2015-08-28, 00:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sisoedaersoet
Några bets om vad för ämne som SVT kör på efter debatten?
50 döda Syrier (typ) hittade på Ungerskt lastbilssläp i Österrike - Svenskarna bär skulden!
Senast redigerad av StationOdenplan 2015-08-28 kl. 00:29.
Citera
2015-08-28, 00:28
Medlem
boll-svantes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StationOdenplan
50 döda flyktingar hittade på Ungerskt lastbilssläp i Österrike - Svenskarna bär skulden!

Svenska politiker bär skulden för detta, som utlovar gratis livstidsförsörjning för de som lyckas ta sig hit.
Citera
2015-08-28, 00:30
Medlem
Erikons avatar
Asså jävlar vad "fail" från Gustaf Fridolins sida, han blev blev handlingsförlamad flera gånger under debatten och visste inte vad han skulle säga.

Även om Mattias vann debatten var han inte heller fläckfri, han har potential (till skillnad från Fridolin) att bli en bra talare om han får öva lite. Han har karisma, men inte riktigt erfarenheten att bruka den rätt.
Citera
2015-08-28, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av boll-svante
Svenska politiker bär skulden för detta, som utlovar gratis livstidsförsörjning för de som lyckas ta sig hit.
Sarkasmen hoppade upp och bet mig i svansen, jag insåg det jag också...
Citera
2015-08-28, 00:34
Medlem
Synd att Karlsson inte sa att "flyktingarna" i Turkiet och Syrien ska skickats tillbaks när kriget är över....
Citera
2015-08-28, 00:35
Medlem
PreaCs avatar
Mattias Karlsson var riktigt skicklig i den här debatten. Stackars frigolit som verkade helt lost
Citera
2015-08-28, 00:42
Medlem
Klappars avatar
Jag tycker Fridolin skötte detta bra, visst han kom inte direkt med något nytt men han är en bra partiledare till skillnad från hans kollega Åsa som inte kan bete sig som folk. Mattias har dock rätt och det krävs ingen hög iq för att förstå det heller. Hjälper man till mer på plats och löser problemen så behöver inte människor fly, men det märks tydligt att det handlar inte om att hjälpa människor längre utan dom ska fraktas hit för skojs skull.
Citera
2015-08-28, 00:49
Medlem
nins avatar
Angående journalistens sista fråga till MK så förstår jag känslomässigt varför man ställer den men jag anser den rent logiskt är inte bara dålig utan felaktig. Man kan inte basera politiska ställningstagande eller lagar på känsloargument "vad skulle du göra då?". Bara för att DU vill eller kan tänka dig att misshandla någon som våldtagit din dotter/syster, gör inte att det är en bra utgångspunkt hur man ska agera rent politiskt.
Samma här. Lagar och regler kan inte baseras på godtyckliga känsloargument.
Citera
2015-08-28, 00:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flor-Ida
Helt enkelt strålande svar att vår Mattias
Visst var han Men det där stolpskottet frigolit "vi Svenskar är stolta...." är ha galen (ja), ingen jag känner är stolt. Mer att man är irriterad och förbannad över att vår välfärd ges till lyckosökare och dessutom har vi rejäla skattehöjningar att vänta...
Citera
2015-08-28, 01:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MrStreamer
Hörrudu - ge honom inga ideer nu - han är säkert här o läser
Dom borde skickat Romson istället.
Kanske har dom insett att hon bör gömmas undan i såna här lägen. Oxå.

Ja vad har hänt med FulDieselÅsa, efter fejkskylten med vice statsminister har man inte sett så mycket av henne. Kanske är det båten som skall vintermålas nu...

Men frigoliten dramatiserar för mycket när han drar till med att vi skulle vara stolta, det är ju bara hans riksdagsgrupp som tycker så ju.
Citera
2015-08-28, 01:05
Medlem
Varför vill Mattias Karlsson understryka att han tror att Fridolin egentligen vill väl? Ännu ett försök att självförneka sitt eget parti in i värmen? Någon annan som reagerade på det?

Jag tror inte att GF egentligen vill väl. GF är en extremt cynisk politiker som använder flyktingströmmen som ett politiskt verktyg för sin egna sluga agenda.

Dessutom ska inte SD:s politik ta utgångspunkt i vad som är bäst för ekonomiska invandrare från tredje världen. Utgångspunkten ska naturligtvis vara att säkra svenskarnas framtid. Dvs. biståndet bör sänkas snarare än höjas och den befintliga delen ska omriktas.
Senast redigerad av Ljubljana 2015-08-28 kl. 01:11.
Citera
2015-08-28, 01:10
Avstängd
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
När det gäller flyktingar med akut skyddsbehov (såsom Syrier) kan jag faktiskt "öppna mina hjärtan".

Skulle vara intressant att nån gång höra SD ge något svar på vad DE tycker vi ska göra med syrienflyktingar, rent konkret. De duckar bekvämt frågan och säger "andra länder borde ta mer ansvar" och "vi borde hjälpa folk på plats". Vilket även MK sa i aktuellt.

Kanske DU, med din SD-avatar, kan tala om för mig vad SD tycker vi ska göra med de flyktingar som kommer från Syrien? Skicka tillbaka dem?

"Öppna mina hjärtan" - typisk vänsterretorik då ni tydligen anser er ha fler än ett! Hybris, någon?

Syrienflyktingar, likt alla, skall hjälpas på plats, när det går! Varför är det så svårt att förstå detta? Varför förflytta mängder utav folk, tvärs över jordklotet till Sverige, när det finns trygga ställen i närområdena? Vad är syftet? Och vad anser du om PUT - är detta rätt väg att gå? Varför inte TUT, tills konflikten gått över och sedan återvända...? Kan det vara våra häftiga, sociala skyddsnät som är motivationen till denna massflykt till just Sverige?

Jag är INTE SD - men, de skall inte ens fått möjlighet att komma hit, därav behöver vi inte ens skicka tillbaks dem! Minskar man incitamenten, eller tar bort dem helt, så skulle flyktingströmmarna från världens alla hörn minska radikalt - detta vore signalpolitik! Nu gör vi tvärtom - vi gör till och med allt för att zigenartiggarna skall stanna...

Anser du att detta är en adekvat politik, med tanke på det världsekonomiska läget?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in