Citat:
Ursprungligen postat av
nominal
Utredarna kan mycket väl ha ställt frågor som "har du varit slagsmål?". Han kanske inte vet exakt hur mycket eller lite som måste berättas för svensk polis och är därför så utförlig som möjligt. Han gick säkert in mer i detalj för utredarna - det vi får läsa är ju en parafrasering där de sannolikt tar med det de tycker är relevant.
Han kanske berättade att han snattat en dubbel-japp när han var 10 år gammal men att utredarna bedömde det som såpass irrelevant att det inte platsar i personutredningen.
He, he. Jag snattade en plopp i tonåren och har fortfarande dåligt samvete när jag tänker på den. En klasskompis lurade mig till att sno den... Får skylla på henne.
NB verkar ju vara en hyvens kille rakt igenom. Ordentlig, ordningsam och lugn. Nästan så jag börjar fundera på om han lider av nån sorts kontrollbehov. Nånting som stört mig ända från början - när jag såg bild på mgm tillsammans med frugan - är hans val av fru. Det är liksom ingen kvinna som killar springer benen av sig efter direkt. Nu ska hon ju enligt uppgift vara en mycket trevlig och snäll person med alla dom rätta kvaliteterna, så inget ont om henne. Men jag kan inte tänka mig att konkurransen är stenhård bland män att vinna hennes gunst. Det finns en viss typ av killar som lider av ett så stort kontrollbehov att de bara kan ha förhållanden med kvinnor som de vet att de får behålla för sig själv och som de kan kontrollera fullt ut, kvinnor som har låg självkänsla och dåligt självförtroende och som ofta inte ser nåt vidare ut. Dessa typer av män brukar i regel hata vackra och självständiga kvinnor. Och inte så lite heller. De är i grund och botten riktiga kvinnohatare.
OM nu mgm är skyldig till mord (vilket vi inte vet med säkerhet att så är fallet än) efter kanske ett misslyckat våldtäktsförsök, så kan det ju vara så att han flippade fullständigt när han såg Lisa, som var så underbart söt och vacker. Han helt enkelt spårade ur fullständigt. Han hade säkert lagt märke till henne vid tidigare tillfällen och gått och hetsat upp sig över henne. Att det handlar om olycka kan vi släppa. Polisen är mycket tydlig med att det handlar om mord. Så, OM det skulle visa sig att mgm verkligen är skyldig, så är det här den enda förklaringen som jag kan hitta till detta nästan osannolikt grymma mord.
Ja, nu får jag väl massor av skit för att jag skrivit det här. Men, men.