Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
När det gäller flyktingar med akut skyddsbehov (såsom Syrier) kan jag faktiskt "öppna mina hjärtan".
Skulle vara intressant att nån gång höra SD ge något svar på vad DE tycker vi ska göra med syrienflyktingar, rent konkret. De duckar bekvämt frågan och säger "andra länder borde ta mer ansvar" och "vi borde hjälpa folk på plats". Vilket även MK sa i aktuellt.
Kanske DU, med din SD-avatar, kan tala om för mig vad SD tycker vi ska göra med de flyktingar som kommer från Syrien? Skicka tillbaka dem?
"Öppna mina hjärtan" - typisk vänsterretorik då ni tydligen anser er ha fler än ett! Hybris, någon?
Syrienflyktingar, likt alla, skall hjälpas på plats, när det går! Varför är det så svårt att förstå detta? Varför förflytta mängder utav folk, tvärs över jordklotet till Sverige, när det finns trygga ställen i närområdena? Vad är syftet? Och vad anser du om PUT - är detta rätt väg att gå? Varför inte TUT, tills konflikten gått över och sedan återvända...? Kan det vara våra häftiga, sociala skyddsnät som är motivationen till denna massflykt till just Sverige?
Jag är INTE SD - men, de skall inte ens fått möjlighet att komma hit, därav behöver vi inte ens skicka tillbaks dem! Minskar man incitamenten, eller tar bort dem helt, så skulle flyktingströmmarna från världens alla hörn minska radikalt - detta vore signalpolitik! Nu gör vi tvärtom - vi gör till och med allt för att zigenartiggarna skall stanna...
Anser du att detta är en adekvat politik, med tanke på det världsekonomiska läget?