Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Ett svepande påhopp, ingen nämnd, ingen glömd. Men om det skulle visa sig att utrymmet var olåst så skulle antalet alternativa GM bibehållas, så jag kan mycket väl tänka mig att alla vill veta om utrymmet var låst.
Jag undrar hur du tänker och om du gör det. För jag tror inte någon som ska utföra ett brott mot en flicka, eller ska gömma ett lik, tar risken att göra inbrott också, med risk för att stöta på folk.
Menar du på fullt allvar att en random gärningsman går in på en random plats och våldför sig där på en flicka? Eller i panik söker upp en random byggnad till där folk inte är hemma i området för att gömma ett lik? Om det så är en lada i närheten riskerar man ju att bonden kommer och går, för att kontrollera djuren eller egendomen. Och en bod kan ju mycket väl vara tillfällig bostad.
Överallt står det tomma byggnader i Sverige, men jag har aldrig hört talas om att en brottsling gör inbrott för att ha ett ställe att genomföra en våldtäkt på eller ett annat för att gömma ett lik. Det blir två inbrott!
Jag personligen skulle inte komma på tanken att låsta eller olåsta byggnader på min egendom kan tas i anspråk av okända mördare och kringresande våldtäktsmän som har vägarna förbi. Det är för befängt.