Citat:
Ursprungligen postat av
Gilli
Det är det man reagerar på att Carola så blint satsar på yrken där det är svårt att försörja sig på. Journalist, det finns mängder och få jobb att få. Ingen vill betala något för att få något skrivet. Hälsocoach, jo hälsa är viktigt men återigen hur mycket är man beredd att betala och vad har de för utbildning som får de jobben. Visst kan man starta eget men helst ska verksamheten inbringa lite pengar. Lägg till att vara runt 50 och inte ha någon erfarenhet.
Carola har pratat om detta tidigare, att hon vill bli journalist för skrivandets skull.
Inte för att vara sådan men ärligt talat så tycker jag inte att hon är jättebra på att uttrycka sig i text, visst hon skriver långa inlägg men mycket är ju bara ordbajseri.
När hon väl ska skriva något vettigt lägger hon inte upp sin text på ett bra och överskådligt sätt, det känns alltid ostrukrurerat.
Jag har sett att hon ibland får uppmaningen att skriva en bok för att "hon är så fantastiskt bra på att skriva" och tänker då att de personerna själva inte kan ha läst något annat än Harlequintrams...
Gällande Hälsocoachutbildningen så tror jag att den branchen snart kommer att spricka så övermättad som den är.