2015-08-28, 21:13
Medlem
katatonis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mordum87
Ouff fyfan gångerna jag har blivit idiotförklarad och mer eller mindre lynchad för att ens bara tala bra om Kent.
Jag står fast vid det, jag gillar dom och i synnerhet den där plattan är ju i svensk musik-mått mätt, bland det bästa vi har! Vad gäller deras sentida grejor så är det styckvis som är bra här och där, det gäller även deras tidigare men på "Du och jag döden" slog det fanimig rätt på alla sätt.

np: Grifteskymfning - Likpsalm

Inget fel på gamla Kent alls, och är väl knappast något ovanligt med att folk som lyssnar på black metal m.m uppskattar dem. Finns ju ett par covers osv...

In other news so har vi idag gått ut med att vi har signat Panphage till Nordvis, tänkte det kunde vara värt att nämna då det är en artist som har omnämnts här mer än en gång.

NP: Nechochwen - Heart of Akamon
Citera
2015-08-29, 01:34
Medlem
von_Ss avatar
Ja att tycka att Kent, och i synnerhet Du och jag döden, inte blir tråkigt i längden är ju jävligt friskt. Finns fan inte många band som är lika bra i lagom dos och samtidigt verkligen är döden ganska snabbt. Själv gillar jag nyare Kenta bättre. Pallar 15 istället för 10 minuter. Tror jag inte vet någon med ok musiksmak som inte babblar om det där jävla bandet.

NP: sölstöför, köööööldööö
Citera
2015-08-29, 20:08
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von_S
Ja att tycka att Kent, och i synnerhet Du och jag döden, inte blir tråkigt i längden är ju jävligt friskt. Finns fan inte många band som är lika bra i lagom dos och samtidigt verkligen är döden ganska snabbt. Själv gillar jag nyare Kenta bättre. Pallar 15 istället för 10 minuter. Tror jag inte vet någon med ok musiksmak som inte babblar om det där jävla bandet.

NP: sölstöför, köööööldööö

Är det någon som kan översätta det här?
Citera
2015-08-29, 20:51
Medlem
VissenBuske1987s avatar
Citat:
Är det någon som kan översätta det här?

Solstafir - Köld?
Citera
2015-08-29, 21:36
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VissenBuske1987
Solstafir - Köld?

Kul. Läs vad han/hon skrivit istället.
Citera
2015-08-30, 01:49
Medlem
Carcosas avatar
Såg tipset om Appalachian Winter i tråden och måste säga att de hade en del riktigt fint stoff. Gillar inte riktigt folkmelodierna emellanåt, men när det kickar igång med dubbel bastrumma vid 3:20 så känns det mäktigt, och därifrån fram till cirka 5:35 är en jävla resa.

NP: Appalachian Winter - Winterdance
https://www.youtube.com/watch?v=feM5xCP7FXE
Citera
2015-08-30, 03:30
Medlem
Thornhills avatar
Mgłas nya har läckt. Bra grejer, men rent spontant inte lika bra som WHTN, dock bara lyssnat igenom den ett par gånger än så länge. Jag är säker på att den kommer växa med tiden.

De valde själva att lägga upp hela på Youtube efter att den blivit läckt.

"Full album was meant to go online at the moment of release. Due to leaking issues decision was made to publish full streaming version now, rather than having to see songs scattered around on blogs and youtube channels."

https://www.youtube.com/watch?v=TvGPAVTYfXI&feature=youtu.be

Beställ ett ex ni med. http://store.no-solace.com/
Senast redigerad av Thornhill 2015-08-30 kl. 03:38.
Citera
2015-08-30, 11:12
Medlem
Mordum87s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thornhill
Mgłas nya har läckt. Bra grejer, men rent spontant inte lika bra som WHTN, dock bara lyssnat igenom den ett par gånger än så länge. Jag är säker på att den kommer växa med tiden.

De valde själva att lägga upp hela på Youtube efter att den blivit läckt.

"Full album was meant to go online at the moment of release. Due to leaking issues decision was made to publish full streaming version now, rather than having to see songs scattered around on blogs and youtube channels."

https://www.youtube.com/watch?v=TvGPAVTYfXI&feature=youtu.be

Beställ ett ex ni med. http://store.no-solace.com/

Jo, jag tror definitivt de kan luta sig någorlunda tillbaka på den del av sin fanbase som faktiskt stödjer det dom gör.

np: Drudkh - Autumn aurora - glare of autumn
De flesta har väl mer eller mindre stenkoll på Drudkh? Bra! Låt höra.
Favoritskiva och varför?

Personligen håller jag nog Blood in our Wells närmast. Varför tänker jag inte avslöja eftersom det är högst perverst.
Citera
2015-08-30, 11:51
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Jo, jag tror definitivt de kan luta sig någorlunda tillbaka på den del av sin fanbase som faktiskt stödjer det dom gör.

np: Drudkh - Autumn aurora - glare of autumn
De flesta har väl mer eller mindre stenkoll på Drudkh? Bra! Låt höra.
Favoritskiva och varför?

Personligen håller jag nog Blood in our Wells närmast. Varför tänker jag inte avslöja eftersom det är högst perverst.

Jag gillar också Blood in our Wells bäst. Jag ser helt enkelt inga svagheter med den skivan. Atmosfären är fantastisk och instrumentellt sker det så mycket hela tiden utan att det blir för mycket. Basspelet är fenomenalt och även trummorna ger en till dimension där andra band hade valt en mer simpel väg. Det är ett paket som är riktigt gediget helt enkelt.

Annars har jag bara hört Estrangement, Microcosmos, Handful of Stars, Eternal Turn of the Wheel och A Furrow Cut Short. AFCS har jag inte riktigt gett en ärlig chans ännu. ETotW var ok men en typsik skiva som fungerar medan man lyssnar men där inget fastnar. Jag gillade experimentet HoS som många hade starkt kritiska åsikter om.

Estrangement och Microcosmos har alltid hängt ihop för mig. Köpte dem samtidigt och har ofta lyssnat på dem tillsammans av någon anledning. Tror att det är Estrangement som har sat sig bäst av de två dock.
Citera
2015-08-30, 22:01
Medlem
Adelaides avatar
Åsikter om bandet Devourment?
Citera
2015-08-30, 22:08
Medlem
Carcosas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide

Värdelöst, uselt och värdelöst. Ja, det känns befogat att säga "värdelöst" två gånger

np: Dreaded - A Circle in Sanguine Soil
https://www.youtube.com/watch?v=9OrpKucBDdQ

Fullt ös här.

Tillägg: snacket om att jänkare inte kan spela BM på samma nivå som européer börjar kännas som malplacerat tugg - mycket bra kommer därifrån nuförtiden.
Senast redigerad av Carcosa 2015-08-30 kl. 22:11.
Citera
2015-08-30, 22:53
Medlem
Thornhills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adelaide
Tråden består till 99% av elitistiska svartmetallare, knappt lönt att fråga med andra ord.

"Butcher the Weak" gillade jag skarpt. Ett av tidernas bästa sample i början. Mycket bra och tung slam!

https://www.youtube.com/watch?v=mpqz5ArKCdY
Senast redigerad av Thornhill 2015-08-30 kl. 22:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in