Citat:
Ursprungligen postat av
Qwart
Ja det kan du tycka, men det är inte orimligt.
En bekant till mig bor väldigt nära, och jag har själv pratat med honom, och han berättade det för mig att de alltid var punktliga. Han jag känner brukade alltid åka till jobbet vid samma tid varje morgon, och bröderna brukade alltid komma vid samma tid när de jobbade med ladan vid caféet.
Förutom den 8 juni på morgonen, då de kom en kvart tidigare.
Vad jag förstår så bor vittnet nära brödernas bostad, därför kan han se när bröderna är hemma och när de kör hemifrån. Vittnet kör till jobbet samma tid varje morgon och ser då att bröderna är på plats vid ladan när han kör förbi. Jag undrar bara, hur kunde vittnet se att bröderna var en kvart tidiga den där morgonen när vittnet alltid kör hemifrån och förbi ladan vid samma tid varje morgon?
Om vittnet körde förbi ladan den tiden som han alltid brukar göra, hur kunde han då veta att bröderna hade varit vid ladan en kvart tidigare än de brukar vara? Bröderna kan ju ha kört hemifrån en kvart tidigare än vanligt men inte kört direkt till ladan och således inte varit vid ladan en kvart tidigare än vanligt.
Jag misstror dig inte, men saken bör redas ut tycker jag.
mvh
EDIT;
Qwart citat;
Citat:
Jag har rättat mig själv i ett inlägg strax efter det som du svarade på. Han jag känner såg inte när de åkte, bara att de kom en kvart tidigare än vanligt. Jag tänkte att de åkte raka vägen till jobbet, men de kan ha åkt ännu tidigare hemifrån.
Det förändrar inte så mycket i sak. Hur kunde vittnet se att bröderna var vid ladan en kvart tidigare än de brukar vara när vittnet själv alltid kör hemifrån samma tid varje dag och således bör passera ladan samma tid varje dag?