Citat:
Ursprungligen postat av
klettermaus
Okidoki

Herregud... Jag verkligen älskar när Aftonbladet-fanboys ställer sig upp mot mig, helt ovetande om att de kommer få i röven av en mer kunnig person. Den här historien liknar den när Gaitan från Benfica ryktades till United hela tiden, det slutade med att Uniteds dåvarande VD David Gill ringde till Benfica och bad dom att sluta länka Gaitan till United för att han var så less på att få den frågan av allt och alla hela tiden.
Enligt James Ducker på The Times, som har jävligt bra koll på United, betydligt bättre än dig och Aftonbladet, så är det exakt samma historia med United och Otamendi. Ducker skrev för längesen att United inte ens är intresserade och han har återigen visat att han fått rätt. Pedro däremot, ja där var United uppenbart intresserad men drog sig ur, mycket märkligt ska sägas, för att man inte ville betala några miljoner extra. Folk måste lära sig källkritik. Men det tycks vara omöjligt bland alla spån i dagens samhälle.
Citat:
Ursprungligen postat av
olski
Jag tror faktiskt att det stämmer. Inte ofta united går ut och verkligen dementerar rykten men i detta samt Gaitan har de gjort det. Att tidningarna inte skriver det är förståeligt.
Vad gäller Uniteds transfersommar så långt så hoppas jag inte den är över. Det ser bra ut men går inte att komma ifrån saknaden av en pålitlig målgörare. Släpper man van Persie och Falcao (samt AdM) så måste det ersättas med mer än Hernandez.
Jag tror att det kommer komma minst en striker men att man avvaktar CL.
Om United tar sig vidare ikväll till gruppspelet så tror jag inte det dröjer innan vi har en PK på OT då det är dags att presentera en världsklass striker.
Hade det inte varit för den frostiga relationen Zlatan/van Gaal så hade jag satt mina pengar på Z.

Precis. Det gick så långt med Otamendi att United blev less på att få frågor om det. Precis som med Gaitan.