Citat:
Fallet Lisa med en diskussionstråd om 5500 sidor och att nu har det gått snart två månader visar dock att konkret information är en extremt besvärande bristvara.
Att det tog två månader att fastställa att hon sannolikt dog samma kväll som hon försvann är inget annat än ett tydligt exempel på hur långsamt utredningen går och detta trots att fallet är en av de mest uppmärksammade på flera år.
En annan fråga vi inte får någon som helst information om är HUR hon dog. Vilka skador hon hade och i vilket skick kroppen hittades.
Med viss förståelse för att rättsäkerheten äventyras och att polisen behöver hemlighålla detaljer för att underlätta jakten på rätt mördare, så är det ändå tydligt att själva händelseförloppet som ledde till hennes död är hemligt eller okänt. Vilket har jag inte kunnat klura ut.
Men det är lite såhär informationen är. Hon försvann. Hon återfanns död några dagar senare i samma område. En eller egentligen 3 gärningsmän är misstänkta varav en kvarstår häktad. Sådär jättemycket mer information har vi inte fått och detta lilla har öppnat upp för 5500 sidor långa trådar där man spekulerar vilt.
Kanske är det av ren självbevarelsedrift polisen inte läcker ut vad som egentligen hände Lisa, men fallet är med hänsyn till uppmärksamheten extremt informationsfattigt. Kort sagt, det enda vi idag fått veta är att hon återfanns död och det 2 månader senare fastställs att hon dog samma kväll som hon försvann. Utöver det har allmänheten egentligen inte fått veta ett skit om vad som egentligen hände henne.
Att det tog två månader att fastställa att hon sannolikt dog samma kväll som hon försvann är inget annat än ett tydligt exempel på hur långsamt utredningen går och detta trots att fallet är en av de mest uppmärksammade på flera år.
En annan fråga vi inte får någon som helst information om är HUR hon dog. Vilka skador hon hade och i vilket skick kroppen hittades.
Med viss förståelse för att rättsäkerheten äventyras och att polisen behöver hemlighålla detaljer för att underlätta jakten på rätt mördare, så är det ändå tydligt att själva händelseförloppet som ledde till hennes död är hemligt eller okänt. Vilket har jag inte kunnat klura ut.
Men det är lite såhär informationen är. Hon försvann. Hon återfanns död några dagar senare i samma område. En eller egentligen 3 gärningsmän är misstänkta varav en kvarstår häktad. Sådär jättemycket mer information har vi inte fått och detta lilla har öppnat upp för 5500 sidor långa trådar där man spekulerar vilt.
Kanske är det av ren självbevarelsedrift polisen inte läcker ut vad som egentligen hände Lisa, men fallet är med hänsyn till uppmärksamheten extremt informationsfattigt. Kort sagt, det enda vi idag fått veta är att hon återfanns död och det 2 månader senare fastställs att hon dog samma kväll som hon försvann. Utöver det har allmänheten egentligen inte fått veta ett skit om vad som egentligen hände henne.
Så är det lille vän!
Infon får man ta och gräva efter själv så
som du säkert gräver upp dina rovor där du
hör hemma.
Det gäller att förhöra sig med rätt folk
för att överhuvudtaget få ut sann info.
Här håller man varann bakom ryggen
medan som mig själv bara varit här
en tid, på besök i "Alice i underlandet bedrägliga värld"
dvs här i Götene.
Jag hatar orättvisor men älskar utmaningen
att bo i idylliskt "helvete".
Jantelagen här som där och även hos dig vill jag tro.
Som sagt är det nog fler än bara den "fjärde mannen"
Jag får det till åtminstone sju inblandade.
Kanske utredaren Lars Johansson varit lite väl "snäll"
i denna mord utredning på A.J mark??
Det var någon som nämnde jaktmark/jaktlag ???
Jo du!
Det är inte bara Kriminalprofessorn som gillar fin
jakt, och sprit, det finns i stora mängder hos en A.J.
Korruption och nedtystande är lika vanligt hos
Svenska myndigheter som andra Sydeuropeiska länder.
Därför är det för min inre syn inte otänkbart
att Spaningsledaren själv har låtit sig duperats
av A.J, det är förstås en ytterst känslig fråga, eller hur?
Lilla bonde? ...blir till kraftfull dam i schack