Citat:
Ursprungligen postat av
Mordum87
Jo, jag tror definitivt de kan luta sig någorlunda tillbaka på den del av sin fanbase som faktiskt stödjer det dom gör.
np: Drudkh - Autumn aurora - glare of autumn
De flesta har väl mer eller mindre stenkoll på Drudkh? Bra! Låt höra.
Favoritskiva och varför?
Personligen håller jag nog Blood in our Wells närmast. Varför tänker jag inte avslöja eftersom det är högst perverst.
Jag gillar också Blood in our Wells bäst. Jag ser helt enkelt inga svagheter med den skivan. Atmosfären är fantastisk och instrumentellt sker det så mycket hela tiden utan att det blir för mycket. Basspelet är fenomenalt och även trummorna ger en till dimension där andra band hade valt en mer simpel väg. Det är ett paket som är riktigt gediget helt enkelt.
Annars har jag bara hört Estrangement, Microcosmos, Handful of Stars, Eternal Turn of the Wheel och A Furrow Cut Short. AFCS har jag inte riktigt gett en ärlig chans ännu. ETotW var ok men en typsik skiva som fungerar medan man lyssnar men där inget fastnar. Jag gillade experimentet HoS som många hade starkt kritiska åsikter om.
Estrangement och Microcosmos har alltid hängt ihop för mig. Köpte dem samtidigt och har ofta lyssnat på dem tillsammans av någon anledning. Tror att det är Estrangement som har sat sig bäst av de två dock.