2015-08-25, 20:02
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jamienoble
SD försöker vinna ett krig som inte går att vinna.
För det fösta måste SD få över 50% för att kunna få igenom sin politik, detta kan som tidigast ske om 8 år och det känns inte så troligt att det ens sker då.
Under denna tid så har Sveriges befolkning ökat med typ 700 000 enbart p.g.a. invandring, det går inte att reparera detta.
Anledningen till varför antalet människor som vill till I-länder som Sverige ökar är dessutom ett problem som SD inte ens har uppmärksammat, överbefolkning.
När det föds över 200 000 människor varje dag så spelar det inge roll om det är krig eller liknande i världen. Enbart Afrika kommer att fördubbla sin befolkning inom 35 år, migrationsproblemen vi ser idag i Europa är en konsekvens av tredje världens befolkningsexplosion som vi (de rika) har skapat.

Med nuvarande utveckling skulle det vara närmast säkert att SD får långt, långt över 50% av riksdagsmandaten 2018. Det enda som kan förhindra det är om det finns "ett tak" för SD-stödet, något som jag i förbigående utgår ifrån att det finns. Min gissning är att fram till 2018 lär det taket ligga någonstans mellan 40-60% av rösterna (ej alltså av mandaten, som beror på hur många procentenheter röster de partier får som inte tar sig in i riksdagen). Det är nog förhastat att utgå ifrån att DÖ skulle överleva fram till 2018 och alla inom 7k är beredda att offra regeringsmakten, kanske sin riksdagplats och inte minst en hel del pengar i den egna plånboken bara för att lojalt hålla fast vid en världsunik asylpolitik.

Jag tror inte 7k längre har endast SD att oroa sig över, utan eventuellt genuin folklig ilska och frustration om andelen av befolkningen som motsätter sig politiken, som uppfattar landets ledning som allt mer inkompetent och lögnaktig, samt känner sig överkörda av en liten elit, fortsätter att växa. Det förefaller för mig åtminstone uppenbart att regimen och det regimlojala etablissemanget allt tydligare uppvisar rädsla över vilka reaktioner som kan uppstå redan av enskilda händelser. Inte minst reagerar jag på den påtagliga tystnaden från landets styrande kring många ämnen, nedtoningen av den rasistiska och sexistiska hetsen mot "vita", "vita medelålders män" och "vita, heterosexuella män" i offentligheten, samt att PK- och vänsterpolitrukerna på twitter allt oftare nämner att de på bl.a. Flashback läser t.ex. krav på att ledande 7-klöverister ska ställas inför rätta för landsförräderi (något jag själv har varit inne på flera gånger), något som de så klart skriver indignerat om, men trots allt skriver de om det. Jag tror eliten är i högsta grad medvetna om hur tongångarna går på Flashback och på andra håll på nätet, även om man alltid låtsas som att man inte skulle ta del av det.

Det slående med vad vissa inom med vänsterorienterad ljugmedia kallar "bruna" uppfattningar och åsikter på "borgerliga redaktioner" är att jag har hört alla dessa regelmässigt långt, långt tidigare här på Flashback. Jag tror knappast att det är en slump att "Flashbacksanningar" i allt högre grad är det som hörs i gammelmedia när konsensus nu börjar spricka och än mer så i olika kommentarsfält från människor även när de inte är anonyma. Jag har misstänkt det tidigare, samt misstänker det än mer nu, nämligen att även många ivriga Flashbackskribenter har gravt undervärderat Flashbacks betydelse för det medvetande som allt uppenbarare börjar bli något av allmängods hos många medborgare och än mer bland personer aktiva i gammelmedia, oavsett hur dessa sedan må ställa sig till dem. Jag tror det hela (missnöjet med, det tappade förtroendet för och den växande ilskan mot 7k och det svenska etablissemanget) är något betydligt större än endast SD, men det är ju inte svårt att se hur SD under rådande förhållanden gynnas av det.
2015-08-25, 20:10
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Karman
Jo, men SD kan ju fortfarande vara störst i Sydsverige och samtidigt öka mest i norra Sverige. Och det låter dessutom mest logiskt, eftersom SD redan innan var mycket starka i Sydsverige.

Vänsterns analys bygger på att SD är NSDAP reinkarnerat, och när SD får makten kommer dom att slänga av sig kostymerna och visa uniformerna dom har under och beordra tågen att börja köra till gaskamrarna. Jag förstår nu varför Karlsson envisas med att köra med tredelad kostym av amerikanskt snitt, han måste gömma alla järnkors han har på bröstet under västen!

Antingen köper man vänsterns NSDAP-analys och börjar febrilt leta efter videos från 1991 med slentrian-heilande skins, och återanvänder Stieg Larssons "skinheadsnazister i varje buske"-argumentation (arga unga outbildade män, norrland, epatraktor, dressmankostymer) eller så inser man att SD är på väg att bli det S en gång var med den arbetande medelklassen som största tillväxtgrupp nu (på senare tid även i storstadsområden). Det är precis den grupp svenska väljare som vänstern släppte när dom gick all-in på identitetspolitiken.

Vi är många nu som är så inihelvete trötta på postmarxistisk könsmaktsordning och rasifierade identitetsvänsterblattar och deras genus- och offerhierarkimedvetna svenska feministkompisar och den politik som det har resulterat i.

Det är dom som börjar bli rädda nu - för nu har dom gått för långt och vill springa hem igen och ställa sig bakom pappa - så pappa får ordna upp allting. Det var roligt att vara med och leka, men det visade sig att när man tar identitetstramset för långt då är det inte roligt längre.

Jag vet vad jag tror. Det är upp till andra att bilda sig en uppfattning om SD är NSDAP i svensk tappning eller bara ett svar på postmarxistisk maktheirarki- och extermistfeminism som har tillåtits gå för långt. Hur som helst så är pendeln på väg tillbaka nu.
Senast redigerad av Nostradumbass 2015-08-25 kl. 20:29.
2015-08-25, 20:44
Medlem
Poechalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mofasti
Trots att nu SD påstås skörda framgångar bland opinionsundersökningar och inget annat än asyl/integration och tiggeri granskas så är 80%+ av befolkningen extremt positiva till invandring och mångkultur så trots allt kaos ni påstår så är befolkningen så sammanhållet positiv till detta, jag spår att denna höjning är en så kallad one hit wonder och inget någon bör ta seriöst eller tro ska påverka svensk opinion, krävs lite mer än så innan vi skapar det fjärde riket.

Blandar du inte ihop siffrorna nu?
Jag vill hävda att opinionsundersökningar visat att en rätt stor procentandel (möjligen 80%) är positiva till INVANDRARE men samtidigt ganska hög andel EMOT ökad invandring, 40-60% vill ha minskad eller åtminstone inte högre invandring. De som var extremt positiva till invandring var nog högst 10%.
2015-08-25, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
Vänsterns analys bygger på att SD är NSDAP reinkarnerat, och när SD får makten kommer dom att slänga av sig kostymerna och visa uniformerna dom har under och beordra tågen att börja köra till gaskamrarna. Jag förstår nu varför Karlsson envisas med att köra med tredelad kostym av amerikanskt snitt, han måste gömma alla järnkors han har på bröstet under västen!

Antingen köper man vänsterns NSDAP-analys och börjar febrilt leta efter videos från 1991 med slentrian-heilande skins, och återanvänder Stieg Larssons "skinheadsnazister i varje buske"-argumentation (arga unga outbildade män, norrland, epatraktor, dressmankostymer) eller så inser man att SD är på väg att bli det S en gång var med den arbetande medelklassen som största tillväxtgrupp nu (på senare tid även i storstadsområden). Det är precis den grupp svenska väljare som vänstern släppte när dom gick all-in på identitetspolitiken.

Vi är många nu som är så inihelvete trötta på postmarxistisk könsmaktsordning och rasifierade identitetsvänsterblattar och deras genus- och offerhierarkimedvetna svenska feministkompisar och den politik som det har resulterat i.

Det är dom som börjar bli rädda nu - för nu har dom gått för långt och vill springa hem igen och ställa sig bakom pappa - så pappa får ordna upp allting. Det var roligt att vara med och leka, men det visade sig att när man tar identitetstramset för långt då är det inte roligt längre.

Jag vet vad jag tror. Det är upp till andra att bilda sig en uppfattning om SD är NSDAP i svensk tappning eller bara ett svar på postmarxistisk maktheirarki- och extermistfeminism som har tillåtits gå för långt. Hur som helst så är pendeln på väg tillbaka nu.

När folk antyder koppling mellan SD och nazism finns ett mycket, mycket lätt sätt att få dem tysta.
Brukar fråga dem vad det var för några som dog i Auschwitz? Svaret blir alltid, "judar"!

Säger då att alla som dog i Auschwitz var polska patriotiska hjältar, och alla dog när de skulle försvara Polen mot utländska fascistiska inkräktare!

Efter detta påstående brukar alla tiga om "SD:s bruna förflutna".
2015-08-25, 21:50
Medlem
Vaftrudners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arthas
TV4-nyheterna var för övrigt riktigt innehållsrikt idag. Vi fick veta att SD numera är störst bland män och även större bland kvinnor med utländsk bakgrund före svenska kvinnor. Det symboliserades av att en redig skåning sa att Sverige måste få en ny linje där man måste sluta upp och leka världens socialbyrå - liksom den naiva kvinnan som tycker "alla är lika värda" och att Sverige gott har råd socialt och ekonomiskt med ännu fler migranter. Även Jomshof visade sig sin bästa sida och sa ödmjukt kvinnor är klokare i många frågor men att de såklart måste fånga upp fler kvinnliga väljare. Som grädden på moset så var statsvetaren skarp och hånade Löfvens "nyfascister-tal" samt dömde DÖ till döden innan 2022.

Och här kommer det TV4-klippet:
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/sd-st%C3%B6rsta-parti-bland-m%C3%A4n-3198292

Förvånansvärt neutralt kring SD i opinionen.
2015-08-25, 21:55
Medlem
S.Kandals avatar
Tycker mig se en antydan till skamsenhet från diverse media och en släng av bot och bättring efter den milt sagt pinsamt skötta rapporteringen rörande Yougov. Tyvärr har de i affekt agerande rättrogna lyckats tämligen bra i sitt tidigare syfte att sudda ut Yougovs trovärdighet. Även i denna tråd talas det nu åter om att sd är Sveriges tredje största parti och att de kanske går om de övriga framåt hösten, lite ledsamt kan man tycka. Nåja, i sinom tid lär även de "rumsrena" instituten visa liknande siffror. Det lär väl dröja några månader ytterligare men tiden talar för sd.

Min bestämnda uppfattning är att om det vore val till helgen hade sd skåpat ut övriga partier med hästlängder.
2015-08-25, 22:12
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
Min bestämnda uppfattning är att om det vore val till helgen hade sd skåpat ut övriga partier med hästlängder.

Så är det nog. Yougov sa 25, 23 och 20 för SD, S och M tror jag. Nu har vi också Sentio där SD är näst störst. Om dom är näst störst eller störst eller tredje störst spelar inte så mycket roll just den här månaden. Alla kommer att säga "störst" tids nog (och i god tid före valet), och vad ska media göra då? Dissa Novus och Sifo?

Jag menar vi fick se en panik hos etablisemanget som inte liknade någonting när Yougov kom ut. Så nu vet etablisemanget vad som komma skall...

Det börjar bli bråttom nu.
2015-08-25, 22:26
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Om man tittar på Novusmätningen, så visar den på en del anmärkningsvärda saker.
KD minskar en hel del, medan V och MP ökar ganska mycket.

Detta säger mig att mätningen är ganska kraftigt viktad bort från de områden som normalt lockar SD'are, och ganska kraftigt viktad åt V och MP-håll.

Trots detta så ökar alltså SD så kraftigt i mätningen. Novus brukar ligga lågt på SD, och hade t.ex. SD på 9,1% inför valet, ett fel på 1,4 ggr !!!! Och det troliga är att denna Novus-mätning nu ligger ännu mer anmärkningsvärt lågt.

Så jag skulle nog säga att 19,4% i denna mätning snarare bekräftar att SD i verkligen ligger på 25+ minst, och relativt solklart är det att SD skulle bli största parti om det vore val i denna Augustidag.
2015-08-25, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Reagerar på detta:

Det ett stort antal men i jämförelse med andra OI en mycket låg andel osäkra väljare.
I andra undersökningar har den gruppen varit uppåt 20%
Orsaken till Novus låga siffra på osäkra väljare?

Troligt är att de flesta av de osäkra och de som inte vill uppge partitillhörighet har avböjt vara med.
Yougovs VD svarade på det i ett försvarstal i någon tidning, någonstans, härom dagen.

Novus frågar tre gånger:

- Vilka skulle du rösta på?

får de inget svar på den så frågar de:

- Vilka lutar de åt?

får de fortfarande inget svar så frågar de:

- Vilka är minst dåliga?

Om då någon svarar S på den andra eller tredje frågan så räknar Novus det som att personen skulle rösta på S.

Yougov (exempelvis) frågar bara en gång:

- Vilka ska du rösta på?

På så sätt får Novus ett mycket mindre antal osäkra väljare och de partier som har stor andel osäkra väljare gynnas. Yougovs VD sade att just nu är det sossarna som gynnas av Novus metod eftersom S har störst andel osäkra, för tillfället.
Senast redigerad av byggare bob 2015-08-25 kl. 22:54.
2015-08-25, 23:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bud Fox
Ett sätt att fånga fler kvinnor vore att ta upp effekter av invandringen som drabbar eller upprör kvinnor mest. T ex sånt som att invandrarkvinnor får föräldradagar retroaktivt, så att de får pengar för 4-5 barn födda i hemlandet. Samtidigt som föräldradagarna för heltidsarbetande svenska kvinnor brinner inne när barnen fyller åtta. Här kunde SD föreslå att inga retroaktiva föräldradagar skall ges, och istället låta föräldrar kan ta ut föräldradagar fram till att barnet fyller t ex 15.

Många kvinnor tvingas ta stort ansvar för gamla föräldrar i rakt med att resurserna skärs ned (och går till annat...). SD bör kräva stenhårda krafttag mot det i "vissa kretsar" utbredda assistansfusket och öronmärka dessa pengar åt omsorgen.

Man bör också kräva förbud mot slöjor etc i skolan, könsseparerade badtider etc för att inte normalisera en syn på kvinnor där dessa ses som horor om de inte följer medeltida värderingar från Mellanöstern.

Reglerna för invandrade föräldrar är precis desamma som för svenskar. Invandrare får inga "retroaktiva föräldradagar". Det är för 1,5 år, dvs ca 450 dagar. Men de föräldrar som får barn i Sverige brukar ta ut dagarna från det att barnet föds. Det är ju det naturliga. Men de som kommer hit med barn som redan är födda tar ut dagarna senare i barnets liv. Har man då flera små barn kan man vara hemma länge.

Man har insett att detta motverkar att invandrade mammor går ut i arbetslivet. För barn som föds fr o m 2014 (eller var det 2015) måste man ta ut de flesta föräldradagarna innan barnet har fyllt 4 år, annars fryser de inne. Detta är alltså en inskränkning.

En sak som jag tror bidrar till att kvinnor misstror SD är förslaget om ändrad abortlag. Jag vet att skillnaden gentemot nu i praktiken skulle bli väldigt liten, men väljarna associerar lätt till andra mörkernationer när det gäller aborter och tror att det kan vara början till ännu strängare regler.
2015-08-25, 23:12
Medlem
Frk.Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gullegubben
Ja, det där om (ohälsosam) främlingsrädsla är ju bara trams.

Jag har en utländsk förälder. Jag har varit utländsk medborgare. Jag är uppvuxen i ett för den tiden invandrartätt område. Jag kan flera främmande språk. Jag har rest mycket utomlands. Jag har studerat utomlands. Jag är bosatt utomlands. Jag har varit gift med en utländsk medborgare. Jag har barn födda utomlands som har gått i utländsk skola med kompisar från olika länder, och som kommer fortsätta sina studier i olika länder.

"Ändå" anser jag att SD:s migrationspolitik är den enda vettiga (motsvarar sossarna till Mona Sahlin och moderaterna till Reinfeldt). Många svenska och utländska vänner med liknande bakgrund som mig har samma åsikter i vilken politik deras hemländer och vårt värdland bör föra.

Hur kan någon tycka att det är konstigt?

Nix knappast konstigt, utan det avspeglas i opinionsundersökningar och ökad desperation hos andra politiker. Har liknande erfarenheter och ser hur gapet mellan gräsrötterna samt 7k ökar stödet för SD. Det som ligger 7k i fatet är att deras politik ökar spänningarna i samhället. Ju mer SD kan fånga upp det och föreslå pragmatiska alternativ desto mer kommer deras siffror att öka framöver.
2015-08-25, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vaftrudner
Och här kommer det TV4-klippet:
http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/sd-st%C3%B6rsta-parti-bland-m%C3%A4n-3198292

Förvånansvärt neutralt kring SD i opinionen.
Jo. Tills Tobé dök upp och sa att vi måste gå ur EU innan SD kan få igenom sin politik. Sist jag kollade var Finland med i EU och har 90% mindre invandring, men om Tobé vill gå in i en debatt där SD svarar med att berätta hur det funkar i våra grannländer får han skylla sig själv.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in