Citat:
Ursprungligen postat av
rosalotus
Tror inte att jag behöver vara orolig för att de kan smyga in och stänga av inspelningen (om de inte är spöken förstås

). Har gjort ännu fler tester nu och mobilen fångar upp ljuden mycket starkt och klart så allting hörs jättetydligt om man lyssnar med hörlurar efteråt. Har testat själv att spela in ljudet som blir när man smyger in nyckeln i låset eller smyger upp brevinkastet, men det verkar helt omöjligt att göra detta helt utan ljud som fångas upp på inspelningen och ljuden är väldigt lätta att identifiera också. Jag väljer att inte gömma mobilen i något, utan lägger den helt öppet mycket nära dörren så att ljudupptagningen blir bäst. Denna metod tycks vara mycket säker och även enkel att tillämpa. Kanon - verkligen
Om fler TI's läser detta, så prova gärna denna metod! Det kan innebära frihet från att perpsen sprayar kemikalier, placerar gift i maten eller lägger in eller flyttar om grejer i hemmet.
Har kollat dina foton som du har bifogat. Tror du att det kan vara en drönare och tror du i så fall att syftet är att smygfotografera dig och din omgivning? Har lite svårt att kommentera detta eller ha någon säker åsikt om vad det kan vara eftersom jag vet noll och intet om just drönare. Du kan ju fortsätta att hålla utkik och ta fler foton om du vill bli mera säker på din sak.
Jättebra att det funkar. Vet en som satte upp en kamera som då personen kom hem var vinklad in mot väggen, men då kan man ju anordna något annat.
Den översta pricken på fotot ser ut som det är en drönare då jag förstorade det. Att jag får med en sådan på bara ett slump foto mitt ute i skogen är mycket möjligt för att filma mig. Tror inte att jag hade lagt märke till den då det är mycket fåglar plus att man har ju lite svarta prickar i synfältet.
Hände en sak i går som kan bero på att jag lagt upp bilden på lite ställen ...
en drönare kan man få tag i från 1000 kr med kamera och allt oftast kort räckvidd par hundra meter och max 10 minuters flyg tid så det bör stå i närheten för att inte tappa kontrollen över den. Finns drönare som flyger 15 minuter och räckvidd 4 km men de kostar 30 000 vad jag läst in mig på nu .
En drönare inomhus här ganska stor och det finns mindre med kameran inbyggd
https://www.youtube.com/watch?v=w2itwFJCgFQ
Man använder en kontrolldosa oftast filmen var lite avancerad såg jag nu