2015-08-27, 19:22
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ja, det har väl fullt upp med olika tips om kringresande brottslingar och suspekta godsherrar!

Men det viktigaste åklagaren sa var att advokaten Inger Rönnbeck påstår att hennes klient aldrig träffat Lisa!

"35-åringen nekar till att ha något med mordet att göra. Hans advokat Inger Rönnbäck ska ha uppgett att hennes klient aldrig ens sett Lisa Holm."

I och med det har hon saboterat hela försvaret bortom all möjlighet att korrigera sitt misstag, hon har satt dit sin egen klient, för hon skulle visa sig i media på styva linan! Media och pladder är inte kompatibelt med juridiskt arbete, när det är fara för livstid.

Det påståendet har stängt alla hennes möjligheter att komma med olika förklaringar om hur Litauerns DNA hittas lite här och där.

Åklagaren är tyst, han kan sin motståndare. Advokaten Rönnbäck får ett långt rep, som hon trasslar in sig i mer och mer och med hjälp av allmänheten, (som är våra troll).
Tack för det exemplet. "Hans advokat Inger Rönnbäck ska ha uppgett att hennes klient aldrig ens sett Lisa Holm", säger åklagaren och IR får inte ens bemöta det pga yppandeförbud och förundersökningssekretess.
2015-08-27, 19:24
Medlem
PeoFallmos avatar
Är det klarlagt vad det "bråket" som inträffade på lördagen handlade om?

Och är det en säker uppgift om vem personen är?
2015-08-27, 19:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rapport123
Säger som jag har sagt tidigare. Ingen är dömd förens man är dömd.

GM kan lika väl vara en kvinna.
Men snuten har väl hittat 35 åringens dna - sagg på offret?
2015-08-27, 19:27
Medlem
angladotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rapport123
Säger som jag har sagt tidigare. Ingen är dömd förens man är dömd. GM kan lika väl vara en kvinna.
Och inte ens om någon är dömd är det säkert att hen är skyldig. Liksom det inte är säkert att någon är oskyldig bara för att hen har friats...
2015-08-27, 19:28
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter
"– Det är mycket rykten som kommer in nu. Vi har en arbetshypotes som vi arbetar efter, som styrs av det teknikerna och NFC kommer med, säger Lars Johansson.
Han avfärdar resonemanget om att utredarna ska ha missat något spår.
- Vi har skrapat ihop det som finns. Oavsett vad som sägs så jobbar vi brett och vi tittar även på alternativa gärningsmän.

Källa: http://www.vastgotabladet.se/article/mordutredningen-gar-vidare/

Lite märkligt att de måste titta på alternativa gärningsmän. Då kan man undra hur solid bevisningen är mot den häktade. Fast de kanske syftar på lillbrorsan och frugan i det här fallet? För jag har svårt att tro att de kikar på några andra. Skulle jag gissa, så hade de nog ögonen på litauerna redan från dag ett.
2015-08-27, 19:32
Medlem
angladotters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Tack för det exemplet. "Hans advokat Inger Rönnbäck ska ha uppgett att hennes klient aldrig ens sett Lisa Holm", säger åklagaren och IR får inte ens bemöta det pga yppandeförbud och förundersökningssekretess.
Det är inte åklagaren som säger detta utan det är journalistens, Kristina Claessons, avslutande ord i artikeln: http://www.skaraborgslanstidning.se/article/mordutredningen-gar-vidare/
2015-08-27, 19:36
Medlem
Citat:

Du har verkligen inte fattat hur det går till. Advokaten måste gilla läget, eftersom det är ett beslut om yppandeförbud, taget i domstol. Är man i behov av information, så avaktar man tills den informationen blir tillgänglig och håller käft under tiden.

Det är en märklig advokat som inte avvaktar tills allt material blir tillgängligt att arbeta utifrån. Nu har hennes pladder skadat klienten, och jag ser inte hur hon ska reparera den skadan.

Inte undra på att mordbrännaren i Jönköping ber om att få Silbersky, en advokat som inte skulle göra detta misstag. Så obalansen du påtalat finns i folks yrkesskicklighet, inget annat.
Medlem
henkesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Lite märkligt att de måste titta på alternativa gärningsmän. Då kan man undra hur solid bevisningen är mot den häktade. Fast de kanske syftar på lillbrorsan och frugan i det här fallet? För jag har svårt att tro att de kikar på några andra. Skulle jag gissa, så hade de nog ögonen på litauerna redan från dag ett.

Ja bara för att den yngre brodern och frugan försätts på fri fot, så kan misstankarna kvarstå delvis.
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av angladotter
Det är inte åklagaren som säger detta utan det är journalistens, Kristina Claessons, avslutande ord i artikeln: http://www.skaraborgslanstidning.se/article/mordutredningen-gar-vidare/
Det har du rätt i. Då lurade hon inte bara mig utan även #Vresrosen, och ett okänt antal läsare.
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Ja, det har väl fullt upp med olika tips om kringresande brottslingar och suspekta godsherrar!

Men det viktigaste åklagaren sa var att advokaten Inger Rönnbeck påstår att hennes klient aldrig träffat Lisa!

"35-åringen nekar till att ha något med mordet att göra. Hans advokat Inger Rönnbäck ska ha uppgett att hennes klient aldrig ens sett Lisa Holm."

I och med det har hon saboterat hela försvaret bortom all möjlighet att korrigera sitt misstag, hon har satt dit sin egen klient, för hon skulle visa sig i media på styva linan! Media och pladder är inte kompatibelt med juridiskt arbete, särskilt inte när det är fara för livstid.

Det påståendet har stängt alla hennes möjligheter att komma med olika förklaringar om hur Litauerns DNA hittas lite här och där.

Åklagaren är tyst, han kan sin motståndare. Advokaten Rönnbäck får ett långt rep, som hon trasslar in sig i mer och mer och med hjälp av allmänheten, (som är våra troll).
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av krycek66
För att jag bor i Blomberg och ser henne några gånger i veckan.

krycek66, vet du vad vanstyret snackar om?
2015-08-27, 19:37
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ButtFuck
Är 35 åringen rätt kille? Har han gjort det? Orkar ej plöja igenom tråden.

Det vet vi inte än. Eller, åtminstone inte jag. Själv tillhör jag den typen som vill se åklagarens bevisning innan jag fäller min dom.
2015-08-27, 19:41
Medlem
Citat:
Det har du rätt i. Då lurade hon inte bara mig utan även #Vresrosen, och ett okänt antal läsare.

Om hon lurat mig, åklagaren eller media, eller om det ska bli en debatt om vem som är lurad, eller vad advokaten sa så är det en skada för klienten!

Det är inte i media hon ska arbeta inför rättegången. Min tanke är att hon vill ha ett fett arvode och motivera de extra timmar det tar att prata med alla troll som kommer med tips!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in