2015-08-27, 16:30
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
När det handlar om budgeten så är det ju otänkbart att tex allianspartierna skulle rösta för en budget som läggs av de rödgröna utan att ingå i budgetförhandlingar.
Men det är ju precis det man i praktiken gör redan idag. Regeringens budget går igenom utan några somhelst förhandlingar med högerblocket för att de lägger ner sina röster. Att rösta på något eller lägga ner rösterna är ju i det har fallet samma sak. Regeringens budget går ju igenom utan några somhelst förhandlingar med högerblocket. Detta verkar ju många ha fattat nu och då lägger man ju sin röst på SD istället.
2015-08-27, 16:31
Medlem
Epimaness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Så ser det ut idag ja. En mindre justering av DÖ så kan Decemberjuntan regera vidare som om ingenting hänt, även om SD skulle få 49% av mandaten i nästa riksdagsval. Men SD ligger ju redan på runt 30% av mandaten idag så det börjar ju närma sig. Extraval kan man ju bara drömma om just nu iaf när SD ökat så mycket. Skulle bli mindre förvånad om nästa val ställs in än om det skulle bli extraval.

Att få med V i ett aktivt röstande DÖ är inte en liten justering.
2015-08-27, 16:38
Medlem
Sgt.Blands avatar
Hittills så verkar SD ha tagit ungefär lika många väljare från båda blocken men framöver så tror jag att vänsteblocket kommer att hålla sig stabilt men högerblocket kommer att minska ordentligt. KD kommer knappast in i riksdagen i nästa val och FP ligger nog också och balanserar på gänsen. C får väl kanske 6% och M 15% eller nåt ditåt. Så det finns stor chans för SD att fortsätta att plocka väljare från högerblocket.
2015-08-27, 16:56
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8411143
Jag tror jag ska satsa 50k på SD för 3.15 på unibet, men finns det något annat spelbolag som har bättre odds än så?

För er som vet, snälla skriv till mig.
Gör inget förhastat!

Om invandringspolitiken och 7K:s inkompetens fortsätter fram till valet 2018 så kommer SD garanterat att vara störst. Men vad händer om det blir nyval eller om M stramar åt invandringen?
Vad händer om DÖ bryts upp och M vill börja samarbeta med SD?
Helt plötsligt kanske inte Sverigedemokraterna är så attraktiva längre då fler partier står för en mer restriktiv invandringspolitik.

Personligen skulle jag satsat max 6-8 lax.
2015-08-27, 16:57
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lost-Soul
Vad händer med ditt spel ifall det blir nyval innan 2018? Annulleras bara spelet och du får tillbaka dina 3600Kr?

Annuleras troligen. Jag hann göra några spel på det tilltänkta nyvalet innan dom uppfann DÖ. De satsningarna gick bara tillbaka till kontot.

Men som nån nämnde, valet 2018 kommer ju ändå hållas. Kanske ingenting händer.
2015-08-27, 17:05
Medlem
brutalares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Varför vänta till 2018?
Eftersom M+SD+KD+FP inte har majoritet för förslaget. Och C lär väl knappast gå med på det.
2015-08-27, 17:22
Medlem
madchances avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grevelesevi
Mina svar har ju visserligen väldigt dålig värdegrund så de kanske kasseras..

Smart. Om siffrorna blir fel gör man en ny OU. Med hjälp av slumpen kanske det blir bättre.
2015-08-27, 17:51
Medlem
Gefundenes Fs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Turistparadiset
Vi börjar med att läsa vad som faktiskt står i DÖ för att sedan analysera implikationerna:

Eftersom att DÖ säger att det största regeringsunderlaget ska få regera kommer DÖ att dö om inte de partier som då återstår av 7k bildar storkoalition för att bli större än SD, och då är DÖ inte längre relevant.

Alternativet är att 7k släpper fram SD, i enlighet med DÖ, men detta alternativ tror ingen på.

Kan vara en möjlighet om vi har 500 000 invandrare boende i tältläger i Skåne. Det är enorma mängder på väg genom Europa och när de upptäcker att det är ganska trångt i Tyskland. Danmark vägrar ge dem asyl då kommer dom hit. Vi släpper ingen vidare till Norge utan registrerar dem här.

Nästa vår är vågen av flyktingar större därför att Turkiet sätter fart på dem mov, mov on, vad det nu heter på Turkerikiska?

Vi har redan fyllt allt som kan fyllas, utom ladorna som behövs för höet till korna då blir det tältläger. Om Sd får 37,9% i valet 2018, moderatena har 15% och Sossarna 19% då kastar de in handduken och låter oss som är måna om Sverige lösa problemet som de har skapat.

Det är så det kommer att bli, när det inte är hållbart längre. Då smiter sjuklövern från notan! DÖ eller inte DÖ. Var säker på att Sd;s tid kommer när det blir riktig stora problem.
Senast redigerad av Gefundenes F 2015-08-27 kl. 17:55.
2015-08-27, 18:12
Medlem
Citat:
Att rösta på något eller lägga ner rösterna är ju i det har fallet samma sak.
Det är just det det inte är.
2015-08-27, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Eftersom M+SD+KD+FP inte har majoritet för förslaget.
Aha, jag trodde det räckte till majoritet.
2015-08-27, 18:58
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Hittills så verkar SD ha tagit ungefär lika många väljare från båda blocken men framöver så tror jag att vänsteblocket kommer att hålla sig stabilt men högerblocket kommer att minska ordentligt. KD kommer knappast in i riksdagen i nästa val och FP ligger nog också och balanserar på gänsen. C får väl kanske 6% och M 15% eller nåt ditåt. Så det finns stor chans för SD att fortsätta att plocka väljare från högerblocket.

Nu har jag läst nog av dina fantasier. SD tar röster från båda sålänge båda inte gör det folket vill. Helt oberoende av partierna har ni ju samma folk. Det här är en folklig resning inte en kulturmarxistisk false-flag.

Ni har fel, suck it up.
2015-08-27, 20:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Nu har jag läst nog av dina fantasier. SD tar röster från båda sålänge båda inte gör det folket vill. Helt oberoende av partierna har ni ju samma folk. Det här är en folklig resning inte en kulturmarxistisk false-flag.
Ni har fel, suck it up.

Det finns en naturlag i Sverige som säger, så länge SD hålls utanför inflytande i migrationsfrågor kommer SD att hela tiden växa!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in