2015-08-27, 09:59
Medlem
De senaste resultaten omräknat med institutens underskattning av SD i september 2014 jämfört med valresultatet:

Augustimätning först, sedan omräknat.

SIFO 17,8% - 23,2%
Sentio 23,4% - 23,8%
Novus 19,4% - 27,5%
Yougov 25,2% - 29,8%

Snitt: 26,1%

Personligen tror jag att vi nu har uppnått en kritisk massa vad gäller invandringsfrågan och sveket med DÖ. Det behöver inte bli några mera IKEA-massakrer, sprängningar i Malmö, gängskjutningar, attacker på poliser, massvåldtäkter, tiggarinvasioner etc. SD kommer öka även om media mörkar ALLT för folk pratar numera öppet om problemen både i sociala medier och i vardagssituationer.

Dock kommer givetvis dessa företeelser inte bara att fortsätta utan att öka radikalt. Så SD kommer givetvis öka på liknande sätt även framöver. Toppar vi detta med ett "lyckat" muslimskt terrorattentat på svensk mark, så kommer SD att explodera upp till 40% och DÖ spricka.
Senast redigerad av icefrontier76 2015-08-27 kl. 10:12.
2015-08-27, 10:21
Medlem
Doktor Porks avatar
Alltså, det är rätt tveksamt att hålla ett parti med 40 procent av väljarstödet helt utanför inflytande, särskilt om skälet att folk stöder partiet i första hand är ett tilltagande massivt folkligt missnöje med invandringspolitiken. Det är en helt annan sak att få 40 procent av det skälet, och att få 40 procent för att man är det vänsteralternativ som finns tillgängligt inom politiken och väljarna som är vänster i princip måste rösta på i det läget. Visst, man kan ju försöka, men då får man ju också komma ihåg att man håller det största blocket utanför inflytande i vad som i verkligheten är ett treblocksystem och inte ett tvåblocksystem. Det är ju också en rätt stor skillnad. Det är fullt enligt reglerna att köra över oppositionen i ett tvåblocksystem om man har majoritet, men i Sverige skulle ju det här scenariot istället kräva att de andra två blocken (för oavsett snacket om sjuklövern så kampanjar alliansen och de rödgröna fortfarande som motståndare) som annars ägnar tiden åt att slänga skit på vara att plötsligt gå ihop och vara bästa kompisar, där den ena sidan måste rösta på den andras sakpolitik i allt och inte bara lägga ner rösterna.

Det kommer att ta hus i helvete i det här läget, eftersom det till skillnad från en vanlig majoritetsregering kommer att upplevas som illegitim av en stor del av folket, nästan halva väljarstödet till regeringen kommer att vara förbannade eftersom deras partier måste rösta på motståndarnas politik, plus att det fortfarande finns en stor grupp mycket oroade och arga medborgare som helt blir utan inflytande. I så fall tror jag stenhårt på inbördeskrig och uppror mot sjuklövern, för folket kommer inte att acceptera att vänta 4 år till samtidigt som man upplever att landets raseras bara för att få lite fler röster så man tar död på möjligheten för den här typen av bisarrt fulspel.

Annars ser det väl ut som att verkligheten kommer att garantera fortsatt rusning i opinionsundersökningarna. Antalet asylsökande, och inte minst antalet ensamkommande fortsätter att skena helt okontrollerat, Löfvén kommer ut som helt tondöv politisk idiot i den där artikeln i Aftonbladet igår genom att inte vilja ifrågasätta volymerna det minsta samtidigt som det ska bli ordning och reda, plus att han ifrågasätter att situationen är så akut som den närmast fanatiska massinvandringstroende generaldirektören för migrationsverket hävdar. (Om till och med Anders Danielsson säger att läget är akut...)

http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article21314531.ab

Till detta kommer sedan centern ut och säger att man ska lägga allt ansvar för mottagandet av asylsökande och deras boende på kommunerna (där redan en stor del av landets kommunpolitiker hatar Stockholmspolitikerna och går på knäna) och dela ut feta böter till kommunerna om de inte lyckas trolla fram bostäder.

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6240479

Samtidigt som situationen i Tyskland och en del andra länder i Europa håller på att haverera ordentligt i nuläget och det börjar rapporteras om upplopp och stormade gränser ute i Europa. Alltså, läget är vidöppet för en fortsatt rakettillväxt under hösten.
2015-08-27, 10:46
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oingoboingo
Och samtidigt tar danskarna och flyttar fram positionerna ytterligare (härligt att se!):

http://www.svd.se/danmark-halverar-bidrag-till-flyktingar
Som jag har fattat det så är den danska sänkningen av bidragen en anpassning till samma nivåer som gäller för studiemedel. Även om detta inte har nämnts i svenska kommentarer. Man tycker helt enkelt inte att det är rätt att bidragsinvandrare skall ha högre levnadsstandard än danska ungdomar som studerar.

Frågan bör givetvis ställas även till svenska politiker: "Varför skall bidragsinvandrade analfabeter från Somalia, som går på SFI en timme om dagen, ha högre levnadsstandard än svenska ungdomar som studerar?".
2015-08-27, 10:46
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal

Odds för största parti är följande hos Unibet:

S 1,75
M 2,85
SD 3,75

Nu har jag personligen ändrat oddset på Unibet från 3,75 till 3,15. La in ett spel på några tusen kr på SD största parti. Oddset gick omedelbart ner kraftigt.

Detta plötsliga oddsfall i samband med mitt spel visar tydligt att spelbolaget inte, som många tror, utför någon noggrann analys. Istället ser dom till att alltid gå med vinst på ett visst spel. Alltså när fler spelar på ett utfall så sjunker oddset.

Vi kan alltså glömma att spelbolagen sitter med egna politiska analytiker som vi kan luta oss mot för att förutse valutgången. det är istället alltid spelarna som styr oddsen, hur galet de än spelar.
2015-08-27, 10:49
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Nu har jag personligen ändrat oddset på Unibet från 3,75 till 3,15. La in ett spel på några tusen kr på SD största parti. Oddset gick omedelbart ner kraftigt.

Detta plötsliga oddsfall i samband med mitt spel visar tydligt att spelbolaget inte, som många tror, utför någon noggrann analys. Istället ser dom till att alltid gå med vinst på ett visst spel. Alltså när fler spelar på ett utfall så sjunker oddset.

Vi kan alltså glömma att spelbolagen sitter med egna politiska analytiker som vi kan luta oss mot för att förutse valutgången. det är istället alltid spelarna som styr oddsen, hur galet de än spelar.
Deras experter sätter startoddset. Därefter är det givetvis spelandet som styr oddsen.
2015-08-27, 10:54
Medlem
Månsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Deras experter sätter startoddset. Därefter är det givetvis spelandet som styr oddsen.

Just det. Och i detta fall var startoddset uselt satt vilket jag tackar för. Unibet tycks inte ha läst denna tråd för fem öre. Slarvigt.

3600 kr ----> 13500 kr till mig i september 2018.
2015-08-27, 10:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hogdal
Marknaden brukar vara bäst på att förutspå och prissätta flervariabla utfall om informationen är öppen. Spelbörser är ofta bättre på att hitta det vinnande alternativet än analytiker. Pengarna hittar rätt helt enkelt.

Intressant då att se att spelbolagen tycks tro på de äldre opinionsinstituten snarare än webpanelerna. Eller så tror de att SD:s framgångar är ett övergående fenomen. Hur som helst så går det nu att tjäna pengar på sin övertygelse att SD blir största parti nästa riksdagsval.

Odds för största parti är följande hos Unibet:

S 1,75
M 2,85
SD 3,75

Oddssättaren verkar ha en lite udda beräkningsmodell då man får högre odds på följande spel, att SD blir större än S:

S större än SD 1,16
SD större än S 4,2

En miss i beräkningen uppenbarligen, då SD för att bli största parti per automatik också måste bli större än S.

Att marknaden är bäst på att förutspå bygger dock på att en verklig marknad finns tillgänglig, i detta fall är det ju en individuell oddssättare som står för analysen(och möjligen en controller som dubbelkollar).

Såvitt jag har sett har inga av de andra stora vadslagningsbyråerna ställt odds för detta. Betfair som är en etablerad vadslagningsbörs verkar inte visa sina odds för icke-användare längre. Någon som är användare och kan se om de ställer odds?

Alldeles riktigt, marknaden har alltid rätt.
Kollade precis innan valet oddsen på den största vadslagningsbyrån, och för SD:s del var det nästan exakt valresultatet.
Dock är det en förutsättning för riktiga och rimliga odds, att spelet har en tillräckligt stor volym!
Kan tänka mig idag att spelen på valet 2018 är så lågt och nästan obefintligt, att oddsen är "utgångsodds" som direkt kommer att ändras när och om det blir fart på spelet.
2015-08-27, 12:55
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Äntligen nån som har fattat hur Decemberjuntan funkar. Allt under 50% av mandaten för SD i nästa val är i praktiken meningslöst tack vare DÖ.
Nej nej nej...

Du måste ju tänka på att antal procent röster är inte samma sak som andel av riksdagsmandat.

Skulle SD tex få över 30%..då är man sannolikt större än ett utav blocken. Kan nästan lova att typ KD skulle ryka all världens väg då. Då är Alliansen död.

Det räcker med typ 30%..Borgligheten kommer explodera då. Inte en chans DÖ finns kvar då. Behövs inga "50%" som en del säger.
Senast redigerad av Steff83 2015-08-27 kl. 13:12.
2015-08-27, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Det räcker med typ 30%..Borgligheten kommer explodera då. Inte en chans DÖ finns kvar då. Behövs inga "50%" som en del säger.

Jag hoppas att du har rätt, men vågar knappt tro det. Gång efter annan har man ju trott att 'botten är nådd' rörande hur lågt sjuklövern och ackompanjerande msm-media skall sjunka, och varje gång har detta överträffats. Det borde verkligen vara som du säger, men jag blir fan inte förvånad om resterande sjuklöver allierar sig allt mer taktfast ända fram till punkten där SD de facto har egen majoritet i riksdagen.

Hoppas verkligen att SD får egen majoritet senast 2018. Inget av de andra partierna har ett jävla dugg att tillföra SD's politik. Även om man med ett SD på 45% borde kunna få med sig något alliansparti (KD?) för att skapa en majoritetsregering så skulle det inte tillföra något positivt till sakpolitiken.

Vågar dock inte tro att vi kommer så långt på bara tre år. Det måste finnas ett tak liksom, och jag befarar att efter sommarens opinionsraket så kommer det att börja gå trögare i opinion. Vi landar nog någonstans mellan 30-40% till nästa val - när nu pk-nomenklaturen bestämmer sig för att tillåta ett sådant - och om det sedan 'räcker' för att göra tillräckligt förändringar gällande landets ödesfråga #1 ja det återstår väl att se.

Jag vill tro att Enoch & Co har rätt i denna tråd. Men jag vågar inte riktigt underskatta etablissemangets själlöshet heller.

Sverigedemokrater i dessa tider av framgång måste fortsätta kämpa som om vi var i motgångens tider, helt enkelt. Var och en av oss måste övertyga minst en förment meningsmotståndare fram till nästa val. Den senaste utvecklingen i opinion har tänt ett hopp men vi är långt ifrån i mål.
2015-08-27, 13:37
Medlem
Drinis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Nej nej nej...

Du måste ju tänka på att antal procent röster är inte samma sak som andel av riksdagsmandat.

Skulle SD tex få över 30%..då är man sannolikt större än ett utav blocken. Kan nästan lova att typ KD skulle ryka all världens väg då. Då är Alliansen död.

Spelar ingen roll om SD är större än båda blocken... DÖ kan leva vidare och utestänga dom ändå.
2015-08-27, 13:38
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av D-Reign
Jag hoppas att du har rätt, men vågar knappt tro det. Gång efter annan har man ju trott att 'botten är nådd' rörande hur lågt sjuklövern och ackompanjerande msm-media skall sjunka, och varje gång har detta överträffats. Det borde verkligen vara som du säger, men jag blir fan inte förvånad om resterande sjuklöver allierar sig allt mer taktfast ända fram till punkten där SD de facto har egen majoritet i riksdagen.

Hoppas verkligen att SD får egen majoritet senast 2018. Inget av de andra partierna har ett jävla dugg att tillföra SD's politik. Även om man med ett SD på 45% borde kunna få med sig något alliansparti (KD?) för att skapa en majoritetsregering så skulle det inte tillföra något positivt till sakpolitiken.

Vågar dock inte tro att vi kommer så långt på bara tre år. Det måste finnas ett tak liksom, och jag befarar att efter sommarens opinionsraket så kommer det att börja gå trögare i opinion. Vi landar nog någonstans mellan 30-40% till nästa val - när nu pk-nomenklaturen bestämmer sig för att tillåta ett sådant - och om det sedan 'räcker' för att göra tillräckligt förändringar gällande landets ödesfråga #1 ja det återstår väl att se.

Jag vill tro att Enoch & Co har rätt i denna tråd. Men jag vågar inte riktigt underskatta etablissemangets själlöshet heller.

Sverigedemokrater i dessa tider av framgång måste fortsätta kämpa som om vi var i motgångens tider, helt enkelt. Var och en av oss måste övertyga minst en förment meningsmotståndare fram till nästa val. Den senaste utvecklingen i opinion har tänt ett hopp men vi är långt ifrån i mål.
Såhär..Om rödgröna "vinner" nästa val igen..då kan inte Alliansen fortsätta såhär. Annars är dom dumma i huvudet..på ren svenska. Då får dom väl gå under då..

Skulle Alliansen bli största block..och bilda en ännu svagare regering..ja..då är det ju hur löjligt som helst om man fortsätter nonchalera ett ännu större SD..och man lär bli supertokstraffade i nästa val..så man knappt finns längre. Det kan jag nästan lova. Sen lär ju omvärlden reagera..och kritisera Sverige rätt hårt.

Nej..Jag kan inte se det.
2015-08-27, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drini
Spelar ingen roll om SD är större än båda blocken... DÖ kan leva vidare och utestänga dom ändå.
Hur skulle detta gå till?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in