2015-09-02, 12:50
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av checkthisout.
Ingen konstig slutsats, bara statistik gällande våldtäkter där BO inte tidigare känt GM. Anser du inte att snyggare tjejer löper en större risk att bli våldtagna? Eller tycker du att hon är ful?

Nej, jag känner inte till någon statistik som visar att snygga tjejer löper större risk att drabbas av överfallsvåldtäkt i jämförelse med andra tjejer.
Citera
2015-09-02, 12:58
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Nej, jag känner inte till någon statistik som visar att snygga tjejer löper större risk att drabbas av överfallsvåldtäkt i jämförelse med andra tjejer.
Varför påstår du då att offrets utseende inte talar för våldtäkt?
Kan du sakligt redovisa vad i hennes utseende gör att detta talar mot våldtäkt?
Det är ju naturligtvis bara ditt vanliga grundlösa trams som det är så enkelt att påvisa i varje tråd, men gör gärna ett försök så att vi kan skratta åt dig. Tack på förhand!
Citera
2015-09-02, 13:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av checkthisout.
Ingen konstig slutsats, bara statistik gällande våldtäkter där BO inte tidigare känt GM. Anser du inte att snyggare tjejer löper en större risk att bli våldtagna? Eller tycker du att hon är ful?

Hon är varken snygg eller ful. Ser ut som en vanlig, normal average medelsvensk ung tjej. Utseende är ytterst sällan orsak till våldtäkt.
Citera
2015-09-02, 13:09
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Varför påstår du då att offrets utseende inte talar för våldtäkt?
Kan du sakligt redovisa vad i hennes utseende gör att detta talar mot våldtäkt?
Det är ju naturligtvis bara ditt vanliga grundlösa trams som det är så enkelt att påvisa i varje tråd, men gör gärna ett försök så att vi kan skratta åt dig. Tack på förhand!

Fast om vi ska vara riktigt ärliga så har jag ju aldrig påstått att hennes utseende talar mot våldtäkt, eller hur? Jag menar däremot att det inte talar för det. Hade hon sett ut på ett annat sätt, allt annat lika, så hade inte det påverkat sannolikheten för våldtäkt, som jag ser det.

Men visst finns det många omständigheter som talar för att det rör sig om ett sexualbrott - jag skulle säga det är det mest troliga. Just hennes utseende är dock inte en sådan omständighet.
Citera
2015-09-02, 13:21
Medlem
krackelerars avatar
Citat:
Fast om vi ska vara riktigt ärliga så har jag ju aldrig påstått att hennes utseende talar mot våldtäkt, eller hur? Jag menar däremot att det inte talar för det. Hade hon sett ut på ett annat sätt, allt annat lika, så hade inte det påverkat sannolikheten för våldtäkt, som jag ser det.

Men visst finns det många omständigheter som talar för att det rör sig om ett sexualbrott - jag skulle säga det är det mest troliga. Just hennes utseende är dock inte en sådan omständighet.
Hon är kvinna och hon är dessutom ung, det talar för ett sexualbrott. Punkt.
Ditt trams är intet värt vilket är mycket enkelt att påvisa, du talar mot dig själv och du ändrar dig och du slingrar dig.
Hur orkar du sprida din dynga och samtidigt låtsas sitta på höga hästar? Obegripligt!
Citera
2015-09-02, 13:22
Bannlyst
Citat:
Det här har diskuterats i tråden i flera omgångar. Att polisen topsar lokalbefolkningen utesluter inte att GM är somalier. Polisen använder sig inte av DNA-profilering för att efterforska ursprung.

"Psykfall" DNA-testas inte. Dömda gärningsmäns DNA finns däremot sparat, och det gäller även om man döms till rättspsykiatrisk vård.
Det fetade: om man kan göra detta, varför gör man det inte?

Tjilivippen
Citera
2015-09-02, 13:30
Medlem
Kan inte polisen analysera sitt DNA mot andra krimlab i Europa?
Om man inte gjort det kan man testa DNA:t mot alla okända DNA provsvar man fått från tidigare olösta fall i hela Sverige. Det kanske finns något gammalt "vakant" prov som ligger och skräpar och som dessutom är från en händelse i norra Stockholm.
Citera
2015-09-02, 13:42
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Hon är kvinna och hon är dessutom ung, det talar för ett sexualbrott. Punkt.
Ditt trams är intet värt vilket är mycket enkelt att påvisa, du talar mot dig själv och du ändrar dig och du slingrar dig.
Hur orkar du sprida din dynga och samtidigt låtsas sitta på höga hästar? Obegripligt!

Jag håller med dig att hon är kvinna och ung talar för sexualbrott, i jämförelse med om det skulle röra sig om en man eller äldre person. Och visst, man kanske kan kalla hennes kön och ålder som en del av hennes utseende, trodde mer du var inne på att hon var snygg och att det då skulle tala för en våldtäkt.
Citera
2015-09-02, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenny Kuk
Äntligen lite att arbeta på. "Jag vill springa själv". Det får mig att tro att hon bestämt möte med någon, eller att hon skulle springa med någon hon inte ville berätta om.
Där är vi eniga, låter på mamman som dom annars brukar ha varandra som sällskap. Förklaringen på varför Ida skulle vilja springa själv låter som en dum bortförklaring
Citera
2015-09-02, 13:43
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpyFlugaTM
Det fetade: om man kan göra detta, varför gör man det inte?

Tjilivippen

Jag är absolut ingen expert på området, men vad jag begriper är sådana profileringar mycket osäkra.
Citera
2015-09-02, 13:47
Medlem
Ephedrines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frompz
Tänkte precis samma, dels att hon nämner " Vad hade hon fått det ifrån, att jag skulle springa ifrån henne?" Det låter som att Ida hade nått i baktanken när hon gav sig ut på sin jogging tur. Visst det kan också vara felaktig spekulation men låter fortfarande lite misstänksamt tycker jag
Hade hon bestämt möte med nån bör polisen hittat de enkelt i hennes telefon/dator. Inte ofta nu för tiden att man bestämmer möte face to face.
Citera
2015-09-02, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ephedrine
Hade hon bestämt möte med nån bör polisen hittat de enkelt i hennes telefon/dator. Inte ofta nu för tiden att man bestämmer möte face to face.

Fast om hon brukade springa där kanske hon bruka träffa någon vid utegymet som hon vet när denne är där. Rätt långtsökt håller jag dock med om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in