Brottsplatsen kan vara avlägset belägen
En anledning till att LH:s kropp anträffas relativt nära den plats där hon senast sågs kan vara att de verkliga GM (pl) velat begränsa polisens geografiska intresse. Man har inte velat att utredarna ska visa intresse för vad som kan ha observerats eller bevittnats på en annan plats, där merparten av de brottsliga handlingarna genomförts, och kunnat kopplats till LH:s försvinnande.
Säg att LH har förts bort och blivit utsatt för något slags rituellt övergrepp utfört av en grupp människor som ingår i ett hemligt sällskap eller sekt. Detta kan ha skett långt ifrån Kinnekulle. Efteråt uppstår behovet av att dis-associera BO från GM (pl) både geografiskt och tidsmässigt och ge utrymme för alibi mm. Man vill återkoppla till platsen där kroppen borde finnas. Där finns också lämpliga syndabockar i epicentrum av den båge av spår man preparerat.
Vad kan vara mer rationellt än att i det läget återföra BO nattetid till en närbelägen plats (Martorp), som ännu befinner sig utanför avspärrningarna och som genom sin blotta storlek är svårgenomsökt, och med fog kan antas vara högst summariskt eller icke alls genomsökt vid tillfället.
BO kan ha frysts ned efter att döden inträffat på annan ort och återförts till Kinnekulle djupfryst. Boden BPA 4 kan eventuellt ha valts som förvaringsplats p g a att det fanns en frysbox där man kunnat fortsätta hålla kroppen nedfrusen. Det måste finnas ett gott skäl till att LH:s kropp återfinns på Martorp och inte gömd ute i terrängen.
På detta sätt skapas ett "sken" där man luras att bortse ifrån att brottsplatsen faktiskt kan vara långt bort från både sista observationen och fyndplatsen, p g a att de sistnämnda just ligger så nära varandra.
Hans&Greta-spåret verkar sterilt bortsett från själva de funna föremålen. De verkar inte omges av doftspår efter LH eller andra biologiska lämningar, skoavtryck eller släpspår, eller tecken på strid för den delen.
Bara utplacerade artefakter - kanske för att skapa illusionen av att BO är kvar i trakten. Platsen för den sista observationen vid mopeden verkar heller inte ha något att berätta. Ett fruset ögonblick som ger vrångbilden att LH finns alldeles runt hörnet.
Jag tror tyvärr att den/de som gjort sig besväret att röva bort denna unga flicka, och tagit alla risker det medför, avsett att ta god tid på sig. Att dra mesta möjliga ur situationen tills alla inblandade är "nöjda". Om BO under en tid varit bortförd till en avlägsen plats där hon utnyttjats i en utdragen process blir plötsligt alla dessa irrationella fynd i Hans&Greta-spåret en smula logiska. De får en funktion att binda misstankarna till närområdet - och mitt i det syndabockarna.
Ända sedan YouTube-videon "13" blev känd och uppgifter om pappans militära placering spreds har detta fall karaktäriserats av en ansenlig mängd märkliga tillfälligheter. Ytterligare en bisarr sådan är att LH:s kropp påträffas ett stenkast från "Maligrav" på Martorps gård. En plats där en jungfru en gång sägs ha begravts levande under ceremoniella former.
Här är förresten källan till det grafiska materialet i "13"-videon:
YouTube search:
"Countdown Clock Timer VJWorldTube"
https://www.youtube.com/results?search_query=Countdown+Clock+Timer+VJWorld Tube
* * *
Eftersom jag inte använder detta forum som chat-room och spammar "oneliners" hela dagarna - inte heller intar alla måltider samt slumrar framför bildskärmen dygnet runt - och eftersom jag läser och tänker betydligt mer än jag skriver, kommer här en lista med länkar till mina tidigare inlägg i ämnet som drunknat i det allmänna imbecilla dravlandet och käftslängandet:
Det verkar stå en elefant mitt i rummet...
Angående vägen över Limugnsgärdet och Gumsgärdet
En hypotes om hur LH kom till Martorp
Byssjan, byggbaracken eller manskapsboden BPA 4 - några iakttagelser och tankar
Angående vaga uppgifter om DNA-bevisning
En hypotes om gripandet av litauerna och fyndet av LH:s kropp
Angående gärningsmannatyp, styckning och undanröjning av kroppen
@