2015-08-27, 13:42
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drini
Spelar ingen roll om SD är större än båda blocken... DÖ kan leva vidare och utestänga dom ändå.
Eh? Hur tänkte du där..Inte alls väl?
2015-08-27, 13:44
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av endumbonde
År 2018 får man ändå vara realistiskt och inse att även om 35% skulle uppnås så vill ingen av de andra partierna ens samarbeta med SD. Tyvärr. Det är fortfarande 100% vägran från hela sjuklövern och de utgör en egen majoritet. Jag tror att sjuklövern bildar samlingsregering år 2018.
I det läget SD är största parti men saknar egen majoritet så kommer man att lämna walkover till näst största parti och erbjuda dom samarbete.
Tveksamt om vare sig moderater eller sossar skulle neka till en dylik invit i det läget,för alternativet är toatalt kaos och att SD skulle växa ytterligare vid ett påtvingat nyval.
2015-08-27, 13:50
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Om Decemberjuntan får 51% och SD 49% i nästa val så kan de fortsätta regera och utestänga SD från allt betydande inflytande. Om DÖ faller är en annan sak dock men så länge DÖ håller så är det så det blir.
Får SD 49 procent så lämnar talmannen över uppdraget till SD att bilda regering,får man inte egen majoritet kan man erbjuda näststörsta parti stöd ,och tvivlar att något parti i det läget skulle neka. Men med 49% så går det inte för någon annan att regera i praktiken.
2015-08-27, 13:54
Medlem
Erk Swedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floragatan
Jag håller verkligen med. Den relativt vanliga inställningen även bland regimkritiker, att 7K aldrig kommer att samarbeta med SD är skadlig, då den sprider en hopplöshet som påverkar potentiella väljare negativt.

När attitydförändringen hos 7K väl kommer, kan det gå fort. Borgarna blir såklart först ut.
Inte säkert borgarna blir först ,det beror även på omvärldsläget ,är SD och sossarna överens i någon viktig fråga kan mycket hända.
2015-08-27, 14:05
Medlem
Grevelesevis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Nu har jag personligen ändrat oddset på Unibet från 3,75 till 3,15. La in ett spel på några tusen kr på SD största parti. Oddset gick omedelbart ner kraftigt.

Detta plötsliga oddsfall i samband med mitt spel visar tydligt att spelbolaget inte, som många tror, utför någon noggrann analys. Istället ser dom till att alltid gå med vinst på ett visst spel. Alltså när fler spelar på ett utfall så sjunker oddset.

Vi kan alltså glömma att spelbolagen sitter med egna politiska analytiker som vi kan luta oss mot för att förutse valutgången. det är istället alltid spelarna som styr oddsen, hur galet de än spelar.

De trista med att spela på politik nu är att du får vänta så jävla länge innan du kan casha ut.
Under tiden får spelbolaget ränta på dina pengar.
Sant att man kan hitta bra odds men man får ju sällan spela några större summor.
De är ju så jävla rädda. Maxinsatsen brukar vara skrämmande låg med tanke på deras omsättningar.
Tydligen har Unibet inget förtroende för Björklund då man bara får 1.65 för att alla partiledare inom alliansen bara har x-kromosomer 2018.
2015-08-27, 14:09
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Hur skulle detta gå till?

Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Eh? Hur tänkte du där..Inte alls väl?
Jo, det gjorde personen nog. H*n menar antagligen att det inte spelar någon roll om SD blir större än alliansen eller De Rödgröna. Så länge 7K har majoritet kan de slänga ihop en samlingsregering och stänga ute SD.
Det krävs därför egen majoritet för SD.
2015-08-27, 14:13
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nivovic
Jo, det gjorde personen nog. H*n menar antagligen att det inte spelar någon roll om SD blir större än alliansen eller De Rödgröna. Så länge 7K har majoritet kan de slänga ihop en samlingsregering och stänga ute SD.
Det krävs därför egen majoritet för SD.
Ja..Men då kan dom hälsa hem allihop om man bildar samlingsregering. Vem fan vill rösta på sådana partier igen?

En och annan som ännu skulle "sova" då kommer ju vakna till...för att uttrycka sig milt.
2015-08-27, 14:18
Medlem
Nivovics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Ja..Men då kan dom hälsa hem allihop om man bildar samlingsregering. Vem fan vill rösta på sådana partier igen?
Instämmer, det skulle inte vara att skjuta sig själv i foten - det skulle vara att brutalt skjuta sig själv i huvudet.
Men än så länge verkar 7K inte bry sig om vad folket tycker, och de har redan skapat DÖ trots kritik från folket, så varför inte en samlingsregering i slutändan?

Dock så tror jag att delar av Alliansen skärper till sig senast 2018 och antingen minskar invandringen eller samarbetar med SD.
2015-08-27, 14:25
Medlem
brutalares avatar
Att införa t.ex temporära uppehållstillstånd har väl ingenting med budgeten att göra? Det ser ju ut som det skulle kunna bli fullt möjligt för Moderaterna att lägga en sådan motion 2018 och sedan få majoritet bara SD röstar på det oavsett om Löfven sitter kvar eller inte. Eller hur? Jag tror att 2018 kommer det hända grejer oavsett om SD är en del av en regering eller budgetsamarbete oavsett.
2015-08-27, 14:27
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Just det. Och i detta fall var startoddset uselt satt vilket jag tackar för. Unibet tycks inte ha läst denna tråd för fem öre. Slarvigt.

3600 kr ----> 13500 kr till mig i september 2018.

Vad händer med ditt spel ifall det blir nyval innan 2018? Annulleras bara spelet och du får tillbaka dina 3600Kr?
2015-08-27, 14:28
Medlem
Grevelesevis avatar
Jaha då är det väl bara Ipsos/DN kvar denna månad. De visade 15.9 % i juni.
Vad blir det nya rekordet, 16,2%?

För övrigt är det något skumt med Inizio/AB undersökning. Jag ombads att delta den 6:e augusti men deras resultat visar att undersökningen gjordes den 11-19:e.
Nu har jag fått en ny den 24:e augusti. Undrar vad dessa används?
Mina svar har ju visserligen väldigt dålig värdegrund så de kanske kasseras..
2015-08-27, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av brutalare
Det ser ju ut som det skulle kunna bli fullt möjligt för Moderaterna att lägga en sådan motion 2018 och sedan få majoritet bara SD röstar på det
Varför vänta till 2018?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in