2015-08-27, 20:18
Medlem
Lotsos avatar
Om ni är intresserade är min recension på filmen i den andra tråden...
Citera
2015-08-27, 20:47
Medlem
Cinns avatar
Ska tillbringa eftermiddagen med Magic Mike XXL (2015)
Citera
2015-08-27, 21:01
Medlem
Lotsos avatar
The Godfather (1972)

Tänkte ta och plöja igenom Gudfadern trilogin främst för att jag ännu inte sett tvåan och trean. Anledningen till att jag inte har sett uppföljarna förr är för att jag inte riktigt haft tid med speltiden. Men ska nog ändå försöka få tid till att se dessa omtalade filmerna.

Har som sagt sett första redan förr. När jag var liten och var sjuk hemma och såg den på en gammal inspelad VHS som var lite rispig. Så känner att en omtitt är väl behövt då jag inte minns allt för mycket om filmen i det stora hela.

http://www.imdb.com/title/tt0068646/?ref_=fn_al_tt_1
Citera
2015-08-27, 21:39
Medlem
chessjamts avatar
Cats (1998) av David Mallet baserad på Andrew Lloyd Webbers kända musikal med samma namn.

Fick mersmak av musikaler efter en kväll på Broadway och ska ge denna en chans nu. Har hört talas om den flera gånger men vet inget mer än att den antagligen handlar om katter.
Citera
2015-08-27, 21:46
Medlem
serotonins avatar
Dags att ge sig ut på rånarturné ihop med det famösa paret Bonnie and Clyde (1967). I huvudrollerna hittar vi Warren Beatty och Faye Dunaway.
Citera
2015-08-27, 22:30
Medlem
En seg torsdag så kan nog Ghost Ship vara bra?
Citera
2015-08-27, 23:06
Medlem
Situationss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Dags att ge sig ut på rånarturné ihop med det famösa paret Bonnie and Clyde (1967). I huvudrollerna hittar vi Warren Beatty och Faye Dunaway.

Trevlig rulle! Förutom huvudrollsinnehavarna så är det lite roligt med både Gene Hackman och hans namne Wilder i två tidiga roller.

Själv tänkte jag ta och se The Ghost and Mrs. Muir från 1947. Filmen, som är en romantisk spökhistoria, är regisserad av Joseph L. Mankiewicz som också regisserat All About Eve och Sleuth. Jag har inte sett den förstnämnda men Sleuth tyckte jag var riktigt bra och med tanke på temat så hoppas jag att The Ghost and Mrs. Muir påminner om den filmens stämning.
Citera
2015-08-28, 00:08
Medlem
RandolphCaers avatar
Har just slagit igång The Laughing Dead .
Har haft den på DVD i många år men inte sett den, så nu när jag packade ur flyttlådorna så passar jag på att plöja lite ''nytt''.
Citera
2015-08-28, 01:09
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Situations
Trevlig rulle! Förutom huvudrollsinnehavarna så är det lite roligt med både Gene Hackman och hans namne Wilder i två tidiga roller.

Själv tänkte jag ta och se The Ghost and Mrs. Muir från 1947. Filmen, som är en romantisk spökhistoria, är regisserad av Joseph L. Mankiewicz som också regisserat All About Eve och Sleuth. Jag har inte sett den förstnämnda men Sleuth tyckte jag var riktigt bra och med tanke på temat så hoppas jag att The Ghost and Mrs. Muir påminner om den filmens stämning.

Ganska trevlig ja, fick ungefär vad jag förväntade mig men sådär kanonbra tycker jag inte den var. Om du inte sett All About Eve tycker jag du ska göra det snarast. Gamla fina Hollywood när det är som allra bäst och min enda nysedda femma detta år!
Citera
2015-08-28, 01:17
Medlem
serotonins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lotso
The Godfather (1972)

Tänkte ta och plöja igenom Gudfadern trilogin främst för att jag ännu inte sett tvåan och trean. Anledningen till att jag inte har sett uppföljarna förr är för att jag inte riktigt haft tid med speltiden. Men ska nog ändå försöka få tid till att se dessa omtalade filmerna.

Har som sagt sett första redan förr. När jag var liten och var sjuk hemma och såg den på en gammal inspelad VHS som var lite rispig. Så känner att en omtitt är väl behövt då jag inte minns allt för mycket om filmen i det stora hela.

http://www.imdb.com/title/tt0068646/?ref_=fn_al_tt_1

Blir det någon recension på den?
Citera
2015-08-28, 01:58
Medlem
Lotsos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av serotonin
Blir det någon recension på den?

Kanske på trilogin i det stora hela senare.
Citera
2015-08-28, 11:17
Medlem
JoeL431s avatar
Adjust Your Tracking (2013)

VHS-samlare och skräckfanatiker för sin talan!

http://www.imdb.com/title/tt2395133/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in