2015-08-27, 22:05
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raettvisa
Här snackar vi i nattmössan,,jag fattar inget uppenbarligen,,du skriver INGET INTRESSANT,,Hur vet du att NB förklarar sig?lr förklara hur hans Dna finns på Lisas handske??Ponera att han INTE ger någon förklaring,,du tycker NB förklaring verka märklig om han försöker förklara sig och varför hans DNA finns på hennes handske,,Vad få dig att tro att han försöker med detta??samtidigt som du tycker det verka begripligt om polisen har berättat för NB allt dom vet..

Kan du skriva på svenska istället, försök åtminstone att uttrycka dig sammanhängande. Ja, jag står för vad jag säger, du förstår uppenbarligen inte poängen med det jag förde fram, inte ens efter ett förtydligande, intellektuell är du knappast. Jag tyckte att det var intressant, du får tycka vad du vill, även med gemener.

Jag utgår ifrån att medias citering av NB försvarare är vad advokaten faktiskt har sagt, hon har uppenbarligen inte haft någon invändning mot citaten då ingen dementi har framförts såvitt jag känner till. Försvararen säger att NB förklarar hur hans DNA kan finnas på diverse platser och den förklaringen gäller även det DNA som har hittats på offrets tillhörigheter, förklaringen är att han har verkat på platser i området.

Nej, jag har inte nämnt något om NB förklaring till att hans DNA finns på en handske, du ljuger.
2015-08-27, 22:06
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Hela Blomberg torde vara nerblodat med den litauiske hantverkarens blod då i det fall han inte har något med LH:s öde att göra
Skulle inte anlita den hantverkaren som sätter blod överallt. Litauisk yrkesskicklighet
Vi vet ju inte alls några närmare detaljer betr. blod-DNA:t; om det är fråga om en knapp knappnåls storlek, eller blod härrörande från en stänkbild som inte kan ha uppkommit genom att offret t.ex. dragits över ett golv och där lyckats skava loss en gammal blodflaga från någon av NB:s spikorgier.
2015-08-27, 22:21
Medlem
afvongreves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krackelerar
Hela Blomberg torde vara nerblodat med den litauiske hantverkarens blod då i det fall han inte har något med LH:s öde att göra
Skulle inte anlita den hantverkaren som sätter blod överallt. Litauisk yrkesskicklighet

Ja och det finns ju fler hantverkare som jobbar där. Är det bara just denna mannen som blöder så ymnigt? Då borde det ju också gå att hitta alla verktygen som han skadat sig med.
2015-08-27, 22:27
Medlem
Kexet65s avatar
Vissa här i tråden är "väldigt heta på" att skriva om så smaskiga detaljer som möjligt, typ att Lisa skulle vara styckad, stympad, "syrad".....
Jag har (utan att veta) mycket mycket svårt för att tro att vare sig det ena eller det andra stämmer!
Som själv varandes förälder till ungdomar har jag nämligen väldigt svårt att förstå att man (om så vore fallet) väljer att ha en begravning med en kista....
Om Lisa varit styckad/stympad så tror jag att man som förälder skulle välja att kremera och INTE lägga "delar" i en vacker kista!
Jag kan inte för mitt liv tro att den vackra kistan i kyrkan skulle innehållit en delad kropp!
Verkar dock tyvärr som att flera här i tråden "hoppas" få läsa "makabra" detaljer när FUP kommer framöver 😔.
Ni är inte kloka nånstans!!!!
2015-08-27, 22:32
Medlem
Theforeigners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kexet65
Vissa här i tråden är "väldigt heta på" att skriva om så smaskiga detaljer som möjligt, typ att Lisa skulle vara styckad, stympad, "syrad".....
Jag har (utan att veta) mycket mycket svårt för att tro att vare sig det ena eller det andra stämmer!
Som själv varandes förälder till ungdomar har jag nämligen väldigt svårt att förstå att man (om så vore fallet) väljer att ha en begravning med en kista....
Om Lisa varit styckad/stympad så tror jag att man som förälder skulle välja att kremera och INTE lägga "delar" i en vacker kista!
Jag kan inte för mitt liv tro att den vackra kistan i kyrkan skulle innehållit en delad kropp!
Verkar dock tyvärr som att flera här i tråden "hoppas" få läsa "makabra" detaljer när FUP kommer framöver 😔.

Man kan väl, om man så vill, kremera den dödes kvarlevor och sedan lägga askan i en kista.
2015-08-27, 22:39
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeeVan
På vilka av offrets ”saker” finns karlns DNA och i vilken form?

Det får vi veta när åtal väcks. Just nu vet ingen mer än vad åklagaren sagt.
2015-08-27, 22:47
Moderator
OYs avatar
Citat:

Det går inte att utesluta, därför är det relevant tycker jag. Vad du har svårt för att tro kan väl inte styra vad andra tar upp till diskussion, eller? Att du inte förstår vissa saker kan väl inte heller utgöra grunden för vad vi andra bör diskutera?

Jag hoppas på att få läsa om så många detaljer som möjligt när FUP blir tillgänglig oavsett vilken makaber information det än innehåller, jag vill veta vad som hände och varför åklagaren anser att NB är skyldig till mordet.

Om offret är stympat eller styckat så vill jag läsa om det, inte om blommiga begravningar och styrkekramar, fakta på bordet vill jag ha.

Är du känslig så kan du väl hålla till på Facebook där man förskönar verkligheten, det här är en kriminaltråd, mord är inte trevligt, styckmord är inget för överkänsliga.
2015-08-27, 22:48
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:

Ja man undrar var alla rykten kommer ifrån. Själv har jag från, i mina ögon sett insatt källa, hört att "kroppen var i ett illa skick". Det gör ju inte att det är sant ändå. Man vet inte.

Det var ett fall som jag blev mycket tagen av i somras. Jag är inte ute efter några snaskiga detaljer. Jag vill veta vad som hände oavsett.
Senast redigerad av PeoFallmo 2015-08-27 kl. 22:59.
2015-08-27, 22:53
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Skit samma om han har barn eller inte...
Jag kommenterade en uppfattning som gick ut på att det är märkligt att lipa om man är skyldig.
(...)

Varför nämner du då hans barn (som inte finns)?
Du säger faktiskt att det är mänskligt att lipa när man inser att det är kört.
Kan du komma med något belägg eller tips på hur NB kan inse att det är kört?

Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tror att det är mänskligt att lipa när man inser att det är kört. Han tänkte kanske på konsekvensen för sitt barn (...)
Senast redigerad av A1HORNYLAD 2015-08-27 kl. 23:01.
2015-08-27, 22:58
Medlem
Horrorgrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Ja man undrar var alla rykten kommer ifrån. Själv har jag från, i mina ögon sett insatt källa, hört att "kroppen var i ett illa skick". Det gör ju inte att det är sant ändå. Man vet inte.

Sen kremeras kroppen efter begravninggudstjänsten så i vilket skick hon nu än var i var hon där.

Det var ett fall som jag blev mycket tagen av i somras. Jag är inte ute efter några snaskiga detaljer. Jag vill veta vad som hände oavsett.

Ja det är väl därav obduktionsrapporten tog sin tid, för kroppen var i dåligt skick?
2015-08-27, 22:58
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Varför nämner du då hans barn?
Du säger faktiskt att det är mänskligt att lipa när man inser att det är kört.
Kan komma med ett tips på hur NB kan inse att det är kört?

Därför att mitt minne svek mig och jag förklarade också att det spelar ingen roll om jag skriver barn, mor, kusin eller fru i exemplet, det är ett principiellt resonemang där det inte spelar någon roll vem NB tänkte på.
2015-08-27, 23:00
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Horrorgram
Ja det är väl därav obduktionsrapporten tog sin tid, för kroppen var i dåligt skick?

Jo det kan man ju tänka sig. Fy fan.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in