2015-09-01, 11:30
Medlem
Har alla släppt teorin att N.B täcker upp för någon annan, eventuellt gjort ett städjobb på beställning av A.J t.ex? Gubben är ju stormrik, bryr sig föga om gästarbetarna och garanterat att dom kommer få en större summa pengar av honom likaså av staten om det visas att han suttit frihetsberövad oskyldigt?

Eller helt enkelt bara blivit ditsatt?

Någon som känner till A.J hur han är som person, är det en sån gammal sliskig rik gubbe, som tror sig stå över alla andra?
2015-09-01, 11:33
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Jag blir lite orolig över att rättsläkaren på förfrågan från åklagaren nu "korrigerat dödsdatumet"!

För det att "dödsdatumet korrigerats" betyder väl att det redan fanns ett (sannolikt) dödsdatum i obduktionsprotokollet, så VARFÖR skulle det korrigeras?

Har rättsläkaren, iom att det ändå har varit omöjligt att fastställa exakt dödstidspunkt och dödsdatum, låtit sig påverka av vad åklagaren önskar att dödsdatum ska vara så att deras teori nu stämmer bättre ?
Känner åklagaren och rättsläkaren varandra på något sätt?

http://www.expressen.se/gt/nya-uppgifter-om-mordet-pa-lisa-holm/

Publicerad 01 sep 2015 10:26

Polisen har tidigare fått obduktionsprotokollet – nu har rättsläkaren besvarat de sista frågorna gällande det.
Till Skaraborgs Allehanda säger kriminalkommissarie Lars Johansson att dödsdatumet korrigerats till "sannolikt den 7 juni".

Det är alltid lika intressant att studera din hjärna i arbete. Alla fakta som tillkommer utvärderas efter en enda sak: Att du ska kunna hålla fast vid din hypotes om att NB är oskyldig. En hypotes du kom fram till utan i princip några som helst fakta (precis som med den dömde mördaren Kristoffer)

Hittar du inga rimliga argument så är du beredd att uppfinna nästan vilka bortförklaringar som helst. Nu antyder du att svenska rättsläkare är korrumperade och manipulerar sina utlåtanden för att hjälpa sin åklagarkompis att fälla en stackare som det i själva verket inte finns några bevis mot för mord.

Du kanske kan vänta åtminstone till materialet finns att läsa i FUP:en innan du börjar anklaga och döma människor för allvarliga tjänstefel och bristande moral?
2015-09-01, 11:34
Medlem
Tamborinos avatar
"hantverkare skär sig hela tiden "
Nej , hantverkare skär sig INTE hela tiden , det är bara ytterligare en lögn från NB .
Jag är själv hantverkare sedan många år , man använder skyddshandskar till största delen i dag vilket effektivt tar bort risken att skära sig .
Sanningen tror jag är att NB skar sig när han krossade LHs mobil , trasig plast är vasst .
Men det kan han ju inte berätta såklart .
2015-09-01, 11:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lennybuz
det jag syftar på med inläggen är om någon polis eller liknande kollat upp vilka anställda Lena hade vid tidpunkten (som hade tillgång till att låsa där). jag vet vad jag såg. jag såg två mörkhyade som låste grinden bakom kafeet ut mot containern(det är som grindar i stål) och jag undrar också om inte containern flyttats efter denna tidpunkt. nej jag har inte kontaktat någon.

Kan det kanske vara inhyrda städare från nån firma? Men, skulle tro att polisen kollat upp all personal redan. Förresten, om du själv tror att du kanske gjort en viktig iakttagelse, varför har du inte kontaktat polisen utan skriver istället om vad du såg här?

Rent hypotetiskt - vad det gäller DNA/blodspår från MGM (troligen på kläder hon hade på sig) tror jag att det kan vara så illa att han skadat sig när han försökt trycka in LH:s kropp i ett "för litet" utrymme, t.ex plåtskåp man använder för förvaring av kläder o.dyl. Stress, bråttom, panik och våld - då kan man lätt skada sig utan att knappt känna eller märka att man kanske skrapat sig lite och blöder.
Det här var bara lite funderingar, är ju så lite man fått veta.
2015-09-01, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tamborino
"hantverkare skär sig hela tiden "
Nej , hantverkare skär sig INTE hela tiden , det är bara ytterligare en lögn från NB .
Jag är själv hantverkare sedan många år , man använder skyddshandskar till största delen i dag vilket effektivt tar bort risken att skära sig .
Sanningen tror jag är att NB skar sig när han krossade LHs mobil , trasig plast är vasst .
Men det kan han ju inte berätta såklart .

Är du efterbliven?

Jag har jobbat som snickare i över 8 år och nu är jag över på järnvägsanlägg. Använder aldrig handskar, har slått av mig en del av tummen och skurit mig på både det ena och det andra.

Behöver inte alls vara lögn, din sanning behöver inte vara hans. Tänk om tänk rätt!
2015-09-01, 11:39
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Skövde Nyheter: Ingen ny misstänkt för mordet på Lisa Holm

Det finns alltså ingen fjärde formellt misstänkt. Det hindrar inte att det kan finnas en eller flera som kan misstänkas.

I såna fall formulerar sig Lars Johansson lite märkligt:

Citat:
I nuläget finns det inte fler misstänkta, men självklart har det funnits fler, säger Lars Johansson.

Eftersom inga fler personer än den litauiska trion delgivits misstanke om brott i ärendet så är det uppenbart att han i det andra ledet talar om personer som kan misstänkas. Det vore rätt konstigt då om han i det första ledet bara menar personer med formella misstankar mot sig. Den naturliga slutsatsen av uttalandet är att polisen inte intresserar sig för någon annan nu.

Med förbehåll för att han medvetet "slirar på sanningen" här för att inte skrämma en person som är föremål för polisens intresse.
2015-09-01, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrFold
I såna fall formulerar sig Lars Johansson lite märkligt:

Eftersom inga fler personer än den litauiska trion delgivits misstanke om brott i ärendet så är det uppenbart att han i det andra ledet talar om personer som kan misstänkas. Det vore rätt konstigt då om han i det första ledet bara menar personer med formella misstankar mot sig. Den naturliga slutsatsen av uttalandet är att polisen inte intresserar sig för någon annan nu.

Med förbehåll för att han medvetet "slirar på sanningen" här för att inte skrämma en person som är föremål för polisens intresse.

Det sistnämnda är ganska vanligt inom polisen, vad jag vet.
2015-09-01, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ratad
Om han sociopatiska drag eller annan störning kan han mycket väl göra för oss ologiska saker.

Såklart, men han är 35... Borde inte sociopatiska drag visat sig tidigare eller fler gånger? Eller varför hände det just nu för, i Sverige på jobb med sin fru och sin bror...
2015-09-01, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blackmolly123
Kan det kanske vara inhyrda städare från nån firma? Men, skulle tro att polisen kollat upp all personal redan. Förresten, om du själv tror att du kanske gjort en viktig iakttagelse, varför har du inte kontaktat polisen utan skriver istället om vad du såg här?

Rent hypotetiskt - vad det gäller DNA/blodspår från MGM (troligen på kläder hon hade på sig) tror jag att det kan vara så illa att han skadat sig när han försökt trycka in LH:s kropp i ett "för litet" utrymme, t.ex plåtskåp man använder för förvaring av kläder o.dyl. Stress, bråttom, panik och våld - då kan man lätt skada sig utan att knappt känna eller märka att man kanske skrapat sig lite och blöder.
Det här var bara lite funderingar, är ju så lite man fått veta.

Ja precis, varit lite inne på den hypotesen oxå, skulle ju kunna förklara ev blodspår..vassa plåtkanter eller GM slår i hand hårt i skåpet.
Inte alls orimligt alls...
2015-09-01, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Varför påstår du att det är flashbacktips?

Det står nätforum i den skövdetidning du la ut
2015-09-01, 11:49
Medlem
Tamborinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spiritus72
Är du efterbliven?

Jag har jobbat som snickare i över 8 år och nu är jag över på järnvägsanlägg. Använder aldrig handskar, har slått av mig en del av tummen och skurit mig på både det ena och det andra.

Behöver inte alls vara lögn, din sanning behöver inte vara hans. Tänk om tänk rätt!

Nej jag är inte efterbliven , men du verkar vara rätt så störd .
Har du inte fattat att det finns skyddshandskar så är du rätt så unik , kanske därför du blivit rallare istället .
Tänk rätt om du kan !
2015-09-01, 11:51
Medlem
Jag tror att MGM/advokaten gjorde ett monumentalt misstag att förneka att MGM aldrig träffat Lisa tidigare. Det hade varit bättre att säga att de hade träffats tidigare och exempelvis skakat hand och kramats. Nu känns det som om det kan bli "spel mot ett mål" om ingenting mer framkommer som kan hjälpa MGM.
Senast redigerad av Vierstein 2015-09-01 kl. 11:53.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in