2015-08-31, 19:35
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Maya35
Vad sades på mötet på arbetsplatsen? Tyvärr grabbar, det blir inget arbete idag som ni säkert förstår?

I min värld hade jag kontaktat de inblandade innan aktuellt jobb. Jag hade ringt herr Å och övriga kontrakterade och jag hade knallat ner 25 m till bröderna om de är kassa på svenska via telefon.

OM jag hade haft den inställningen via brottet.
2015-08-31, 19:37
Medlem
Nja, varför skulle de inte jobba? De känner ju liksom inte henne.
2015-08-31, 19:38
Medlem
Ursprungligen postat av Maya35

Vad sades på mötet på arbetsplatsen? Tyvärr grabbar, det blir inget arbete idag som ni säkert förstår?

Känns mycket logiskt med tanke på vad som hänt.
2015-08-31, 19:39
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Varför skulle jag det? Vi vet inte om det har hänt i det här fallet. Lisa kan ha legat på ett golv där NB har blött tidigare, och fått blod på kläderna.
Man kan ju nästan börja tro att denne balt lider av någon allvarlig blödarsjuka så oroväckande
mycket som han ska blött omkring sig i lador, bodar, skåp, åkrar, fält, diken, ängar och
gud vet mer.

Var det förresten här balten uppehållit sig några år?
Ely är en stad i Cambridgeshire i England, Den är centralort i den traditionella regionen Isle of Ely och enhetskommunen East Cambridgeshire. Folkmängden uppgick till 19 090 invånare 2011, på en yta av 4,77 km²

Sedan några år i Göteborg också visst. (Har vi några olösta sexualmord och överfallsvåldtäkter
utan dödlig utgång därborta i de blå änglarnas stad?)

Det finns några stycken ouppklarade mord därborta i Cambridgeshire men de har inträffat
under andra år än när våra intressanta medmänniskor från Litauen uppehöll sig där.

Six murders, six open files as detectives hunt killers
http://www.cambridge-news.co.uk/murders-open-files-detectives-hunt-killers/story-22361077-detail/story.html

För att återknyta till inledningen: Utredning och behandling av blödningsbenägenhet –
några viktiga punkter

https://www.skane.se/upload/Webbplatser/UMAS/Sammanfattning_Bl%C3%B6dningsben%C3%A4genhet_09031 2_FINALT.pdf

Har herr B så lätt för att droppa blod omkring sig så borde han ju få bli grundligt undersökt
och få adekvat medicinsk behandling för sina problem. Det går ju inte an att ha det så.
2015-08-31, 19:40
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Håller med. Finner detta förunderligt. AJ vet om händelsen redan på söndag, det är fullt polispådrag - men in i ladan och jobba ska de som om knappt nåt hänt?
Jag menar inte att det gör alla suspekta - men jag begriper mig inte på att hålla en arbetsplanering mitt i stormen bland poliserna?
Ett hett område, en suspekt brottsplats?

Jag får inte in detta i huvudet från varken polisens håll (tillåtelse) eller AJ och gänget. Men det kanske är ren nyfikenhet som drar dem dit. Jag menar - varför planera dagen, att tänka sig jobba öht?

Antagligen kan du inte heller få in i huvudet att även planeringsmötet var planerat och överenskommet redan veckan innan. Tror du att det skulle ske av en slump? Menar du att AJ skulle ringt runt och avbokat detta kl xx:yy? Varför då, -när de inte ens visste något om varken handske eller fått någon anvisning av polisen.
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatadAvGud
Nja, varför skulle de inte jobba? De känner ju liksom inte henne.

Ehum. BROTTSPLATS är nog mer det bärande ordet jag skriver om. Jag hade som chef ställt in arbetet (ringt) om jag redan på söndag är kontaktad av polis och vet att denna förtjusande flicka gått upp i rök och det är fullt polispådrag.
Jag hade möjligen åkt dit själv tidigt på morgonen och pratat med polisen.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Man kan ju nästan börja tro att denne balt lider av någon allvarlig blödarsjuka så oroväckande
mycket som han ska blött omkring sig i lador, bodar, skåp, åkrar, fält, diken, ängar och
gud vet mer.

Var det förresten här balten uppehållit sig några år?
Ely är en stad i Cambridgeshire i England, Den är centralort i den traditionella regionen Isle of Ely och enhetskommunen East Cambridgeshire. Folkmängden uppgick till 19 090 invånare 2011, på en yta av 4,77 km²

Sedan några år i Göteborg också visst. (Har vi några olösta sexualmord och överfallsvåldtäkter
utan dödlig utgång därborta i de blå änglarnas stad?)

Det finns några stycken ouppklarade mord därborta i Cambridgeshire men de har inträffat
under andra år än när våra intressanta medmänniskor från Litauen uppehöll sig där.

Six murders, six open files as detectives hunt killers
http://www.cambridge-news.co.uk/murders-open-files-detectives-hunt-killers/story-22361077-detail/story.html

För att återknyta till inledningen: Utredning och behandling av blödningsbenägenhet –
några viktiga punkter

https://www.skane.se/upload/Webbplatser/UMAS/Sammanfattning_Bl%C3%B6dningsben%C3%A4genhet_09031 2_FINALT.pdf

Har herr B så lätt för att droppa blod omkring sig så borde han ju få bli grundligt undersökt
och få adekvat medicinsk behandling för sina problem. Det går ju inte an att ha det så.
Var måste han ha blött, och hur mycket, för att lämna de blodspår som åklagaren nämner?
2015-08-31, 19:47
Moderator
OYs avatar
Citat:
Håller med. Finner detta förunderligt. AJ vet om händelsen redan på söndag, det är fullt polispådrag - men in i ladan och jobba ska de som om knappt nåt hänt?
Jag menar inte att det gör alla suspekta - men jag begriper mig inte på att hålla en arbetsplanering mitt i stormen bland poliserna?
Ett hett område, en suspekt brottsplats?

Jag får inte in detta i huvudet från varken polisens håll (tillåtelse) eller AJ och gänget. Men det kanske är ren nyfikenhet som drar dem dit. Jag menar - varför planera dagen, att tänka sig jobba öht?

Ja, varför inte helt enkelt gå och dö, en flicka är försvunnen, varför ska livet gå vidare parallellt med sökandet efter den försvunna personen? Hela Kinnekulle borde ha stängts ner, ät inte, drick inte, stäng dörrar och fönster, ring FN och framförallt, jobba inte.(ironi)

Varför skulle verksamheten på säteriet stanna av bara för att en person är försvunnen på andra sidan gatan, finns det något rimligt skäl till det undrar jag?

AJ och resten av deltagarna på mötet visste väl helt enkelt inte allvaret i situationen förrän de kom till ladan den där morgonen, det är sannolikt tycker jag. För inte menar du väl att AJ skulle ha satt hela säteriet i högsta beredskap redan söndag kväll och natt?

Det är mystiskt att AJ åkte iväg och firade midsommar, lika anmärkningsvärt är det att AJ åkte till Stockholm för att följa ett kungligt jippo, lämna en bil på rekonditionering eller försäljning är mycket besvärande, så det enda AJ egentligen skulle kunna ha gjort i det här läget var att sätta tofflorna för gott, men det hade förmodligen uppfattats som ett kvitto på skuld kan jag tänka mig.
2015-08-31, 19:47
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
gud vet mer.

Så gud och du är de som vet att blodet funnits på alla dessa platser?
Källa på det?

Jag gissar på skåp.
Senast redigerad av PeterNoster 2015-08-31 kl. 19:49.
2015-08-31, 19:49
Medlem
Ydriks avatar
Citat:
Ehum. BROTTSPLATS är nog mer det bärande ordet jag skriver om. Jag hade som chef ställt in arbetet (ringt) om jag redan på söndag är kontaktad av polis och vet att denna förtjusande flicka gått upp i rök och det är fullt polispådrag.
Jag hade möjligen åkt dit själv tidigt på morgonen och pratat med polisen.

Tack och lov för att inte du är eller kan bli någon slags chef! Det var väl för fan ingen som fått för sig att ladan var en brottsplats på måndagsmorgonen...
2015-08-31, 19:50
Medlem
De andra personerna som var inblandade i renoveringen av ladan vid caféet, vägrade att fortsätta arbetet... Blev förmodligen tidigt avförda från utredningen.

Tror det är en spänningssökande grandios GM som själv lagt handsken i ladan. Detta för att spä på teorier som att Lisa blivit bortförd i bil, och alltså ej var kvar i närområdet.
2015-08-31, 19:51
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Seriöst, AJ och övriga visste väl inte att handsken skulle hittas i ladan, de hade inget som helst skäl att inte ha möte i en av säteriets byggnader där det bedrevs verksamhet, vad är det för trams, myror i huvudet?
Bjuder gärna på den. Har druckit två glas vin till maten nyss=ovanligt, kanske skulle skrivit yror i huvudet istället. Håller med om att jag är tramsig ibland. Oy, är du grälsjuk? Akta ankhjärtat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in