Citat:
Ursprungligen postat av
Lost-Soul
Bland män har nu SD alltså 24,5%. Någon som vet hur stor andel av de 12,9% som SD fick i valet som utgjordes av män?
Skulle vara intressant att veta om förhållandet mellan kvinnor och män håller på att jämnas ut eller om det är exakt samma snedfördelning som det varit tidigare.
Det är omöjligt att veta eftersom valen är hemliga. Du kommer aldrig få en korrekt siffra på detta.
Att SD är kraftigt underskattade tror jag är för att skillnaden mellan män och kvinnor inte är så stor som media och opinionsinstituten tror.
Jag tror alltså kvinnornas siffra är den som underskattar Sverigedemokraterna kraftigt och att siffran för män stämmer

Män 24,5%, kvinnornas 14,5% är en grov underskattning som i verkligheten är minst 19,5% vilket skulle ge 22% i valresultat om det vore val idag. Där tror jag felet ligger hos opinionsinstituten. Jag tror det är en åsikt dom själva har att kvinnornas siffra ska vara kraftigt lägre, men det är inte verkligheten.
I den verklighet jag ser är det väldigt många kvinnor som är Sverigedemokrater, hela min familj som är 3 kvinnor, massvis av äldre kvinnor kom fram i valrörelsen och kom till Jimmie Åkessons tal på hans valturné under 2014. Stödet hos äldre kvinnor 50+ är MYCKET STORT!
Media och opinionsinstituten underskattar grovt kvinnornas stöd för Sverigedemokraterna och det är det som gör att dom alltid får fram fel siffror och alltid i totalen underskattar Sverigedemokraterna med flera procentenheter jämfört med valresultaten.