2015-09-02, 10:18
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
tackar

men snart borde ju alla sälja eller ?
dom stora grabbar har säkert cash för att behålla både B och lösa sina optioner
Beror på ifall vissa har via kapitalförsäkring likt JC.
2015-09-02, 13:13
Medlem
Kirk.Douglass avatar
När ska FING ta sig tillbaka till sina glansdagar?
2015-09-02, 13:40
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
FA ser stark ut. Så det är det inget problem.

Kina turbulensen och kommande optionsprogrammet är väl de två saker jag ser som kan ha inflytande på kursen. På ett negativ sätt.

Men det ordnar sig.
2015-09-02, 15:36
Medlem
zorb89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Ta sig tillbaks? Vi är ju mitt inne i det nu, så länge du vet aktiens värde är det bara njuta. Man köper ju sånt som är billigt innan uppvärderingen sker och när den skett så säljer man av till de som inte klarar av att göra analyser.

Jämför med senaste körningen 150kr-281kr, kursen hade då tryckts ned ifrån 195(?) till 147kr trots flera nya lanseringar+1 order. Så det är precis det som sker nu, tydligen pekar TA nedåt(vilket jag inte kan se) och då kvittar det vilka nyheter som släpps. MEN när den finner ett kraftigt stöd och ger köpsignal kommer alla nyheter som presenteras nu att boosta kursen till nya nivåer och då går det fort.

Jag vakar över börsen som ser otäck ut men har svårt att utläsa vart den ska och i o m IFA mässa sätter jag pengarna på FA.

Innan rapport: 234kr
Efter nedan händelser: 218kr
* Superrapport med kraftigt ökade marginaler.
* Uppskruvad prognos som ser ut att hamna kring 2,7mdr istället för 2,2mdr
* Gigaset, Nextbit, Huawei S, Sony*3(?), Lenovo P1(?), Htc(?), ZTE(?)
* Köprekommendationer med riktkurser runt 6-700kr 2016

Som du ser är det en bomb som väntar på att explodera igen, och igen och igen.

Så när detta lugnar sig blir det raket igen:
* Börsen
* Optionerna blivit lösta(nya aktier tillkomna)
* Åtal mot JC(nevermind)
* Dålig TA

ÄR man inte expert är det nog bättre att enbart förlita sig på FA men jag förstår alla som tycker det är tråkigt för det är klart det är tråkigt när det står stilla men det kommer igen.
2015-09-02, 16:16
Medlem
zorb89s avatar
Sony live:
https://community.sony.co.uk/t5/blog-news-from-sony/ifa-2015/ba-p/1999855
2015-09-02, 16:19
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Sony live:
https://community.sony.co.uk/t5/blog-news-from-sony/ifa-2015/ba-p/1999855
JC är dessutom stolt över att närvara genom hans twitter. Som någon skrev, kanske är där för att lyssna på konkurrenter bara .
2015-09-02, 16:40
Medlem
[quote]Fingerprint - Teknisk analys

Teknisk analys2015-09-02

Fingerprint är sett till kursutveckling och handelsomsättning en makalös framgångssaga och årets stora börshype. Vid kursrekordet på 281 kronor den 20 augusti kunde vi konstatera en kursökning om dryga 700 procent sedan årsskiftet. Vidare stod aktien under vissa dagar för hela 20 procent av omsättningen på hela Stockholmsbörsen (!).

Många är de som har kritiserat den våldsamma kursökningen och kommentarer som "sektkultur" har kastats på den innersta ägarkretsen. Den senaste delårsrapporten gav emellertid tvivlarna svar på tal och frågan är vilka nivåer som gäller för den nu rekylerande aktien? Börshandlat bjuder idag på en Teknisk analys av Fingerprint.

Fingerprint toppade den 20:e augusti vid 281 kronor vilket var ny rekordnotering. Som nämndes i ingressen hade aktien därmed ackumulerat med dryga 700 procent sedan årsskiftesnivån 34,80 kronor. Aktien befinner sig just nu i den tredje tydliga rekylfasen för året och den stora frågan är lika tydlig som uppenbar. Har Fingerprint nått sin slutgiltiga topp eller är rekylen ett nytt köpläge vilket varit fallet vid tidigare korrektioner. Helt klart har många experter gång på gång påstått att rallyt är över för att därefter få se aktien rusa mot nya kursrekord.
Tekniska nivåer

Gällande rekordnotering återfinns vid 281 kronor och denna nivå utgör ett motstånd om den återtestas framgent. Passering av 281 innebär att 300 kronor blir nästa målkurs för köparna som redan sneglar på denna jämna symboliskt starka nivå. Innan det blir aktuellt att tala om dessa höjder skall emellertid en vändning uppåt ske och vi återkommer om och när detta inträffar med uppdaterad Teknisk analys.

Nedåt genererar vi stödzoner genom att använda Fibonacci-verktyget och tidigare bottnar. Viktiga stöd är området 195-200 kronor där tidigare pivoter och vändning uppåt sånär som på 1,50 kronor skett. Skulle 195 kronor passeras finner vi Fibonacci-stödet 38,2 procents rekyl av den primära upptrenden vid 184 kronor. En vändning uppåt vid eller ovanför detta stöd vore optimalt inför fortsatt stigning.

Skulle 185 kronor brytas blir det desto mer problematiskt eftersom nästa stöd (50 procents Fibonacci-rekyl) finns först vid 154 kronor. Om kursen skulle falla så pass djupt kommer det att krävas nya högre bottnar, helst i veckodiagrammet, innan man på allvar kan tala om chans för nya kursrekord och resa till 300 kronor.

/QUOTE]

Källa http://artiklar.borshandlat.se/artiklar-teknisk-analys/fingerprint-teknisk-analys?d=2015-09-02[

Vad tycks?
2015-09-02, 16:41
Medlem
zorb89s avatar
Såja då var det klart, min nästa lur = Sony Xperia Compact!
2015-09-02, 16:45
Medlem
JoeL431s avatar
Beviset?

https://twitter.com/CarlstromJohan

"Side touch fingerprint sensor! What a surprise 😎 "
2015-09-02, 17:21
Medlem
Jag tror stenhårt på Fingerprint framöver!
2015-09-02, 17:26
Medlem
Harry_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Såja då var det klart, min nästa lur = Sony Xperia Compact!

min blir Huawei Mate S

f*n va roligt om Sony inte har FPC
2015-09-02, 17:26
Medlem
JoeL431s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harry_
min blir Huawei Mate S

f*n va roligt om Sony inte har FPC
Dagens antiklimax

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera