2015-09-01, 16:19
Medlem
khattuggares avatar
Vad tror vi om detta program? Succé eller flopp?

Vi som är intresserade av rättsfall torde ju rimligtvis tycka detta är intressant, om det inte visar sig vara ett skitprogram dvs.

Går på SVT1 i kväll kl 21. Kvällens avsnitt handlar om:
Citat:
Lennart ankrade sin husbåt vid kajen utanför Södersjukhuset. Detta ogillades av Stockholms Stad, som polisanmäler honom för tjuvankring. Lennart slåss ensam för sin sak ända upp i Hovrätten. Blir han friad eller fälld?

Länk till programmets sida: http://www.svt.se/domstolen--friad-eller-falld/
Citera
2015-09-01, 16:27
Medlem
Ska definitivt titta hur som helst, kan gå lite hur som. Men jag gillar konceptet starkt.
Citera
2015-09-01, 17:04
Medlem
exoticspices avatar
Ska absolut titta. Tack för påminnelsen förresten, hade glömt bort att det börjar i kväll.
Citera
2015-09-01, 17:19
Medlem
khattuggares avatar
Ingen orsak.

Jag ska också titta, gillar som sagt konceptet. Sen får vi väl se om programmet är bra eller skit, men som jag skrev tidigare - för oss som gillar det här med rättsprocesser, rättsfall, domstolar osv osv så kan det säkert bli intressant.
Citera
2015-09-01, 18:12
Medlem
Mr.Mackzs avatar
Ska också kolla på det, låter intressant!
Citera
2015-09-01, 20:40
Medlem
syndroms avatar
Låter ju som mer kvalité än Sveriges städmästare! Hoppas det är så sanningsenligt det kan bli!
Citera
2015-09-01, 21:03
Medlem
khattuggares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av syndrom
Låter ju som mer kvalité än Sveriges städmästare! Hoppas det är så sanningsenligt det kan bli!

Har man tvivel kan man ju alltid kolla med tingsrätten om aktuell person förekommer där
Senast redigerad av khattuggare 2015-09-01 kl. 21:06.
Citera
2015-09-01, 21:20
Medlem
mishimas avatar
Det börjar lovande.

Serien är tydligen gjord av samma person som gjorde Livräddarna och Diplomaterna. De var ju riktigt bra. Tror på detta.
Citera
2015-09-01, 21:30
Medlem
ruckaalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Det börjar lovande.

Serien är tydligen gjord av samma person som gjorde Livräddarna och Diplomaterna. De var ju riktigt bra. Tror på detta.

Känns rätt svagt faktiskt, försöka utmåla domstolarna som onda för att en person ska få göra vad han vill.
Citera
2015-09-01, 21:34
Medlem
khattuggares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ruckaali
Känns rätt svagt faktiskt, försöka utmåla domstolarna som onda för att en person ska få göra vad han vill.

Ja just detta avsnitt var ju rätt segt faktiskt, men jag hoppas de kommande avsnitten innehåller mer intressanta fall.
Citera
2015-09-01, 21:51
Medlem
Det var väldigt lite från rättssalen.
Citera
2015-09-01, 21:57
Medlem
Ska samtliga avsnitt bestå av någon form av David-mot-Goliath-historia, hoppas jag att detta är den första samt sista säsongen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in