2015-09-02, 11:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Jag tror inte att DDG lider i United (iallafall inte innan hela soppan i Måndags) men ja, det är en svårt sits då han såklart är en bättre målvakt än alla alternativen. Det bästa vore om han skrev på ett nytt kontrakt med lov att bli såld nästa år för en viss summa pengar istället för att sitta på bänk resten av säsongen.

Hade jag varit DDG så hade jag dock varit mindre nöjd med Reals agerande i affären då de satt honom i ett jävligt tråkigt läge.

Hade nog Real blivit lagom glada över?
Citera
2015-09-02, 12:17
Medlem
Cambijaos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av isch
Det bästa vore om han skrev på ett nytt kontrakt med lov att bli såld nästa år för en viss summa pengar istället för att sitta på bänk resten av säsongen.

Fast då skulle ju förmodligen United efterfråga en större summan än i somras. United-fansen är uppenbarligen glad att "de inte tog den i röven" av Real Madrid. Vilket är såklart bra att man känner så, jag hade inte uppskattat om det vore omvänd situation. Däremot blir man det ändå, då antingen är man för stolt för att spela med De Gea utan spelar med Romero, Romero som högst kan rankas som medioker. Eller så gör man det andra valet och spelar med De Gea. Fast då blir man ju "rövknullad" av Real Madrid ändå. Då får han spela sedan gå gratis. En uppenbar problematik där som sagt inget av lägren för tillfället tjänat på.

Jag tror det kommer sluta såhär: Romero spelar, gör lite misstag då och då. Tillslut blir United tvingade att spela De Gea. Och sedan skriver han på ett kontrakt med Real Madrid i januari.

DET BÄSTA hade varit ifall United under sommaren förstod att de har förlorat De Gea och börjat letat målvakter, exempelvis gick Trapp väldigt billigt till PSG. Där hade man kunnat varit och nafsat.
Citera
2015-09-02, 13:39
Medlem
ischs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cambijao
Fast då skulle ju förmodligen United efterfråga en större summan än i somras. United-fansen är uppenbarligen glad att "de inte tog den i röven" av Real Madrid. Vilket är såklart bra att man känner så, jag hade inte uppskattat om det vore omvänd situation. Däremot blir man det ändå, då antingen är man för stolt för att spela med De Gea utan spelar med Romero, Romero som högst kan rankas som medioker. Eller så gör man det andra valet och spelar med De Gea. Fast då blir man ju "rövknullad" av Real Madrid ändå. Då får han spela sedan gå gratis. En uppenbar problematik där som sagt inget av lägren för tillfället tjänat på.

Jag tror det kommer sluta såhär: Romero spelar, gör lite misstag då och då. Tillslut blir United tvingade att spela De Gea. Och sedan skriver han på ett kontrakt med Real Madrid i januari.

DET BÄSTA hade varit ifall United under sommaren förstod att de har förlorat De Gea och börjat letat målvakter, exempelvis gick Trapp väldigt billigt till PSG. Där hade man kunnat varit och nafsat.

Fast om pengar inte är något problem så er jag inte det som att man "tar den i röven" om man spelar DDG och han gör det bra. Att ha en av världens bästa målvakter i laget under säsongen är ju bättre än att inte ha det.
Citera
2015-09-02, 14:20
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av memphisdepay
Tror inte du förstår haha. Bara för att man har massa pengar ska man väl inte skita i scouting osv och bara ösa pengar på skit? Lex valfri PL klubb i mitten/bottenskiktet. Tex Altidore för 140 miljoner kr hallå???

Nej, det är du som inte förstår. De anser självfallet inte att spelaren är "skit", då hade den inte köpt den. Klubbarna som har råd att chansa mer, chansar självfallet mer - för att de kan! Sedan kan man fråga sig om det inte är så, att säljande klubbar i utlandet lägger på lite extra bara för att de säljer till en kund i ett visst land..

Återigen vill jag bara understryka: spelarna kostar för mycket, men det är inte klubbarnas fel - det är ligans fel och kundernas fel! Marknaden styr råvarupriserna - förstår man inte det, borde man hålla käft fram tills man läst valfri FEK-kurs.

Vill man att marknaden skall kontrolleras (vilket jag anser att den bör), så måste "regeringen" - läs: ligan - kliva in.
Citera
2015-09-02, 14:37
Medlem
Skranks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Ayew (Swansea), Cech, Sterling kanske.
Thauvin, Clasie, Payet, Moses (lån) bubblare.

Sämsta, Wickham, Cleverly

Säkert glömt en massa.

Cleverley var gratis och har gått rakt in i Evertons startelva. Hur får du det till ett av fönstrets sämsta värvningar?
Citera
2015-09-02, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sweeper80
Nej, det är du som inte förstår. De anser självfallet inte att spelaren är "skit", då hade den inte köpt den. Klubbarna som har råd att chansa mer, chansar självfallet mer - för att de kan! Sedan kan man fråga sig om det inte är så, att säljande klubbar i utlandet lägger på lite extra bara för att de säljer till en kund i ett visst land..

Återigen vill jag bara understryka: spelarna kostar för mycket, men det är inte klubbarnas fel - det är ligans fel och kundernas fel! Marknaden styr råvarupriserna - förstår man inte det, borde man hålla käft fram tills man läst valfri FEK-kurs.

Vill man att marknaden skall kontrolleras (vilket jag anser att den bör), så måste "regeringen" - läs: ligan - kliva in.
Japp. Du prickade helt rätt. Det är marknaden som styr. Dvs kunderna. O nu har vi nått så pass långt att kunderna inte längre har råd.
Jag är överlycklig att mitt intresse ligger på England samt CL. Där har kunden avtal en säsong till. Men jag är rädd att detta är sista säsongen jag kommer ha råd att se Arsenal. Misstänker att jag kommer gå samma öde som de som har favoritlag i Spanien, tyskland, italien samt den fantastiska ligan i frankrike.
Förhoppningsvis kommer kanaler i större länder backa ur de med framöver. Då kommer dessa hysteriska priser sjunka på spelare. Ingen kommer ha råd att lägga ut fantasisummor på en produkt ingen har råd att köpa.

Ang Silly Season.
Nu är fönstret stängt o detta år var året då mitt Arsenal skulle utmana på allvar. Nog för att de har spelet men även jag som färgad supporter inser att man måste göra mål.
Citera
2015-09-02, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrank
Cleverley var gratis och har gått rakt in i Evertons startelva. Hur får du det till ett av fönstrets sämsta värvningar?

Verkar ju onekligen vara en spelare som Martinez vill ha i startelvan och har ett 5-års kontrakt med ca 50.000 pund i veckan. Vansinne imo för en väldigt begränsad spelare. Läste precis att han är borta i månader på grund av skada, förvånad man blir inte.
Citera
2015-09-02, 16:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av spruttis
Verkar ju onekligen vara en spelare som Martinez vill ha i startelvan och har ett 5-års kontrakt med ca 50.000 pund i veckan. Vansinne imo för en väldigt begränsad spelare. Läste precis att han är borta i månader på grund av skada, förvånad man blir inte.

Ja, jävla sopa som går och blir skadad!
Citera
2015-09-02, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
Ja, jävla sopa som går och blir skadad!

Spelar du dum nu eller?
Citera
2015-09-02, 17:58
Medlem
NirvanAs avatar
Någon som har koll på Dynamo Kievs Andriy Yarmolenko? FCB verkar intresserade av att signa honom i Januarifönstret för att bredda truppen... styrkor, svagheter? Antar att Ukrainska ligan är det inte många som följer här?
Citera
2015-09-02, 18:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Imbaz
Och du som sitter & googlar kan kanske kolla vad vi sålt för också. Så kanske 1+1 börjar bli mer logiskt för dig

Googlare har inga polare? Eller? Nej men gubben, om du slänger med dina breda uttryck som "köpeslag" som nog alla klubbar i hela PL kan ses som så borde du själv rensa upp lite i ditt egna hus. Fortfarande sålde ni för "ynka" *nodge nodge, blink blink* 83 miljoner pund och köpte fortfarande nästan det dubbla 163 miljoner pund...

Ett tips till dig då om du vill att verkligen 1+1 ska bli 2 nästa gång så borde kanske testa, att just googla...
Citera
2015-09-02, 18:27
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NirvanA
Någon som har koll på Dynamo Kievs Andriy Yarmolenko? FCB verkar intresserade av att signa honom i Januarifönstret för att bredda truppen... styrkor, svagheter? Antar att Ukrainska ligan är det inte många som följer här?

Skrev det här 2011:

"En spelare som Yarmolenko är exempelvis hur spännande som helst, rivig men kreativ, bollskicklig och målfarlig. Kan han bara slipa till sitt humör lite så blir han garanterat Östeuropas nästa stora export."

(FB) EM Kval 2010/11

Tycker det mesta stämmer in idag, även om han blivit mer av en yttervirtuos än någon stor målskytt. Sportsligt och teoretiskt skulle han passa bra i Barca, en helt annan sak mentalt, hur ambitiös är han när han nått slutstationen? Där är jag lite skeptisk.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in