Citat:
Ursprungligen postat av
markus120
Ifall man blandar sig med en produkt av inavel (typ 40% av äktenskap i muslimska länder är mellan kusiner) så får man likväl mer inavel i genpolen.
Att det skulle vara bra att framtida Europa ska likna blandländer som Indien eller Mexiko skulle jag gärna vilja att du bygger vidare på.
Enligt ett danskt klipp på Youtube så är 40 procent av giftermålen i Syrien kusinäktenskap, och det är tydligen ännu värre i Irak. Jag vet inte om siffrorna stämmer.
Hur som helst är en sådan genetisk diskussion, vad gäller att få stopp på inavel i vissa finska byar, irrelevant, då det, med största säkerhet, knappt kommer att bli några äktenskap mellan syrier och finländare.
Kusinäktenskap är givetvis ingenting bra. Däremot så har jag ingenting emot, i sig, att vi skulle bli blandländer. Dock är det, som tidigare påpekats, relativt ovanligt med blandäktenskap i Sverige. Mångkultur eller ej, man skaffar oftast barn med personer ifrån sin egen etniska grupp.
Siffror ifrån SCB som gällde den sista december 2011, (exelfil)
https://www.flashback.org/leave.php?...prungsland.xls
Jag orkar inte plocka fram detaljerna i statistiken då de är ointressanta i mina ögon. Men du kan ju rota runt lite och få upptäcka att jag har rätt. (Undantaget är, föga förvånande, en partner ifrån någon av de nordiska grannländerna).