Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Går du i borgen för alla som inte kan få lån utan någon som hår i borgen för dom?
Jag kan inte göra det, men staten skulle kunna stå garant.
I norge har man ett system där 8 av 10 unga kan äga sin bostad direkt från start. Då blir det billigare, ingen kö och ungdomarna kan lägga pengar på amortering istället för att skänka bort det till en hyresvärd.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Du ÄR medveten om att väääääldigt många inte får lån av bankerna va?
Absolut, men jag är också medveten om att många unga betalar väldigt höga hyror, antingen i nyproducerade hyresrätter, eller i dyra andrahandslägenheter. Om de hade varit inne på den ägda marknaden istället hade de kunnat amortera på sina bostadslån istället för att skänka bort en stor del till "riskkapitalister" aka hyresvärdar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Och Hur ska Svenskar kunna konkurrera med invandrare på en oreglerad marknad med en extrem brist?
Det är inte brist om marknaden är helt oreglerad. Då öppnas utbudet upp.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Migrationsverket har inte samma begränsningar som den vanlige arbetaren.
Tror inte migrationsverket har hur mkt pengar som helst heller.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Hyrorna skulle bli högre eftersom det är sådan kolossal brist, bara kolla hur andrahandsmarknaden ser ut.
Att andrahandsmarknaden ser ut som den gör beror ju på att förstahandsmarknaden inte fungerar. Skulle förstahandsmarknaden fungera skulle det inte gå att ta ut "ockerhyror" i samma utsträckning som idag, när det inte finns något att välja på.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Men den njuter du ju av för fulla muggar eftersom du sitter och hyr ut en av dina bostäder till ockerpriser.
Det gör jag inte längre. Och jag hyrde inte ut till några "ockerpriser". Hen som hyrde var jurist och hade råd att betala för sig. Han tyckte det var billigt till och med.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
"Vänstertomtar" accepterar systemet idag eftersom vi ser vad som orsakar det. Invandringen. Något du inte vill veta av eftersom du inte gynnas av att man ser problemen som uppstår när du personligen kan tjäna pengar.
Nej det är inte invandrarnas fel att hyresmarknaden inte fungerar. Det har till största del politiska orsaker.
Citat:
Ursprungligen postat av
Kratatch
Svara på mina frågor nu istället för att svamla vidare om samma sak du sagt femtioelvahundra gånger i den här tråden redan.
ja jag har ju gjort det nu tycker jag.