2015-08-26, 08:59
Bannlyst
Fattar inte budgetsvaret. En femtiondedels gammal lök och vatten är budget. Pytt är lyx bortom rimliga gränser. Ni är knullade i huvudet och har en jobbig framtid.
Citera
2015-08-26, 09:33
Medlem
416.5hps avatar
Det händer att jag köper färdig pytt. Det är bekvämt att ha i frysen och steka upp när man inte orkar laga riktig mat. Funkar att köra i mikron också. På med lite ketchup, kanske ett halvstekt ägg. Mums!
Citera
2015-08-26, 09:55
Medlem
Iloveludas avatar
Köpte förr. Slutat nu dels pga lchf samt att jag alltid fick spetsa med mer kött bacon osv för att det skulle smaka gott. Då kan man lika gärna göra från grunden. Tips gör en jätteladdning och dela upp i påsar och frys in. Då har ni riktig pytt att ta fram som snabbmat.
Citera
2015-08-26, 10:19
Medlem
Cognitive Dissidents avatar
Citat:
Ursprungligen postat av remixutoheaven
4-5 måltider? Äter du som en mus eller? Max två måltider räcker det till.

Jag tycker det är gott, inget märkvärdigt och hur enkelt som helst att slänga ihop om man inte har tiden eller orken för att laga något vettigt. Mat som mat. Fast jag brukar alltid göra min egna varianter utav pyttepannan så det blir alltid lite godare än vanilj-pyttepanan.

Det finns olika stora påsar.. jag äter definitivt inte som en mus, men jag slänger inte i mig 750g pytt i en måltid (skulle väl inte vara en omöjlighet.. men det får ju inte ens plats att stekas upp i en 28cm panna så)
Citat:
Ursprungligen postat av SilencedBanana
Exakt. Vem fan köper fryst halvfabrikat överhuvudtaget.

Krögarpytt är knappast halvfabrikat.
Citera
2015-08-26, 10:23
Medlem
Herr.Dittlings avatar
Jag gör det då och då.
Bra när varken kan, eller vill, lägga ner massa tid på att laga mat.
Citera
2015-08-26, 11:42
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HasseBanan
För det första är det alldeles för salt. Jag föredrar tillochmed Coop Xtras pyttipanna för hälften av priset och som inte är saltad. Varför betalar man 45-50 spänn för sådan skitmat?

Krögarpytt och Oxpytt, ja det låter lite "lyxigare", men det smakar ju fan bara salt!
Jag gjorde det tidigare och upplevde aldrig att den var för salt. Du måste ha fått kassa påsar helt enkelt.
Citera
2015-08-26, 11:57
Medlem
kordens avatar
Vem fan orkar inte göra mat?
Har 4 barn gör allt, ingen färdig frysmat. Det som vi har i frysen är typ kyckling vissa grönsaker tex brokoli och glass.

Så kom inte och säg att tiden inte finns.
Hämtar barn på dagis vid 17 hem och göra köttbullar från grund + sås och koka potatis tar inte allt för lång tid.
Citera
2015-08-26, 16:12
Medlem
416.5hps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cognitive Dissident
Krögarpytt är knappast halvfabrikat.

Inte? Menar du att det är helfabrikat?
Citera
2015-08-26, 19:23
Medlem
showdowns avatar
Precis tryckt i mig en portion oxpytt med tre lätt stekta ägg, och en halv pava rödvin. Världsklass.
Citera
2015-08-26, 21:21
Medlem
fenomenals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av showdown
Precis tryckt i mig en portion oxpytt med tre lätt stekta ägg, och en halv pava rödvin. Världsklass.

Du vet fan hur man lever du! Det där låter så himla fint.
Citera
2015-08-26, 21:25
Medlem
VlClOUSs avatar
Deras pyttipanna med stora bitar är nog den godaste frysmaten jag har ätit.
Citera
2015-08-26, 22:13
Medlem
Defensivistas avatar
Jag hatar pytt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in