Tack, väldigt bra info här!
Citat:
Ursprungligen postat av
PatricHbg
Och sen ska du få den godkänt för bruk i Sverige, vilket inte är alldeles självklart. Och hur hade du tänkt dig service och eventuella reservdelar vid problem med bilen?
Det är väl bara och köpa reservdelar? IS250 är samma bil som IS350, enda skillnaden är 2.5l motor i IS250 vs 3.5l i IS350.
Service kan utföras av antigen Toyota eller Lexus i Sverige.
Det säljs IS350 då och då i Sverige (dock har jag inte sett den nya generationen).
Citat:
Ursprungligen postat av
NYPD
Om hon har bott med sin familj utanför eu i över ett år eller aldrig bott i sverige så ska hon ägt fordonet i 6 månader.
Har hon haft ett tidsbegränsat arbete utanför eu i mer än 1 år och haft bostad och familjen hemma i sverige eller ensamstående och har varit tjänstledig från arbete i sverige för att jobba utanför eu under minst ett år så ska hon ägt fordonet i minst 1 år.
Att vänta 6 månader är inte så farligt om man vill spara sådär 120.000kr.
Hon är amerikansk medborgare och har aldrig bott i Sverige. Måste hon flytta till Sverige och bli inskriven eller räcker det att hon hälsar på ett par veckor, nästa sommar säger vi, tar med sig bilen, skriver den över på mig och sen drar tillbaka till USA?
Vet nån vart jag kan läsa om detta så slipper någon förklara det till mig? Misstänker dock att detta är info som inte står på Skatteverkets sida