2015-08-30, 19:22
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
Det är så folk oftast gör, svårare än så är det nog inte. Han var dock noga med att tala om att han hanterade den försiktigt vid överlämnandet.

Nej, folk gör inte så. När MPS t.ex gör ett fynd så rör de ingenting utan backar och kontaktar spaningsledningen. Det kunde AJ också gjort. Nu har man ju bara hans ord på att handsken hittades där han uppgett.
2015-08-30, 19:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Det är nog för små tidsmarginaler. Några maskar har ju inte börjat larva sig. Kommer inte ihåg exakt i fallet Vatchareeya så var ju spannet 20 dagar eller något.

Entomologen i Boden hade det lite småsvettigt att få i hop det vill jag minnas.
Det kanske bara är jag som är gnällig, men tycker att det borde framgå av
obduktionsrapporten att tidpunkten för döden inte går att fastställa.
Sen kan jag tycka att han borde ha någon jävla åsikt i frågan.
2015-08-30, 19:25
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Det är så folk oftast gör, svårare än så är det nog inte. Han var dock noga med att tala om att han hanterade den försiktigt vid överlämnandet.

Det där är ju ändå lite konstigt. Tänker man i dom banorna ska man strunta i att hantera den över huvudtaget och i stället tillkalla polisen.

Jag hade begripit hela scenariot bättre ifall han där i ladan, klockan tidigt på måndagsmorgonen, inte hade fattat hur allvarlig situationen egentligen var, och därför tagit i handsken.

Ja, ja, det är min personliga åsikt.
2015-08-30, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Ännu mindre troligt att vittnet kände igen NB:s bil i mörker. Gatljuset flödade knappast på den lilla vägen som iakttagelsen gjordes på.

Mörker? BO försvann väl inte efter 23-tiden?! Först då som det blev dunkelt men ännu inte mörkt.
2015-08-30, 19:26
Medlem
Reviewss avatar
Citat:
Nej, folk gör inte så. När MPS t.ex gör ett fynd så rör de ingenting utan backar och kontaktar spaningsledningen. Det kunde AJ också gjort. Nu har man ju bara hans ord på att handsken hittades där han uppgett.

MPS har fått instruktioner i förväg om hur de ska förhålla sig till fynd. Handskfyndet gjordes dagen efter försvinnandet och MPS var då ännu inte inkopplade.
2015-08-30, 19:28
Medlem
delta2s avatar
Citat:
Men om man nu gör något så jävla dumt så får man väl skylla sig själv om folk tycker det är ett märkligt förfarande. Skulle du göra så?

Nej , skulle du ?? Det gör väl ändå inte honom till att bli misstänkt för att vara inblandad i brottet ?? Konstigt och märkligt javisst , men inte blir han misstänkt som inblandad i brottet av detta . Det var ju det som var andemeningen i mitt inlägg . Läs igen och förstå rätt ..... Sen var dom ju flera stycken som såg handsken och som var med när han tog upp den . Tror du inte att polisen pratade med dom andra också och jämförde vad dom berättade . Skulle AJ säga en sak och dom andra en annan så hade dom väl reagerat direkt ...
2015-08-30, 19:30
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xbaser
Mörker? BO försvann väl inte efter 23-tiden?! Först då som det blev dunkelt men ännu inte mörkt.
Inlägget jag svarade på handlade om mörker. Bilarna kan ha kört där flera timmar efter försvinnandet.
2015-08-30, 19:30
Medlem
Citat:

I den ena intervjun berättar han att det är tre stycken som hanterat den.
2015-08-30, 19:37
Medlem
Skyggedanss avatar
Har det bestämt när rättegången ska hållas?
2015-08-30, 19:39
Medlem
delta2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ydrik
Kan glädja dig med att AJ:s kor vistas utomhus dagtid men jag undrar vad FritzDaCat menar med att de tas in/natt och ut/dag och vilka tider i så fall. Var det de litauiska drängarna som föste korna kilometervis två gånger per dygn så skulle det inte förvåna om de har alibi för söndagkvällen.:
http://familygallery.skyelice.se/#!album-448-51
http://familygallery.skyelice.se/#!album-448-50

Du skojsar väl inte med mig hoppas jag . Dessa djur på bilderna går ju ute dygnet runt naturligtvis . Det var djuren som finns på Martorp jag pratade om . Om någon påstår att dessa djur drivs två ggr per dag 2 km till sitt bete så pratar han nog tyvärr i nattmössan . En sån flock med kreatur föser man inte omkring hur som helst och speciellt inte av bara två man . Dom djuren på bilderna är ju inte de enda som finns på säteriet . Merparten står väl på tillväxt på Martorp inomhus .
2015-08-30, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delta2
Du skojsar väl inte med mig hoppas jag . Dessa djur på bilderna går ju ute dygnet runt naturligtvis . Det var djuren som finns på Martorp jag pratade om . Om någon påstår att dessa djur drivs två ggr per dag 2 km till sitt bete så pratar han nog tyvärr i nattmössan . En sån flock med kreatur föser man inte omkring hur som helst och speciellt inte av bara två man . Dom djuren på bilderna är ju inte de enda som finns på säteriet . Merparten står väl på tillväxt på Martorp inomhus .

Det har avhandlats långt tidigare..Djuren stod inne under hela tiden området söktes av.
2015-08-30, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av delta2

Det här med djuren inne över natten, låter mer som mjölkkor.
In med dom på kvällen, mjölka, låt dom stå över natten, mjölka, sen ut med dom.
Jag tror inte dom har det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in