2015-08-25, 19:05
Medlem
klettermauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Som United-fan så börjar det här slutet på fönstret bli riktigt deprimerande.

Van Gaal sade innan premiären att två spelare till skulle in eller om han sade att två positioner till skulle förstärkas. Men ingenting av det har hänt och Uniteds offensiva spel har verkligen inte rosat någon marknad hittills.

Sedan snackas det ju givetvis en massa i media men vi vet ju inte riktigt vad som är sant och inte eller om flera spelare använder United för att höja sin lön i sitt nuvarande lag.

Men kommer det inte in någon anfallare av klass så ser det riktigt dåligt ut då Rooney känns helt slut som anfallare. I varje fall fungerar det inte för honom i van Gaals spelsystem.
Mycket är ju media men visst bekräftade han vid en pk något om "Mr X"? Någon som media inte rapporterat om eller förknippat med UTD alls. Ser inte längre vem det skulle kunna vara heller.
Citera
2015-08-25, 19:37
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klettermaus
Mycket är ju media men visst bekräftade han vid en pk något om "Mr X"? Någon som media inte rapporterat om eller förknippat med UTD alls. Ser inte längre vem det skulle kunna vara heller.

Han pratade i vad jag tror var en intervju för MUTV om en ny anfallare i varje fall. Men ryktet om Neymar är ju bara för mycket. Finns ingen chans i hela världen att Neymar lämnar Barcelona för United som det ligger till just idag.
Citera
2015-08-25, 19:56
Medlem
klettermauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Han pratade i vad jag tror var en intervju för MUTV om en ny anfallare i varje fall. Men ryktet om Neymar är ju bara för mycket. Finns ingen chans i hela världen att Neymar lämnar Barcelona för United som det ligger till just idag.
Nej det är absurt av flera anledningar. Barca kan inte ens ersätta honom förens Januari.
Zlatan/Cavani kanske? Troligtvis inte. Förhoppningsvis kommer Arsenal gå efter någon anfallare nu sista veckan också vilket komplicerar det hela för UTD med Pedro och Otamendi (som vi f.ö inte har detaljer kring) färskt i minnet.
Citera
2015-08-25, 23:23
Bannlyst
Citat:
Nej det är absurt av flera anledningar. Barca kan inte ens ersätta honom förens Januari.
Zlatan/Cavani kanske? Troligtvis inte. Förhoppningsvis kommer Arsenal gå efter någon anfallare nu sista veckan också vilket komplicerar det hela för UTD med Pedro och Otamendi (som vi f.ö inte har detaljer kring) färskt i minnet.

United har inte varit ute efter Otamendi. Det är hans agent eller Valencia som planterat ryktena.
Citera
2015-08-26, 00:30
Medlem
klettermauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedi-
United har inte varit ute efter Otamendi. Det är hans agent eller Valencia som planterat ryktena.
Okidoki
Citera
2015-08-26, 08:19
Medlem
olskis avatar
Citat:

Jag tror faktiskt att det stämmer. Inte ofta united går ut och verkligen dementerar rykten men i detta samt Gaitan har de gjort det. Att tidningarna inte skriver det är förståeligt.

Vad gäller Uniteds transfersommar så långt så hoppas jag inte den är över. Det ser bra ut men går inte att komma ifrån saknaden av en pålitlig målgörare. Släpper man van Persie och Falcao (samt AdM) så måste det ersättas med mer än Hernandez.
Jag tror att det kommer komma minst en striker men att man avvaktar CL.
Om United tar sig vidare ikväll till gruppspelet så tror jag inte det dröjer innan vi har en PK på OT då det är dags att presentera en världsklass striker.
Hade det inte varit för den frostiga relationen Zlatan/van Gaal så hade jag satt mina pengar på Z.
Citera
2015-08-26, 09:18
Medlem
Illusioners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MangoChutney
Så länge det inte står något i Liverpool Echo eller Liverpool-Kop skrivit något om det är det att betrakta som grundlösa rykten utan substans...
Typ som den här artikeln?

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/football/football-news/liverpool-fc-transfer-rumours-reds-9915266
Citera
2015-08-26, 10:26
Medlem
MangoChutneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Illusioner
Typ som den här artikeln?

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/football/football-news/liverpool-fc-transfer-rumours-reds-9915266

Det krävs ju förstås att man kan läsa och förstå utrikiska också och att man har någorlunda utvecklad förmåga till källkritisk granskning...
Citera
2015-08-26, 10:50
Medlem
DinosaurPhils avatar
John Stones begär att få bli transferlistad:

http://www.liverpoolecho.co.uk/sport/football/football-news/confirmed-john-stones-hands-transfer-9927193
Citera
2015-08-26, 11:44
Bannlyst
Citat:
Okidoki

Herregud... Jag verkligen älskar när Aftonbladet-fanboys ställer sig upp mot mig, helt ovetande om att de kommer få i röven av en mer kunnig person. Den här historien liknar den när Gaitan från Benfica ryktades till United hela tiden, det slutade med att Uniteds dåvarande VD David Gill ringde till Benfica och bad dom att sluta länka Gaitan till United för att han var så less på att få den frågan av allt och alla hela tiden.

Enligt James Ducker på The Times, som har jävligt bra koll på United, betydligt bättre än dig och Aftonbladet, så är det exakt samma historia med United och Otamendi. Ducker skrev för längesen att United inte ens är intresserade och han har återigen visat att han fått rätt. Pedro däremot, ja där var United uppenbart intresserad men drog sig ur, mycket märkligt ska sägas, för att man inte ville betala några miljoner extra. Folk måste lära sig källkritik. Men det tycks vara omöjligt bland alla spån i dagens samhälle.

Citat:
Ursprungligen postat av olski
Jag tror faktiskt att det stämmer. Inte ofta united går ut och verkligen dementerar rykten men i detta samt Gaitan har de gjort det. Att tidningarna inte skriver det är förståeligt.

Vad gäller Uniteds transfersommar så långt så hoppas jag inte den är över. Det ser bra ut men går inte att komma ifrån saknaden av en pålitlig målgörare. Släpper man van Persie och Falcao (samt AdM) så måste det ersättas med mer än Hernandez.
Jag tror att det kommer komma minst en striker men att man avvaktar CL.
Om United tar sig vidare ikväll till gruppspelet så tror jag inte det dröjer innan vi har en PK på OT då det är dags att presentera en världsklass striker.
Hade det inte varit för den frostiga relationen Zlatan/van Gaal så hade jag satt mina pengar på Z.

Precis. Det gick så långt med Otamendi att United blev less på att få frågor om det. Precis som med Gaitan.
Citera
2015-08-26, 11:47
Medlem
klettermauss avatar
Citat:
Herregud... Jag verkligen älskar när Aftonbladet-fanboys ställer sig upp mot mig, helt ovetande om att de kommer få i röven av en mer kunnig person. Den här historien liknar den när Gaitan från Benfica ryktades till United hela tiden, det slutade med att Uniteds dåvarande VD David Gill ringde till Benfica och bad dom att sluta länka Gaitan till United för att han var så less på att få den frågan av allt och alla hela tiden.

Enligt James Ducker på The Times, som har jävligt bra koll på United, betydligt bättre än dig och Aftonbladet, så är det exakt samma historia med United och Otamendi. Ducker skrev för längesen att United inte ens är intresserade och han har återigen visat att han fått rätt. Pedro däremot, ja där var United uppenbart intresserad men drog sig ur, mycket märkligt ska sägas, för att man inte ville betala några miljoner extra. Folk måste lära sig källkritik. Men det tycks vara omöjligt bland alla spån i dagens samhälle.
Jag har inte sagt nåt?! Är detta känsligt för dig eller? jävla kukhuvud.
Citera
2015-08-26, 12:19
Bannlyst
Citat:
Jag har inte sagt nåt?! Är detta känsligt för dig eller? jävla kukhuvud.

Jag tolkade smileyn som ett hån mot min kommentar. Är det inte menat så, så får jag be om ursäkt.

Blir några intressanta sista dagar av transferfönstret. Får Chelsea Stones, eller håller Everton ut? Chelsea behöver verkligen föryngra och framför allt köpa en ny mittback
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in