Citat:
Ursprungligen postat av
Andreas1989
Hej!
Jag var på sjukhuset i Skövde förut för jag blev tvingad till att ta ett drogtest och sen efter jag gjorde det så kommer personalen tillbaka och säger "Ja vi hittade cannabis, amfetamin och benso i testerna" och att dom har ringt till massa anhöriga till mig. Det här mindfuckade mig enormt för jag hade inte tagit en enda drog och jag har inte ens rört benso eller amfetamin i hela mitt liv.
Så jag säger att det måste vara något fel och dom säger "det är förmodligen inget fel det är bara du som har ditt personnummer " men jag säger att jag kräver att göra ett nytt prov. Så jag gör ett nytt och det visade sig att jag hade inte tagit någon drog alls och att någon där hade läst fel på proverna.
Det här skrämmer mig riktigt mycket, hur ofta händer sån här?
EDIT: Det var en sån där sticka, jag fick resultaten nån timme efter.
Du kan knappast vara över 18 år eller? (förstår inte varför de annars skulle ringa runt till dina anhöriga p.g.a. eventuellt drogmissbruk).
Händer att det blir falska positiva resultat på stickor (som kan bero på mediciner, bland annat alvedon. Det är ungefär 1% av gångerna det blir falska positiva resultat, vilket är relativt högt, därför är endast labbanalys juridiskt giltigt.)
Som kuriosa kan jag tillägga att falska positiva resultat på opiater har en klar överrepresentation och står för mer än 30% av de falska positiva resultaten.
(Antar de flesta litar på mina kunskaper, bara att verifiera det jag säger annars. Jag orkar inte bifoga källor hela tiden men kan göra det på begäran.) =)