2015-08-27, 21:23
Medlem
Aakkes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Readyfreddie
Inget tacksamt läge för Karlsson men han gjorde det bra som alltid. Han kunde varit hårdare och sagt rakt ut att lille Fridolin har dessa flyktingars blod på sina händer.

Hövlig ton i debatten i alla fall för en gångs skull.

Läste du mellan raderna vad Mattias sa så va det just det han sa, "det är tack vare Mp som folk flyr till europa" han menar att Sverige målat upp en bild att bara kom hit här får ni allt
Citera
2015-08-27, 21:24
Medlem
watsups avatar
Karlsson börjar stamma ett par minuter in verkar han lite nervös?
Citera
2015-08-27, 21:24
Moderator
Tinuviels avatar
Kanske har SD:s väljarstöd fått den alltid sluge Fridolin att inse att SD inte längre är ett parti som man ostraffat spottar på?

ELLER så är något på gång i regeringen som tvingat miljöpartiet att dämpa tonen inför en förestående kursändring. Men det kanske är att hoppas på för mycket.
Citera
2015-08-27, 21:25
Medlem
SD borde porträttera flyktingar som parasiter istället för att känna empati med de. Världens befolkning ökar kraftigt just för att dessa parasiter skaffar barn som de inte kan försörja. SD är ett jävla mes parti
Citera
2015-08-27, 21:26
Medlem
MadScientists avatar
Mattias lät lite hackande i början, men kom in i det bra efter första replikskiftet. Enda orsaken till att Fridolin lät vältalig är för att han bara rapade upp floskler:
Vi måste ha lagliga vägar in i EU
Alla ska ta sitt ansvar
Ordning och reda i mottagandet

Vi har hört det förr. Gurra försöker låta som att de har en plan när skiten nu håller på att kollapsa. Kan tänkas att miljömupparna köper känsloargumenten men inte många andra. Svenska folket har fått nog och Mattias fick in en bra poäng när han sa att han själv skulle flytt till ett grannland som han hoppades hade goda resurser. Att programledaren gav sig på Fridolin lika hårt som Karlsson var oväntat.

Bra repliker av Karlsson!
Citera
2015-08-27, 21:26
Medlem
S.Kandals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aakke
Läste du mellan raderna vad Mattias sa så va det just det han sa, "det är tack vare Mp som folk flyr till europa" han menar att Sverige målat upp en bild att bara kom hit här får ni allt

Precis, de flesta tittarna som innehar lite logiskt tänkande fattar att Mp:s politik ligger bakom dessa katastrofer. Ujujuj, vilken soppa regeringen hamnat i.
Citera
2015-08-27, 21:27
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Av nån anledning gillar jag inte riktigt när MK ska dra igång och säga "jag tror Gustaf Fridolin har goda intentioner, bla bla bla". Känns smörande och fjäskande på något sätt. Och nej, Fridolin har inte goda intentioner, gentemot Sverige och svenska folket. Vad som driver honom vet jag inte riktigt, dock.

Nu är det inte längre dig och mig SD försöker värva. Nu är det våra mödrar. Ett nytt skede kräver andra grepp. Att visa sig vuxen och stå över pubertalt käbbel tror jag kan vara rätt väg att gå.
Citera
2015-08-27, 21:28
Medlem
Välklädd Mattias och Friddo i flanellskjorta.

Tycker dock att Mattias skulle ha tagit upp och BETONAT den sk signalpolitik Sverige för.
Det är ju den som får folk att desperat försöka ta sig just till Sverige med livet som insats.

Det bästa EU kunde göra i detta läger vore att börja med att sätta en maxgräns för vilka förmåner EU-länderna ger till flyktingarna. Detta skulle direkt lätta trycket på just vårt land, tyskland och skandinavien i stort.

Självklart ska vi ge de som kommer hit som RIKTIGA flyktingar kost och bostad men att mässa ut över världen att det vankas livslång försörjning och samma standar som medborgarna redan har i landet är sjukt, fel, dumt, ansvarslöst, ja helt jävla vansinnigt på alla sätt och vis.
Senast redigerad av MrStreamer 2015-08-27 kl. 21:31.
Citera
2015-08-27, 21:28
Medlem
Riktigt bra svarat på reporterns "svåra fråga"!
Citera
2015-08-27, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ghana
Av nån anledning gillar jag inte riktigt när MK ska dra igång och säga "jag tror Gustaf Fridolin har goda intentioner, bla bla bla". Känns smörande och fjäskande på något sätt. Och nej, Fridolin har inte goda intentioner, gentemot Sverige och svenska folket. Vad som driver honom vet jag inte riktigt, dock.

På sätt och vis håller jag med, men nu känns MK lite som SD's "Mr. Nice Guy" och jag tror inte han passar för att gå till frontalattack.

I det här läget så kan SD kosta på sig att vara lite ödmjuka eftersom det ändå tickar in en tiondels procent varje dag. Vi når snart bergväggen och varken SD eller 7-klövern kan göra något åt det hela.

Det intressanta är istället hur det ispillrolagda landet ska återbyggas därefter.
Citera
2015-08-27, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av khattuggare
Det är intressant att Fridolin drar upp att Libanon och Turkiet m.fl har tagit emot många fler flyktingar än exempelvis Sverige, räknat i antal. Men en annan intressant sak är att i dessa länder bor folk i flyktingläger utan mat o vatten, hur ska de bo i Sverige hade de tänkt sig? När vi inte har jobb eller bostäder i vårt land (för helvete, våra egna svenskfödda ungdomar kan knappt flytta hemifrån) ska vi bygga våra egna flyktingläger åt dessa människor då? Det är tydligen det våra politiker vill.

...och det blev det sannerligen. Allt som sades har sagts förut, invandringsdebatter i SVT tenderar att inte komma någonstans.
Våra politiker bryr sig inte ett dugg om Svenskarna, de bryr sig inte ett dugg om att Kalle 20 år varken har jobb eller bostad eller att Greta 85 inte kan leva värdigt på sin pension. Det enda våra politiker bryr sig om är att till varje pris snarast möjligast innan SD kommer till makten hinna fylla upp landet med bidragsinvandrare så att välfärssystemet överbelastas och går i graven.
OCH de bryr sig om sina egna arvoden och det pengaflöde som deras politik genererar rätt ner i deras fickor.
Majoriteten av våra politiker är kriminella landsförrädare som jobbar under politikens täckmantel.
Förhoppningsvis så får de alla springa gatlopp den dagen Svenskarna får sitt brutala uppvaknande.
Citera
2015-08-27, 21:32
Medlem
Tercios avatar
Väldigt tam debatt. Tycker det blev 0-0. De flesta ser nog vad de vill se. Tror ingen tittare ändrade åsikt. Ganska märklig fråga: "vad hade du själv önskat se för politik om du behövde fly?"

Som politiker söker man ansvar för Sverige, och beslut ska grundas i realiteter, inte filosofiskt flum om hur man levt om man var någon helt annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in