2015-05-02, 15:54
Medlem
Bigity-Wigitys avatar
Nya albumet är mörkt.

Fyfan vad jag giller det.

Tack.
Citera
2015-05-02, 20:05
Medlem
gurka5OOs avatar
Tråkigt album. Ni må säga att deras banjo-faderull från tidigare album är uttjatat men det var det som gjorde M&S för mig. Det nya albumet låter som sagt som U2 eller ett wannabe-coldplay coverband.
Citera
2015-08-23, 22:25
Medlem
Hirvis avatar
Tycker låten "Believe" är helt jävla fantastisk.
Och en skön förändring dom tagit, är trött på banjohelvetet.
Citera
2015-08-29, 15:53
Medlem
Jag håller nog faktiskt den senaste plattan som deras bästa. Snake Eyes är helt jävla magisk! Gillar Broad Shoulder beast och Wilder Mind som väldigt bra låtar med!

Var och såg dem i Brooklyn i våras när de hade turnépreimär där. Lätt top 3 spelningar jag sett! De öppnade såklart med Snake Eyes med så var exalterad från början till slut!
Enda minuset var att dem inte spelade Hopeless Wanderer, som är en av mina absoluta favoriter!
Citera
2015-08-30, 13:15
Medlem
zerxezs avatar
Problemet med bandet är väl att Marcus Mumford har en i det närmaste obefintlig känsla för melodier.

Senaste albumet blev rättvist sågat även av musikkritikerna (54% på Metacritic) som brukar fjäska för den här sortens skäggiga hipstermusik.

Det hindrar inte Hollywood-fnasken att lägga sig med Marcus, så det är väl bara att gratulera honom hur långt han har kommit utan musikalisk talang.

Gamla Mumford Sons = sämre och mesigare version av Flogging Molly
Nya Mumford Sons = Coldplay-plagiat fast utan intressanta melodier och ackordföljder
Senast redigerad av zerxez 2015-08-30 kl. 13:22.
Citera
2015-08-30, 15:04
Medlem
Oakenshields avatar
Precis som om Flogging "Vi är sååå häftiga för vi punkar upp keltisk musik drick öööl till oss wohoo fiddelidoo!" Molly skulle vara nåt att hänga i granen. Jävla tramsmusik för brölande blockheads.

Mumford & Sons suger oavsett vilka man jämför dom med dock, det kan jag ge dig.
Citera
2015-08-31, 15:16
Medlem
zerxezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oakenshield
Precis som om Flogging "Vi är sååå häftiga för vi punkar upp keltisk musik drick öööl till oss wohoo fiddelidoo!" Molly skulle vara nåt att hänga i granen. Jävla tramsmusik för brölande blockheads.

Mumford & Sons suger oavsett vilka man jämför dom med dock, det kan jag ge dig.

Jodå Flogging Molly har väl inte alltför många strängar på sin lyra om man säger så. Tycker låten Drunken Lullabies mer eller mindre fulländade det de försökte göra från början (ett irländskt pub-anthem) och att resten av deras låtar är typ mindre lyckade upprepningar av detta koncept. Om du tycker Flogging Molly är tramsig ölmusik för blockheads så är Dropkick Murphys en resa värre än detta.
Senast redigerad av zerxez 2015-08-31 kl. 15:19.
Citera
2015-09-05, 12:04
Medlem
Oakenshields avatar
Jotack, när man trodde det inte kunde bli sämre eller mer irriterande så tar Murphys eländet ett par kliv till. Fyfan.
Citera
2025-11-07, 00:29
Medlem
dovAkins avatar
Bra konsert idag på globen lite besviken att dem ej spelade Guiding Light

Tkr nya plattan är för country
Citera
  • 5
  • 6

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto