Citat:
Ursprungligen postat av
PeoFallmo
Nej det tror jag inte.
NB kan ha sett LH tidigare helger. Till och med troligt. Hon är tilldragande för honom.
Just den här dagen kan han ha befunnit sig vid Ladan av någon anledning. Där ser han när de stänger. Chansen att kontakta henne uppstår när han från ladan ser att 2 st går åt ett håll och LH åt det andra. Då slår han till. Impulsen.
Jag ser 2 scenarior . En fullbordad våldtäkt och i panik över vad han gjort måste göra sig av med offret. Eller ett försök till våldtäkt men LH gör motstånd och för väsen varvid han måste tysta henne.
När hon väl är död kommer verkligheten ikapp och han kan ju inte lämna henne i ladan. BO måste bort. Tiden är knapp. Snart borde han vara hemma.
Han tar med sig LHs saker som finns i ladan. Förstör telefonen och kastar bort sakerna under tiden han kör till Martorp. Där gömmer han LH i Boden och avvaktar några dagar för att sen göra sig av med kroppen. Då dyker mängder med människor upp i markerna och han kan inte längre köra bort kroppen utan gömmer den på gården.
Han vet ju vad som finns där och vill inte ha MPS där varvid de naturligtvis fattar misstanke.
Är inne på din linje också. Just det där att han har sett henne förut tror jag är väldigt troligt och därmed känt något för henne. Tror dock inte han befinner sig av en slump vid ladan. Han jobbade inte den dagen, men kan vara så att han bara ville träffa LH och således väntade tills de andra hade stuckit för att sedan se om han skulle få en chans. Jag tror flera kan känna igen sig i att man får syn på en attraktiv dam som är svår att få ur sitt huvud. Däremot har de flesta människorna en spärr i huvudet som gör att vi inte kontaktar främlingar av såna anledningar och om vi gör det så skulle de flesta ge upp efter att ha blivit avvisade. Skulle vilja tillägga att NB sannolikt är alkoholpåverkad, vilket gör honom mer impulsiv och aggressiv. Sen hur händelseförloppet ser ut är svårt att säga. Men skulle tro att NB försöker förföra henne, sedan kladda på henne osv. Allt eskalerar helt enkelt och leder till slut till det tragiska ödet.
Kommer i alla fall bli intressant att veta hur mycket i det här brottet som är planerat och hur mycket som är oplanerat.
Citat:
Ursprungligen postat av
XeniaOnatopp
Handsken?

Varför tog det 13 minuter att inleda angreppet, och hur kunde han ha turen att komma precis efter att hon hade skickat SMS och innan hon skulle ha kört iväg?
Tänk om det är så att NB är där när hon skickar iväg sitt SMS. Det kanske är något hon gör som en markering mot honom, att hon inte är intresserad. Att hon blir långvarig vid mopeden kan ju tyda på att han kommit fram när de andra stuckit och distraherat henne. Jag tror knappast allt inleds med att NB smyger sig på LH, slår henne i huvudet och släpar iväg henne till ladan där han kan våldta henne. Skulle tro att de har pratat med varandra (eller at NB varit på LH) innan allt spårar ut på riktigt.