografisk förändring än något annat västland haft vad jag vet.

Annie hade tränat in "En ny per 200", antagligen för att man ska tänka sig en stor grupp med 200 personer, och så kommer det en till... Det gör väl inget, det är så lite, ska man tänka. Men jag tror inte att svensken är så dum (ännu).

Förresten, bara i Augusti kom 11000 (!) pers läste jag idag. Det är något annat än 44000 per år det..

Det blir ju inte en ny person på 200 per år, det var ju bara dom som beviljas asyl. Dom säger att det kommer ungefär 3000 i veckan. 3000 * 52 = 156 000. Alla får ju inte asyl men när dom är här så måste vi ju betala för deras uppehälle på olika sätt. Detta betyder att det är en person på 56 personer som vi måste betala för, exklusive dom som fick asyl förra året för man kan nog anta att dom flesta inte har jobb.

Jag vet inte vad en flykting kostar i månaden från första dag och framåt men låt oss leka med tanken att det kostar 20 000 i månaden som skall tas från 56 personer så blir det 357 kr i månaden per person.

Men vänta lite här nu, det är ju beräknat på ALLA som bor i Sverige, vilket är hur Annie Lööf har beräknat sina siffror på, så låt oss räkna om det på alla som arbetar.

I Sverige så jobbar 4 610 204 människor. Då är vi nere på ungefär hälften, alltså en per 28 personer som ska betala 707 kr i månaden var bara till asylsökandens uppehälle.
Om du betalar 6000 kr i skatt varje månad så blir det nästan 12% som går till detta spektakel.

Annie Lööf säger att det var 44 000 som fick asyl förra året och då, om jag minns rätt, så kom det ungefär 1000 i veckan. Hur kommer det se ut i år?
Citera
Medlem
Man kan väl inte begära att JÅ ska veta hur de som redan kommit hit ska integreras , när inte ens de som ställt till problemet har något svar på frågan.
Citera
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Höj Larsen mötte Jomshof, Fridolin mötte Karlsson.

Jag tyckte Lööf var mer dämpad och mer defensiv än tidigare. I valrörelsen tog hon till brösttoner, så här såg det ut då:
http://www.svt.se/nyheter/val2014/loof-du-vill-stanga-porten-akesson

Gissningsvis har verkligheten börjat smyga sig på och Annie Lööf är väl medveten om att Sverige inte kan fortsätta på den inslagna vägen. Politiken behöver stramas upp och då vill hon inte framstå som den som stod och skrek naivt när klockan stod på fem i tolv.

... och nej, Jimmie Åkesson har inga lösningar, men det har inte Annie Lööf heller.

Så var det ja, Tack!
I åtminstone ett av fallen skulle Morgan ha varit på andra sidan. Men smitit iväg. Är han ens minister länge till?
Citera
2015-09-02, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gorbag
"Ni har inte gjort något på 8 år" och "Jag tänker inte försöka lösa det ni ställt till med" funkar säkert hos missnöjesväljare (går hem på Flashback alltså). Men för lite mer tänkande individer är det riktigt riktigt svagt.
Dock räcker det säkert för att få 5-10% till.

Jimmie borde lyfta sig men det handlar säkert också om att han fortfarande är lite ringrostig. Blir säkert bättre efter några fler debatter.

Om det varit Jimmie mot någon i regeringen hade han nog fått det enklare.

Ja, men vad är lösningen på integrationen? De ska inte vara här alls. Långsiktigt mål måste vara att de flyttar tillbaka. Och under tiden måste vi stoppa inflödet så det inte blir värre.

Sen ta itu med de kriminella.

Invandrare i Sverige har redan allt. Jag bor i en förort, de har det hur bra som helst. De har allt, fri skola, fri sjukvård, materiellt bra med vatten, värme, TV och mobiltelefoner.

Man kan släpa åsnan till vattenhålet men inte få den att dricka. Att invandrare misslyckas i Sverige är deras eget fel, de har verkligen fått alla chanser och möjligheter. Vietnameser lyckas, de har varit flyktingar så det går inte att skylla på socioekonomiska förutsättningar för då hade det sett mer eller mindre likadant ut i alla invandrargrupper och inte varit som natt och dag.
Citera
2015-09-02, 22:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varmluftsballong
Som sagt! Den sverigedemokratiska retoriken har stagnerat. Ingen, från ledande skikt till sympatisatör, har en aning.

Och vad tycker du om sjuklöverns retorik?
Och vad har dom för klockrena lösningar?
Citera
2015-09-02, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rapier
Annie Lööf blir bortkollrad av Jimmie Åkesson som vanligt. Den kvinnan är mästare i floskler.

Volymfrågan måste kunna diskuteras. Vi talar om volymer i alla andra frågor gällande personaltäthet, barngrupper, skolklasser m.m. Att vägra prata om volymfrågan från den s.k. sjuklövern gör att SD ökar månad för månad.
I Centerns idéprogram står det uttryckligen att de förespråkar fri rörlighet och öppna gränser så ingen bör vara förvånad över hennes politik.

Ett annat intressant perspektiv är att ingen tycker att Ryssland ska öka sitt flyktingmottagande. Världens största land. Hade Reinfeldt flugit över Ryssland hade han också kunnat konstatera att där är gott om plats. Detsamma gäller Saudi Arabien med pengar i överflöd. Har aldrig hört talas om att de tar emot flyktingar trots att de ligger i närområdet.

Väntar bara på att någon Miljöpartist på högre nivå ska lansera idén om statlig rekvirering av fritidshus till flyktingbostäder. Den dagen kommer.....
Ja tanken har slagit mig,när ringer Miljöpartiet och tvångsförvärvar mitt fritidshus som i långa perioder står tomt ? Hoppas bara inte Reinfeldt har flugit över det och sett att det kan vara ledigt.
Citera
2015-09-02, 22:44
Medlem
Det är underhållande hur majoriteten i den här tråden verkligen försöker intala sig själva och varandra att Jimmie "mosade" Annie. Det blev pinsamt tydligt vilket nazistslo.. förlåt, luftslott Jimpa & Co. är.

Det är ju det som är lite vanskligt med att vara ett missnöjesparti, att vara emot allting är ju väldigt enkelt men man förlorar en aning trovärdighet om man inte har ett skit att leverera själv (vilket tack vare Jimpa nästan nådde en ny nivå av tydlighet i debatten)

Jag tyckte Annie periodvis såg småroad ut när det blev så uppenbart att Jimpa var helt oförmögen att ge något svar.

Hon växte i mina ögon.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in