Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2015-09-02, 21:26
Medlem
Erikons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Hört talas om Planka ?

Vill snarare påstå att den vanvördige reportern pröjsa för käk, kläder, kryssning, tanka telefonen, skor, SL kort, och "bling" (med statliga pengar) under den tid då de filmade honom.
Citera
2015-09-02, 21:29
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Gun förskolärare:
Jag är chockad, visste inte att vi hade gatubarn i sverige. Så här ska inga barn leva. Jag skäms för att det är så här i sverige. Det måste lösas.

Emil Larsson:
Fenomenet lär inte försvinna av sig själv, och jag tror inte heller att hårda tag skulle hjälpa ett endaste dugg. Det här är killar som mött elakare myndighetspersoner än man kan finna i Stockholm
Ja du Gun, hur tycker du att vi ska lösa det här då? Öppna gränserna helt?

Folk är så jävla naiva att man blir helt stum
Citera
2015-09-02, 21:32
Medlem
LaScalas avatar
Det värsta är ju att det inte går att bli av med dem. Marocko tar inte emot dem då de inte har ID eller pass och konsulatet kan inte ens utfärda ett laizzes passer utan ID-handlingar.
Detta när de fyllt 18.
Under 18 får vi inte avvisa "barn" som inte har föräldrar är nära anhöriga som tar emot.
De är alltid döda men brukar väckas till iv om "barnet" får PUT.
Vi sitter här med Svarte Petter hur vi än gör.

De var rädda för spöken och råttor. Det är inte jag. Råttor har vi gott om här..kanske ta en promenad till Mosken i natt med min kattbur full med råttor. Och ett vitt nattlinne.
Jag blir snart galen av allt vansinne.
Citera
2015-09-02, 21:33
Medlem
Anti-WOGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loliraver
Ja, dom har ju flytt från ett krig eller liknande så dom har rätt att ta del av det Sverige har att erbjuda.

Jag förstår inte hur 90% av flashback tänker när dom påstår att invandrare är dåliga för sverige.

Som någon skrev så är invandrare bra för vår ekonomi, vilket gör att alla ni som hatar invandrare borde betala mer i skatt.
Snarare tvärtom, det är ni som förespråkar fler invandrare som borde stå för hela slanten, vi som inte vill ha invandrare här borde få skattelättnader.
Citera
2015-09-02, 21:33
Medlem
teasardigs avatar
Och chatten är precis så modererad som gemene flashbackare skulle kunna tro. http://rout.netdialoglive.com/ChatNode/MobileChat.aspx?Chatroom=chat-RHJcMKxb

Egentligen vill jag inte att alla i hela världen som vill ska få komma till Stockholm och leva på gatan..
Citera
2015-09-02, 21:36
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teasardig
Och chatten är precis så modererad som gemene flashbackare skulle kunna tro. http://rout.netdialoglive.com/ChatNode/MobileChat.aspx?Chatroom=chat-RHJcMKxb

Egentligen vill jag inte att alla i hela världen som vill ska få komma till Stockholm och leva på gatan..
Jag stängde ner skiten efter en stund av kärringar som tycker det är sååååå synd om de små brottslingarna. Hoppas det är deras barn som blir rånade och misshandlade av dessa "pojkar".
Citera
2015-09-02, 21:37
Medlem
SpecialEditions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Anti-WOG
Snarare tvärtom, det är ni som förespråkar fler invandrare som borde stå för hela slanten, vi som inte vill ha invandrare här borde få skattelättnader.
Varje år borde kostnaden för invandringen redovisas och de som vill betala får svara JA på sin deklaration. Gissar att invandringen skulle upphöra rätt fort
Citera
2015-09-02, 21:38
Medlem
MosterAugustas avatar
Ett problem som försvårar dessa ensamkommande barns integration i det svenska samhället är den akuta bristen på tolkar till berberspråk:

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6241528

Detta leder till problem för myndigheter som hanterar de ensamkommande barnens drogproblematik. Höll på att sätta kaffet i vrångstrupen när jag hörde detta vid frukostbordet för några dagar sedan. Riktiga guldkorn som kommer!
Citera
2015-09-02, 21:38
Medlem
stopthekillings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av loliraver
Ja, dom har ju flytt från ett krig eller liknande så dom har rätt att ta del av det Sverige har att erbjuda.

Jag förstår inte hur 90% av flashback tänker när dom påstår att invandrare är dåliga för sverige.

Som någon skrev så är invandrare bra för vår ekonomi, vilket gör att alla ni som hatar invandrare borde betala mer i skatt.
Vilket krig pågår i Marocko? Är inte det ett ganska rikt land?
Citera
2015-09-02, 21:39
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Ja du Gun, hur tycker du att vi ska lösa det här då? Öppna gränserna helt?

Folk är så jävla naiva att man blir helt stum
Ironi....
Citera
2015-09-02, 21:40
Medlem
Tillssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stopthekilling
Vilket krig pågår i Marocko? Är inte det ett ganska rikt land?

Inget=inget skäl för flyktingstatus.
Citera
2015-09-02, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SpecialEdition
Jag stängde ner skiten efter en stund av kärringar som tycker det är sååååå synd om de små brottslingarna. Hoppas det är deras barn som blir rånade och misshandlade av dessa "pojkar".

Allvarligt, De uppförde sig som trotsiga småungar, " det ska vara på mitt sätt, annars vill jag inte leka ".
Det var mycket i UG som jag ifrågasatte, hur kan de få sitta med en java på donken i Timmar.
Jag går in och nästan ber om ursäkt efter 20 min och då äter jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in