2015-08-29, 15:42
Medlem
Skrivhunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snillet_1
Inter och Wolfsburg har kommit överens angående Perisic, som nu är i Milano för medicinsk undersökning.

Kan bli jobbigt i CL för Wolfsburg nu när man tappar både KDB och Perisic.
Citera
2015-08-30, 00:20
Medlem
snillet_1s avatar
Valencia plockar in Monacos mittback Abdennour. Tung värvning.

Sägs dessutom att Wolfsburg gett sig in i Draxler-sagan vilket väl torde tyda på att De Bruyne faktiskt går...
Citera
2015-08-30, 12:42
Medlem
Saandros avatar
Wolfsburg fixade Draxler på 24h. Grattis. Marotta behöver 2 månader..

Kan några Bundesligarunkare förklara VARFÖR Schalke hellre säljer till en konkurrent som Wolfsburg istället för Juventus?

Varför skulle en Draxler som varit i klubben sedan barnsben hellre vilja gå till en rival i samma liga? Det är inte heller Bayern vi pratar om.

Har inte Schalke en chans att knappa in på Wolfsburg nu när de är försvagade med KDM och Perisic borta?

Jag fattar fan ingenting. Det jag förstår är att Marotta har misslyckats.
Citera
2015-08-30, 12:54
Medlem
marc0p0l0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro

Kan några Bundesligarunkare förklara VARFÖR Schalke hellre säljer till en konkurrent som Wolfsburg istället för Juventus?

Varför skulle en Draxler som varit i klubben sedan barnsben hellre vilja gå till en rival i samma liga? Det är inte heller Bayern vi pratar om.

Har inte Schalke en chans att knappa in på Wolfsburg nu när de är försvagade med KDM och Perisic borta?

Spekuleras på Transfermarkt att Wolfsburg betalar 35 miljoner euro+ för Draxler. Schalke får alltså hyfsat mycket mer än vad Juventus var villiga att betala.

Kan kanske vara svårt att förstå Draxlers anledningar utifrån, men tycker inte det är helt orimligt ändå. Först och främst så kommer han troligtvis att bli en av de spelare i ligan med högst lön, ska inte underskattas. Han har tydligen sagt att han även vill stanna inom Tyskland och med ett Wolfsburg som då spelar i Champions League, samt verkar ha en mer långsiktig kurs än tidigare där planen är att spela CL varje år framöver, är det en stabilare adress än Schalke.

Schalke är ju fortfarande plågat av skulder, kortsiktig planering och osäkerhet kring europeiskt spel. Wolfsburg har pengar, långsiktiga planer och utöver det ett spelsystem som troligtvis passar Draxler bättre än vad Schalke just nu spelar. Draxler (och jag för den delen) tror nog inte att förra säsongen var en tillfällighet, utan snarare något som kommer upprepas.

Edit: Dante klar för Wolfsburg för 4 miljoner euro också för den delen. Tottenham-talangen Ismail Azzaoui ska även bli klar under dagen.
Senast redigerad av marc0p0l0 2015-08-30 kl. 13:01.
Citera
2015-08-30, 12:54
Medlem
anteri17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saandro

Draxler är ingen spelare som går in och höjer Juventus. Dessutom är han mer ytter än tia. Juve har ju hela fönstret värvat småfina spelare under de allra bästa. Det behövs inte ytterligare en sån spelare. Får man inte in en verklig klasspelare kan man lika gärna hålla i pengarna.
Citera
2015-08-30, 14:10
Medlem
DropoutBears avatar
Dante verkar klar för Wolfsburg och Draxler på g in. Fortfarande ett steg bakåt men antagligen den bästa räddningen dom kunde förmå.
Citera
2015-08-30, 14:32
Medlem
styrlunds avatar
Balotelli till Milan.
Ibra till Pool...
Citera
2015-08-30, 15:17
Medlem
Saandros avatar
Jaha. Enligt Di Marzio ska Wolfsburg betala 36 miljoner plus bonusar för Draxler. Draxler kommer tjäna 5 miljoner per år i Wolfsburg. FEM MILJONER.

Finns ingen chans att Juventus betalar den lönen till Draxler. Men fortfarande. Marotta skulle stängt affären tidigare. Att inte Marotta såg Wolfsburg flåsa i ryggen när Kevin De Bruyne är på gång till City..
Citera
2015-08-30, 15:52
Bannlyst
Alltså Draxler din jävla mupp... Om du nu nödvändigtvis måste byta klubb kan du väl iaf lämna landet?
Citera
2015-08-30, 17:05
Medlem
soffsitss avatar
https://twitter.com/MCFC/status/638003272675106816
Citat:
Manchester City are delighted to announce the signing of @DeBruyneKev!
Citera
2015-08-30, 17:14
Medlem
Socialkonservativs avatar
Navas lär väl petas i City efter De Bruynes ankomst. Frågan är vem som tar högerplatsen. De Bruyne eller Silva?
Citera
2015-08-30, 17:15
Medlem
cyberkalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BendingSwine
Alltså Draxler din jävla mupp... Om du nu nödvändigtvis måste byta klubb kan du väl iaf lämna landet?

Wolfsburg köper sönder Bundesliga fyfan för dom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in