2015-08-25, 08:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studsboll
Det är ofattbart att kvinnorna drar ner resultatet så mycket. Att de är trögtänkta är en sak, men nog borde något gå att göra åt saken?
Enlig dagens Aftonbladet så är många kvinnor rädd att gå ut på kvällarna. (Fixar inte att länka, skriver från mobilen) Frågan är vad/vem är de rädd för. Är det att bli våldtagen av någon random kille. Vem är då denne "någon"? Är kvinnor bara naiva och inte vill acceptera sanningen. Jag är övertygad om att de flesta kvinnor ser var hoten kommer ifrån men varför vågar de inte erkänna för sig själv vad de innerst inne tycker. Är man rädd för sina egna tankar kring invandrarrelaterade problem.

Nej kvinnor, skit i vad omgivningen tycker. Våga stå upp för era åsikter och berätta för era medsystrar vad ni egentligen tycker. Ge fan i att säga vad ni tror förväntas av er.
2015-08-25, 08:27
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadScientist
Novus på Tv4 "alldeles strax". Rubriken var att SD går kraftigt framåt. Men jag hittar inga siffror på hemsidan än...

Som grädde på moset varnar Expo-Stig för SD 2002 http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/h%C3%A4r-varnar-succe-f%C3%B6rfattaren-f%C3%B6r-sd-3197354

Usch vad vi är farliga

Edit: Rubriken uppe nu: SD ökar mest på bekostnad av M och S.
19,4% totalt
24,5% av männen! Största parti bland männen
14,5% av kvinnorna.

Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Inte illa. SD 19,4 i Novus berättar dom nu på TV4 Nyheter.
Bäst någonsin i Novus.

Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
SD 19.4% i Novus
25% (och största parti) bland män enl. Novus.

Någon som har information om samtliga partiers siffror i dagens undersökning? Gärna med förra undersökningens siffror i parentes.
2015-08-25, 08:33
Medlem
Månsans avatar
M 23,3 (-1,7)
FP 5,2 (+0,3)
C 6,7 (+0,3)
KD 3,3 (-0,7)

S 25,1 (-1,3)
V 7,3 (+0,8)
MP 6,7 (+0,7)

SD 19,4 (+1,4)
FI 2,1 (+0,3)
Övriga 0,9 (+0,1)

M+FP+C+KD 38,5 (-1,8)
S+V+MP 39,1 (+0,2)
2015-08-25, 08:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Någon som har information om samtliga partiers siffror i dagens undersökning? Gärna med förra undersökningens siffror i parentes.

Siffror:
http://www.expressen.se/nyheter/ny-rekordmatning-for-sverigedemokraterna/
2015-08-25, 08:43
Medlem
RiverStyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av buranshe
Intressant att de trycker så hårt på detta med männen. Att det är män som röstar sd.
Verkar som de börjar inse att de tappat taget om svenska folket. Mantrat hittills har ju varit: svenska folket vill inte alls ha sd.
Men nu ska sd-framgångarna skyllas på männen då. De onda vita männen...

Det är klart det ska skyllas på de vita männen.

Plus (generaliserat) att de förmodligen vet hur trendkänsliga kvinnor är och hur ängsliga de ofta är från att sticka ut från gemenskapen. Det gäller att hålla dem oroliga för det hemska SD så de inte plötsligt byter fot, för då byter hela kollektivet på en gång och då går det fort.
2015-08-25, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
Intressant vad hon säger om SD, den politiska kommentatorn på tv4: "Om det är tyst om dom så växer dom ändå, på något sätt"....

"på något sätt"...

Ja, du politiska "experten" på tv4. Fundera på det ett tag.

Ja media i Sverige tror verkligen fortfarande att detta är en trend som kan brytas ned med olika typer av politiska, konjunkturmässiga eller retoriska åtgärder. Svensson är en korkad fascist helt enkelt. Att det väller in personer från andra sidan jordklotet från odemokratiska, chauvinistiska incestkulturer bekommer dem inte.
Att en invandrad arab har fyra gånger högre risk att utföra brott mot person (misshandel etc.) talar man inte om. Att samma grupp också förekommer fyra och en halv gång mer i sexualbrottsstatistiken i jämförelse med inrikes födda tystas ned. Mångfald är bra.

Detta är ett citat från Aftonbladet i kölvattnet av SD:s framgångar i opinionsundersökningarna. LO- basen uttalar sig i integrationsdebatten:

Citat:
– Det viktiga är att få ordning och reda i mottagandet, sa LO:s vice ordförande Tobias Baudin.
Enligt honom finns det flera brinnande frågor som måste hanteras, bland annat om det ska vara okej för kommuner att tacka nej till flyktingar och vikten av att nyanlända måste komma snabbare i jobb eller utbildning. Även TCO har sedan dess sagt att man inne på samma linje.

Den föreslagna metoden resulterade till exempel i att min kollega som kom från Syrien för cirka fyra år sedan fick sin syriska sjuksköterskeutbildning, en utbildning som motsvarar svensk undersköterskeutbildning konverterad till svensk sjuksköterskelegitimation. Citatet ovan skvallrar om vilka åtgärder som kommer att bli aktuella när SD växer, man kommer aldrig lyssna till opinionen, man kommer se SD:s framgångar som en anomali inte som ett konkret ställningstagande.

Den här typen av diskriminerande åtgärder kommer vi säkert se ännu mer i takt med att SD växer.
Jag tror inte att den nuvarande uppgången räcker SD kommer behöva mer röster för att göra någon skillnad. Risken för odemokratiska lösningar 2018 är fortfarande överhängande.
2015-08-25, 08:50
Medlem
Lost-Souls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
M 23,3 (-1,7)
FP 5,2 (+0,3)
C 6,7 (+0,3)
KD 3,3 (-0,7)

S 25,1 (-1,3)
V 7,3 (+0,8)
MP 6,7 (+0,7)

SD 19,4 (+1,4)
FI 2,1 (+0,3)
Övriga 0,9 (+0,1)

M+FP+C+KD 38,5 (-1,8)
S+V+MP 39,1 (+0,2)

19,4% är en helt ok siffra då den kommer från ett av dinosaurie-instituten vars metoder härstammar från 50-talet men jag kan inte vara nöjd så länge S fortfarande ligger över 25%. Enligt Franz modell så finns det heller ingen historisk överskattning från Novus beträffande S.

Det stör mig, jag vill se sossesvinen svettas som grisar över oron att inte längre vara största parti.

Min önskan kommer förvisso att uppfyllas om ca 3-4 månader då även 50-tals instituten kommit ikapp Sentios och Yougovs siffror men jag är en otålig jävel
2015-08-25, 08:57
Medlem
euqueros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av von.Durchfall
Fast kan det inte för en kvinna upplevas som ganska angenämt med ett tillskott på tiotusentals unga män i 18-30-årsåldern (ensamkommande flyktingbarn) varje år?

Hur skulle ni själva tänka om det kom motsvarande mängd unga kvinnor till landet varje år? Skulle sd ha lika högt stöd bland män då?

Antagligen skulle de inte ha lika högt stöd bland män om det mest var kvinnor som vällde in i landet, men det beror ju inte endast på att män oftast tänker med det de har mellan benen utan även på att vi inte skulle behöva stå ut med lika mycket våld i samhället eftersom det skulle vara just kvinnor, och inte våldsbenägna män, som kom in.

Citat:
Ursprungligen postat av Sockerpappan
Jag utesluter inte att det i viss grad kan bidra. Men kvinnor är också mer empatiska och även känsligare för påverkan av olika typer av grupptryck.

Media utövar ett kraftigt fabricerat grupptryck på svenska folket, och matar oss dessutom med falska bilder av att det bara är flyktingar, kvinnor och barn som kommer, som det är sååååå synd om.

Kvinnorna luras av detta i högre grad än männen pga sin natur. Kvinnor röstar också betydligt mer vänsterorienterat än männen av samma anledning.

Precis.
2015-08-25, 08:58
Medlem
Kalksalpeters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FranzLisztBlevEj75
Faktum är att om SD till nästa val skulle växa till de riktigt stora siffror som det bitvis spekulerats kring i tråden (alltså typ 40+) så kommer resultaten för de små partierna bli ruggigt viktiga. Tänk om tex FI och två till partier går bort sig på 3%, och så 1% på övriga. Då kan det räcka med 44-45% för majoritet. Med FI, V, MP, C, FP, och KD runt "strecket" kan stödröstandet i valet 2018 bli ett spelteoretiskt mecka.
Du som har koll på förändringshastighetssiffror. Hur stor är sannolikheten i dagsläget att FI, V, MP, C, FP, och KD allihop landar under 4.0% i valet 2018?
2015-08-25, 09:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av von.Durchfall
Fast kan det inte för en kvinna upplevas som ganska angenämt med ett tillskott på tiotusentals unga män i 18-30-årsåldern (ensamkommande flyktingbarn) varje år?

Hur skulle ni själva tänka om det kom motsvarande mängd unga kvinnor till landet varje år? Skulle sd ha lika högt stöd bland män då?

Nej, det tycker "vi" (eller i alla fall) jag INTE!

Vi kvinnor har barn, föräldrar och ett eget liv som blir drabbat av det här vansinnet.
Och det är inte "angenämt" på något vis alls.

Jag har blivit allt mer öppen med att jag röstar SD sedan valet 2014.

En del kvinnor undviker kanske SD pga. stigmatiseringen, man är ju inte bara fattig och lågutbildad, utan anses även komma från landet och vara WT om man röstar SD. Jag vet att det inte stämmer och skiter i vad folk tycker, men kan tänka mig att en del tvekar/backar pga. det.

Media intervjuar ju dessutom mest sådana SD-kvinnor och det är den bilden de vill ge, som man får se.

Men det håller på att ändras i takt med att SD ökar. Människor, män som kvinnor ser att SD drar människor från alla samhällsskikt och inte är ett enfrågeparti eller "bråkmakare".
2015-08-25, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kalksalpeter
Du som har koll på förändringshastighetssiffror. Hur stor är sannolikheten i dagsläget att FI, V, MP, C, FP, och KD allihop landar under 4.0% i valet 2018?

Det beror helt på vad som kommer hända i Sverige de kommande åren, medias rapportering av nyheter och partier och eventuella förändringar inom partier.

Sannolikheten att samtliga 6 partier som du nämnde hamnar under 4% är obefintlig. Sannolikheten att en eller flera gör det är stor.
2015-08-25, 09:05
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nycticorax
"på något sätt"...Ja, du politiska "experten" på tv4. Fundera på det ett tag.

Haha. Jag vill dra mig till minnes att vid dagarna före och efter "Yougov-scoopet" som kom ut här kvällen före det publicerades i Metro - och dagen efter så var den här tråden Flashbacks mest lästa
tråd på "Aktuella ämnen".

Så om etablisemangsmedia sitter och tiger....vad gör det för skillnad, egentligen när Flashbacks OU-tryffelsvin sitter och matar på Metros sökmotor med kreativa sökbegrepp och får fram artikeln trots att den inte finns, och hittar stora mängder tryffel?

Medias trötta "enligt experter"...och "experter som vi har varit i kontakt med säger..." det väger lätt när "allmänheten på Flashback" säger någonting annat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in