2015-08-30, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag har via PM fått info om att hon ska ha varit intryckt i ett skåp av något slag som var så litet att vissa ben i hennes kropp var brutna eftersom hon inte skulle ha fått plats annars.

Det har dessutom kommit info om att hennes byxor och underbyxor var nerdragna, och att det antas att de drogs ner när hon pressades in i det alltför lilla skåpet.

Sanningshalten är som vanligt när info kommer i PM svår att bedöma.

Det där tolkar jag iaf som att nån i vild panik verkligen ville gömma undan henne snabbt för att sen forsla bort henne så ingen någonsin hittade henne...
Om det nu skulle vara sant att hon hittades i ett litet plåtskåp, nämnvärt stor var ju tösen inte...
2015-08-30, 21:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Är det några höga polischefer som jagar tex på med AJ? Är det någon som vet?

Det är troligt!
Det skriver jag inte för att vilja vara helt vanstyrig på
något sätt.
Jag vet från en annan om sådant förekommande.
Nu hade jag inte tänkt att sluta mina dagar som
ett skjutet villebråd så jag kan inte gå in i detaljer.
Högst troligt är att det är ett finare jaktlag där, rikt på
Dovhjort och andra levande delikatesser....
2015-08-30, 21:10
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theforeigner
Om GM gjort något för att förstöra DNA på Lisa's kropp, hitta kemikalier och se till att det kommer runt på hela kroppen? högtryckspola? då tar det ju också tid.
Ja, om det är någon sådan hantering inblandad så får man nog tänka sig att GM vid ett senare tillfälle har återvänt till platsen. Tidsschemat speglar närmast en panikslagen GM som efter brottet bara gjort det allra nödvändigaste för att bli av med sitt offer, för att sedan så snabbt och obemärkt som möjligt kunna återvända till sitt vanliga liv. - Under de efterföljande timmarna; dagarna kan GM i tankarna ha börjat gå igenom vad han gjort och då försökt rätta till sina misstag i efterhand, t.ex. genom att försöka få tag i de tillhörigheter han slängt ifrån sig, eller genom att göra ett förnyat besök i Martorp.
2015-08-30, 21:10
Medlem
katws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Vad kan hon ha sett, tror du? Som gör en människa så rasande att den måste slå ihjäl henne?

Jag vet inte. Vad det än nu skulle vara så är mord så fullständigt lågt och meningslöst.
2015-08-30, 21:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Skulle det du skriver stämma så får jag känslan att det är i rent raseri; ....
Raseri kan utlösas av många orsaker. Anta att Lisa var en kvinna med stor integritet och snar till handling, som svarade på ett skamligt förslag med att dänga hjälmen i ansiktet på GM. Hedervärt men inte så street smart.
2015-08-30, 21:29
Medlem
nominals avatar
Är det praxis att åklagaren väntar ut hela häktningstiden innan åtal väcks eller kan denne lika gärna väcka åtal vilken dag som helst?
2015-08-30, 21:30
Medlem
MrFolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Det där är ditt vanliga cirkelresonemang. Rätt gm är häktad för att rätt gm är häktad.
Jag har genom alla dessa 1000-tals sidor funderat på varför du hänger här överhuvudtaget eftersom du verkar nöjd med allt som rättsväsendet gör. Varför du inte ägnar dig åt annat? Det finns bara ett svar på det.

Bra du tänker hörru. Men du är urtypen för alternativteoretikesorten som hatar poliser. Om pga vänsteråsikter i största allmänhet eller för att du själv fått smaka lite av farbror Blås hårdare bandage när du gjort nåt fuffens låter jag vara osagt. Dina resonemang är grunda och består till 75-80% av gnäll på rättsväsendet som du inte underbygger med något substantiellt. Däremot en massa skitprat om rasism hos poliserna, att man blundar för rikare människors brott etc etc etc.

Var det rätt att anhålla NB? Per definition JA, eftersom det senare ledde till ett häktningsbeslut som nu förlängts ett antal gånger. Det av den enkla anledningen att det finns bevisning som räcker till häktning på sannolika skäl. Den frågan har prövats ett antal gånger nu av flera olika domare i både tings- och hovrätt. Därför är ditt ältande i tråden om anhållandet totalt poänglöst. Beslutet var rätt. Punkt. Att NB kommer att få skadestånd för hela häktningstiden ifall han blir frikänd betyder inte att man säger att domstolarna gjort fel i den delen. Det är ett utflöde av ett ställningstagande att den som suttit häktad utan att dömas har lidit en skada som man ska kompenseras för även om rättsväsendet inte har gjort fel i formell mening.

Vad du tror om mina motiv till att hänga i tråden skiter jag ärligt talat blankt i.
2015-08-30, 21:32
Medlem
Har följt med i tråden sen dag 2, dock inte skrivit så mycket, gjorde just en sökning på "säker källa"
Det blev 119 inlägg, tror inte något av dessa överensstämmer med någon annan säker källa, någon av dessa 119 har säkert rätt, frågan är vilken som kan vara trovärdig...
Jag tror att det åklagaren har kommer att räcka till åtal, men inte till fällande dom för mord
2015-08-30, 21:33
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, om det är någon sådan hantering inblandad så får man nog tänka sig att GM vid ett senare tillfälle har återvänt till platsen. Tidsschemat speglar närmast en panikslagen GM som efter brottet bara gjort det allra nödvändigaste för att bli av med sitt offer, för att sedan så snabbt och obemärkt som möjligt kunna återvända till sitt vanliga liv. - Under de efterföljande timmarna; dagarna kan GM i tankarna ha börjat gå igenom vad han gjort och då försökt rätta till sina misstag i efterhand, t.ex. genom att försöka få tag i de tillhörigheter han slängt ifrån sig, eller genom att göra ett förnyat besök i Martorp.

Men om polisen haft koll på bröderna efter att dom var med och hittade handsken (på morgonen den 8 Juni) så borde det ha varit ganska svårt, om inte omöjligt, för både den ena eller den andra av bröderna att återvända till liket och ta vara på DNA problemet.
2015-08-30, 21:34
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nominal
Är det praxis att åklagaren väntar ut hela häktningstiden innan åtal väcks eller kan denne lika gärna väcka åtal vilken dag som helst?
Han kan väcka åtal när som helst, men oftast väljer han mellan åtal eller att begära omhäktning.
2015-08-30, 21:36
Medlem
Qwarts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Jag har via PM fått info om att hon ska ha varit intryckt i ett skåp av något slag som var så litet att vissa ben i hennes kropp var brutna eftersom hon inte skulle ha fått plats annars.

Det har dessutom kommit info om att hennes byxor och underbyxor var nerdragna, och att det antas att de drogs ner när hon pressades in i det alltför lilla skåpet.

Sanningshalten är som vanligt när info kommer i PM svår att bedöma.

Kan det vara i nåt sånt här LH hittades i? (bilden i länken)

(FB) 17-åriga Lisa försvann 2015-06-07 i Lidköpingstrakten. (Sammanfattning i trådstart)
2015-08-30, 21:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hallonballon
En polis..
Fast poliser kan ju tala osanning också. Ser bara ingen anledning till det i detta fall.

Det att vissa Poliser talar gör att dom också
troligen ställer sig i frågan om detta yppandeförbud.
Vad är det Åklagare med fler vill skygga?
Varför i rotmosen är det så krystat?
När så många redan har lagt ner så mycket tid
på att ställa upp att söka, och detta spekulerande
måste vara värre än att rent ut säga som det är, eller hur?
Vad tror dom?
Att vi skulle ta färjan över och jämna NBs by till marken?
Troligen är det därför att om det skulle komma
ut så skulle det göra att Åklagaren än mer tappade
ansiktet, eftersom dom flesta skulle inse att MGM
inte är GM hur många SD väljare som ändå
skulle vilja få en balt i bojor.
"Suck"!...det suger om den här utredningen.
Byt utredare och maskineri, ta in Coldcase eller
bjud in FBI som internationella utbytarspannare...
Låna en tanks från Skövde Pansar Regemente och spräng
bort Högsättet och gör en levande kanonkula av A.J
Varför så puttinuttigt ?
Dom har förstört en ung människas liv, då får ägaren
stå för det, han är väll kung på sin mark och
den tronen ska bort!
Under larvfötterna med skiten!
En gång i tiden var Svensk Polis ypperligt modern.
Vi har haft även före detta folk från Gestapo som
läromästare ( det klingar visserligen inte positivt)
men för sin tid var dom minst sagt effektiva.
Nu har dom alltså i årtionde placerat sämre
ämnade Poliser från fält som lärare på Polishögskolan.
Som denna Kapten Klänning.
Ja! Vad får vi då?
Jo en himla massa bakåtsträvande blåsmurfer
som klingar och klangar i klaveret.
Kära bästa Leif GW, hjälp dom lite!
Bussa på dina blodshundar med hängande
kindpartier och förstoringsglas!
Men red ut i denna soppa så att Lisa Holm får
upprättelse och ungdomar slipper vara rädda om kvällen.
Jag ber dig.....som en Grekisk halv trött Gud
riktar han ett pekfinger från skyn....Där!
Önsketänkande men tyvärr avlägsen möjlighet...

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in