Citat:
Jag vill inte driva tesen om MGM som uppstädare - den låter mycket mera långsökt än att han faktiskt är GM. Men om man nu skulle hålla tanken vid liv, så borde denna krävaMen kan du ge något exempel på när en uppstädare skulle ha misstänkts för mord då? Och om du kan hitta det hur lång tid tog det innan uppstädaren började prata?
Edit: Vi talar alltså om ca 3 år i straff för ett uppstädande och nästan garanterat livstid för mord i det här fallet.
Edit: Vi talar alltså om ca 3 år i straff för ett uppstädande och nästan garanterat livstid för mord i det här fallet.
- att MGM är mycket okunnig om DNA-teknik - fullt möjligt
- att han har dåligt omdöme och litar för mycket på uppdragsgivaren - finns kanske tecken på detta
- att hans kunskap om rättssystemet är bristfällig - säkert
- att han inte hade en aning om det snabba och enorma pådraget - säkert
- att han är övertygad om att han inte kan dömas till livstid eftersom han faktiskt inte mördat - kanske rimlig tilltro till systemet ?
- att ersättningen är rätt och motsvarar den upplevda risken för ett kortare straff - en miljon ?
- att hans girighet står över hans moral - fullt möjligt även utan psykopati
- att han inte är intelligent nog att förstå alla farliga förvecklingar och tänkbara svek (ta bara döljandet av betalningen) - inte otroligt
Av alla dödssynder bygger denna hypotes på girigheten och på den cyniska tanken att en människas såväl säkerhet som anständighet är till salu bara priset är rätt.
Som sagt, jag kan inte bedöma om MGM skulle uppfylla kriterierna och jag tror egentligen inte på hypotesen.