Citat:
SD försöker vinna ett krig som inte går att vinna.
För det fösta måste SD få över 50% för att kunna få igenom sin politik, detta kan som tidigast ske om 8 år och det känns inte så troligt att det ens sker då.
Under denna tid så har Sveriges befolkning ökat med typ 700 000 enbart p.g.a. invandring, det går inte att reparera detta.
Anledningen till varför antalet människor som vill till I-länder som Sverige ökar är dessutom ett problem som SD inte ens har uppmärksammat, överbefolkning.
När det föds över 200 000 människor varje dag så spelar det inge roll om det är krig eller liknande i världen. Enbart Afrika kommer att fördubbla sin befolkning inom 35 år, migrationsproblemen vi ser idag i Europa är en konsekvens av tredje världens befolkningsexplosion som vi (de rika) har skapat.
För det fösta måste SD få över 50% för att kunna få igenom sin politik, detta kan som tidigast ske om 8 år och det känns inte så troligt att det ens sker då.
Under denna tid så har Sveriges befolkning ökat med typ 700 000 enbart p.g.a. invandring, det går inte att reparera detta.
Anledningen till varför antalet människor som vill till I-länder som Sverige ökar är dessutom ett problem som SD inte ens har uppmärksammat, överbefolkning.
När det föds över 200 000 människor varje dag så spelar det inge roll om det är krig eller liknande i världen. Enbart Afrika kommer att fördubbla sin befolkning inom 35 år, migrationsproblemen vi ser idag i Europa är en konsekvens av tredje världens befolkningsexplosion som vi (de rika) har skapat.
Med nuvarande utveckling skulle det vara närmast säkert att SD får långt, långt över 50% av riksdagsmandaten 2018. Det enda som kan förhindra det är om det finns "ett tak" för SD-stödet, något som jag i förbigående utgår ifrån att det finns. Min gissning är att fram till 2018 lär det taket ligga någonstans mellan 40-60% av rösterna (ej alltså av mandaten, som beror på hur många procentenheter röster de partier får som inte tar sig in i riksdagen). Det är nog förhastat att utgå ifrån att DÖ skulle överleva fram till 2018 och alla inom 7k är beredda att offra regeringsmakten, kanske sin riksdagplats och inte minst en hel del pengar i den egna plånboken bara för att lojalt hålla fast vid en världsunik asylpolitik.
Jag tror inte 7k längre har endast SD att oroa sig över, utan eventuellt genuin folklig ilska och frustration om andelen av befolkningen som motsätter sig politiken, som uppfattar landets ledning som allt mer inkompetent och lögnaktig, samt känner sig överkörda av en liten elit, fortsätter att växa. Det förefaller för mig åtminstone uppenbart att regimen och det regimlojala etablissemanget allt tydligare uppvisar rädsla över vilka reaktioner som kan uppstå redan av enskilda händelser. Inte minst reagerar jag på den påtagliga tystnaden från landets styrande kring många ämnen, nedtoningen av den rasistiska och sexistiska hetsen mot "vita", "vita medelålders män" och "vita, heterosexuella män" i offentligheten, samt att PK- och vänsterpolitrukerna på twitter allt oftare nämner att de på bl.a. Flashback läser t.ex. krav på att ledande 7-klöverister ska ställas inför rätta för landsförräderi (något jag själv har varit inne på flera gånger), något som de så klart skriver indignerat om, men trots allt skriver de om det. Jag tror eliten är i högsta grad medvetna om hur tongångarna går på Flashback och på andra håll på nätet, även om man alltid låtsas som att man inte skulle ta del av det.
Det slående med vad vissa inom med vänsterorienterad ljugmedia kallar "bruna" uppfattningar och åsikter på "borgerliga redaktioner" är att jag har hört alla dessa regelmässigt långt, långt tidigare här på Flashback. Jag tror knappast att det är en slump att "Flashbacksanningar" i allt högre grad är det som hörs i gammelmedia när konsensus nu börjar spricka och än mer så i olika kommentarsfält från människor även när de inte är anonyma. Jag har misstänkt det tidigare, samt misstänker det än mer nu, nämligen att även många ivriga Flashbackskribenter har gravt undervärderat Flashbacks betydelse för det medvetande som allt uppenbarare börjar bli något av allmängods hos många medborgare och än mer bland personer aktiva i gammelmedia, oavsett hur dessa sedan må ställa sig till dem. Jag tror det hela (missnöjet med, det tappade förtroendet för och den växande ilskan mot 7k och det svenska etablissemanget) är något betydligt större än endast SD, men det är ju inte svårt att se hur SD under rådande förhållanden gynnas av det.