2015-08-27, 07:50
Avslutad
Pappan i trillingfamiljen hette väl Bob och mamman Marie eller nåt sånt. Men de medverkade mest för att det är ovanligt i Sverige att få trillingar och livet ändras så mycket. Men senare körde TV4 familjer med många barn all the way out.
Tyckte iaf trilling-paret verkade så självgoda och lite töntiga.

Vet någon om paret i Dingle fortfarande är tillsammans?
Citera
2015-08-27, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GenesisP
Pappan i trillingfamiljen hette väl Bob och mamman Marie eller nåt sånt. Men de medverkade mest för att det är ovanligt i Sverige att få trillingar och livet ändras så mycket. Men senare körde TV4 familjer med många barn all the way out.
Tyckte iaf trilling-paret verkade så självgoda och lite töntiga.

Vet någon om paret i Dingle fortfarande är tillsammans?

Familjen från Dingle har separerat.
Citera
2015-08-27, 08:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Det kändes nästan som att trillingfamiljen ville tala om hur synd det var om dem. De gav en sådan negativ bild av hur det är att ha många barn. De ville nog mest ha det välstädat hemma och satsa på sina karriärer så det var nog brist på andra familjer som gjorde att de var med.

Tina och Jörgen verkade ju ha det så bra tillsammans med alla barnen och hon påstod i alla fall att hon trivdes med att vara hemma. Men det blev väl också en stor omställning när yngsta barnen började i skolan och hon skulle ge sig ut i arbetslivet. Kan inte vara så lätt att veta vad man vill när man hela sitt vuxna liv levt genom sina barn och bara varit mamma. Då är det inte konstigt om man får en kris och börjar ifrågasätta vem man är och vad man vill göra.

Tina har väl nog haft svårt att hitta sig själv och det undrar jag inte på heller. Med så många barn att ta hand om kan man garanterat förlora sig själv i samma veva. Sen när barnen växer blir det kris då man inte har en egen identitet. Hon har väl haft svårt att få jobb, ja hon är nog i en kvinnofälla helt enkelt, lång tid hemma, ingen utbildning att falla tillbaka på (fast nu har hon väl utbildat sig...).

Sen kan man fundera hur det blir för Carola också. Kommer hon nånsin att söka sig utanför hemmet för att jobba? Eller blir hon tvungen till slut när P drar sig ur huset? Hon borde nog söka jobba fortare än kvickt för att rädda den sjunkande skutan!!
Citera
2015-08-27, 10:39
Medlem
Det är det man reagerar på att Carola så blint satsar på yrken där det är svårt att försörja sig på. Journalist, det finns mängder och få jobb att få. Ingen vill betala något för att få något skrivet. Hälsocoach, jo hälsa är viktigt men återigen hur mycket är man beredd att betala och vad har de för utbildning som får de jobben. Visst kan man starta eget men helst ska verksamheten inbringa lite pengar. Lägg till att vara runt 50 och inte ha någon erfarenhet.
Citera
2015-08-27, 15:56
Medlem
farlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gilli
Det är det man reagerar på att Carola så blint satsar på yrken där det är svårt att försörja sig på. Journalist, det finns mängder och få jobb att få. Ingen vill betala något för att få något skrivet. Hälsocoach, jo hälsa är viktigt men återigen hur mycket är man beredd att betala och vad har de för utbildning som får de jobben. Visst kan man starta eget men helst ska verksamheten inbringa lite pengar. Lägg till att vara runt 50 och inte ha någon erfarenhet.

Carola har pratat om detta tidigare, att hon vill bli journalist för skrivandets skull.
Inte för att vara sådan men ärligt talat så tycker jag inte att hon är jättebra på att uttrycka sig i text, visst hon skriver långa inlägg men mycket är ju bara ordbajseri.
När hon väl ska skriva något vettigt lägger hon inte upp sin text på ett bra och överskådligt sätt, det känns alltid ostrukrurerat.
Jag har sett att hon ibland får uppmaningen att skriva en bok för att "hon är så fantastiskt bra på att skriva" och tänker då att de personerna själva inte kan ha läst något annat än Harlequintrams...
Gällande Hälsocoachutbildningen så tror jag att den branchen snart kommer att spricka så övermättad som den är.
Citera
2015-08-27, 15:58
Medlem
Jg tror det blir svårt för dem flesta av mammorna från FA när barnen växer upp och blir mer självgående. Då är de inte beroende av sina föräldrar på samma sätt som tidigare och har man då helt levt genom sina barn måste ju omställningen bli väldigt stor. Just därför tror jag att det är bra att ha andra intressen också, även när barnen är små. Att bara leva som mamma funkar ju ändå inte hur länge som helst. Jag tror det är bra för barnen också om deras föräldrar gör saker för sin egen skull. Det blir ju såklart svårare att få ett jobb om man varit mammaledig i en massa år och ålder kan också vara ett stort hinder. Så jag tycker det känns ganska kortsiktigt att välja att vara hemma utan någon tanke alls på framtiden och vad som ska hända den dag yngsta barnet börjar skolan. Den dagen kommer ju förr eller senare oavsett vad man själv tycker om det.
Citera
2015-08-27, 20:57
Medlem
Enligt min mening har Carola svårigheter att få fram ett budskap i några korta meningar. Dessutom är språket fyllt av svordomar och inte korrekt grammatiskt. Det är bra att hon utvecklar sitt skrivande men hade jag haft hennes mockasiner på fötterna hade jag utnyttjat studiemedlen till en mer smart framtidsvision. Men var och en får ta konsekvenserna av sitt handlande.
Citera
2015-08-27, 21:11
Medlem
farlings avatar
Men hon är ju bloggerska, klart hon kan skriva!

Har för mig att Madeleine Ilmrud, som inte heller är sådär jättebra på skriveri (orka med hennes sammansatta meninger typ jaghetermadeleineilmrud) för några år sedan pratade om att hon skulle ge ut en bok för att hon fått för sig att hon var jättebra på att skriva...

Vad är grejen med att dessa kvinnor blir höjda till skyarna och att folk överöser dem med kompimanger om hur duktiga det är på en det ena än det andra?
Jag blir så trött.
Citera
2015-08-27, 21:30
Medlem
Har vi koll på vem som sitter och kommenterar med lovord då? Klart att man kan skriva blogg men det kan ju också vara bra att ha en inkomst. Vad det gäller att skriva en bok är det rätt så mycket arbete innan man eventuellt kan få boken till ett förlag som kanske kan tänka sig att ge ut den o M man ger diverse justeringar. Sedan tycker jag att vissa bloggar har kryllat av reklam för en det ena och än det andra på sista tiden där ibland Mirkas. Kanske det man tjänar pengar på men inte så intressant att läsa bloggen.
Citera
2015-08-27, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gilli
Enligt min mening har Carola svårigheter att få fram ett budskap i några korta meningar. Dessutom är språket fyllt av svordomar och inte korrekt grammatiskt. Det är bra att hon utvecklar sitt skrivande men hade jag haft hennes mockasiner på fötterna hade jag utnyttjat studiemedlen till en mer smart framtidsvision. Men var och en får ta konsekvenserna av sitt handlande.

Får på riktigt, svår ångest när jag försöker läsa hennes blogg. Har länge läst här och samtidigt (halv)följt deras bloggar, men när det kommer till Carolas blogg snörper det sig. Lååånga texter som hoppar från ämne till ämne, jag klarar det inte..! Jag kan inte förstå de som (säger sig) tycka att hon skriver fantastiskt..
Citera
2015-08-27, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farling
Carola har pratat om detta tidigare, att hon vill bli journalist för skrivandets skull.
Inte för att vara sådan men ärligt talat så tycker jag inte att hon är jättebra på att uttrycka sig i text, visst hon skriver långa inlägg men mycket är ju bara ordbajseri.
När hon väl ska skriva något vettigt lägger hon inte upp sin text på ett bra och överskådligt sätt, det känns alltid ostrukrurerat.
Jag har sett att hon ibland får uppmaningen att skriva en bok för att "hon är så fantastiskt bra på att skriva" och tänker då att de personerna själva inte kan ha läst något annat än Harlequintrams...
Gällande Hälsocoachutbildningen så tror jag att den branchen snart kommer att spricka så övermättad som den är.

Håller med till fullo,
Hon bajsar bara ord och drar sina traditionella ordvitsar. Hennes texter är varken överskådliga eller särkilt intelligenta. När hon försöker debattera så låter hon mer som en trotsig 15-åring.
Citera
2015-08-28, 11:39
Avslutad
Både Mirka och Carola dränker sina texter med smileys. Vilket ser ganska tonårsaktigt och dumt ut. Jobbigt att läsa en ostrukturerad text proppfull med "" i var och varannan mening. Mirka, tycker jag, ordbajsar också ganska mycket. Dessutom blir inläggen i den typen av bloggar ungefär samma varje dag. Uppräkningar vad de gjort och vilket barn som gjorde vad och med vem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in