2015-08-25, 01:54
Medlem
Onanikrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rebell4ever
Nu är du nog lite överoptimistisk, folk är inte så dumma som du tror, dom är dummare.
Skrev i någon tråd för flera månader sen, det är bara att höja bensinskatten!,vi höjer bensinpriset för att ha råd med vår välfärd=invandring, nu är det ju läge när priset är lågt, vänta ett halvår/år då är det helt åt hellvete!
Men det är folk för dumma att förstå, skatten ligger kvar även när soppan kostar 16kr

Vänta till efter jul, eller nästa sommar, påminn då era miljömuppvänner om varför det kostar satan att köra bil, passa även då på att påminna om varför SD. i senaste undersökningarna då naggar 30%kanten.

Folk är så jävla dumma att det inte är sant, samma folk som delar "hela norrland skall leva" osv. de röstar sosse/miljömpp.
2015-08-25, 02:31
Medlem
nins avatar
Gissar på precis under 20% i novus imorgon. Säg 19,7%
2015-08-25, 02:51
Medlem
svallerbyttans avatar
Drar till med 22,8%, men allt över 20% ser jag som bra. Om tre timmar får vi veta.
2015-08-25, 02:55
Medlem
ok, då gissar jag på 20,9. Men jag är usel på de här gissningarna. Trodde det skulle dröja till November innan SD blev största parti i någon OU.
2015-08-25, 03:27
Medlem
Jagviosss avatar
SD:s storleksrelaterade accelererande normaliseringsspiral

Inledning

Varför känns det som att "det som tidigare hållit SD tillbaka" inte gör det längre? Varför har SD gått in i en tillväxtfas som i princip är exponentiell?

Jag väljer här att inte fokusera på effekten av enskilda händelser, som t.ex. IKEA-morden, utan jag granskar istället mer "matematiska mekaniska" fenomen.

Teori

Först fakta: 58 % uppgav för några månader sedan till Demoskop att invandringen är för stor.

Tes: Jag tror att det är mycket enkelt. Desto större SD blir, desto mer accepterat och normaliserat blir partiet av sin blotta storlek.

Detta leder till att väljare i allt högre grad kan tänka sig rösta på partiet. Och de nytillkomna sympatisörerna normaliserar partiet ytterligare. Etc.

Detta leder till den accelererande spiral av väljartillströmning som SD nu upplever.

SD ändrar sig inte, väljarna ändrar sig inte, men tillväxtspiralen maler på och accelererar!

Det finns en bortre gräns, kanske idag på 58 %, dit är det dock lång väg och inget säger att gränsen är fix. (58 % är i dagsläget snarare högt tanke på medias ständiga propaganda.)

Sammanfattning

Det enda som tidigare har hindrat väljare att sympatisera med SD har varit stigmatiseringen av partiet. Stora delar av Sveriges befolkning sympatiserar med de åsikter SD har kring t.ex. invandring, och den mittenpolitik SD för vad gäller ekonomi etc. När nu stödet för SD passerar 20% försvinner partiets stigmatisering automatiskt genom partiets blotta storlek. Detta skapar en accelererande spiral av väljartillströmning.

Vad tror du?
2015-08-25, 03:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cadde
De som röstar på F!, V, S, MP, KD, FP eller M röstar i stort sett på samma parti. Det partiet som skiter fullständigt i vad du vill och bara har en agenda. Att bättra sina egna, anhörigas och vänners liv.
Så du menar att SD och C är undantag?
2015-08-25, 04:57
Medlem
Sunimods avatar
Tror att vi kommer se en tydlig trend i kommande opinionsundersökningar hur SD steg för steg kommer växa. Eftersom S+MP fortsätter komma med idiotiska förslag så kommer det bli så. Senaste med ytterligare en höjning av bensinskatten trots att de lovat att inte göra det. Ger ökade kostnader för folk som måste ha bil typ ett stycke från stan mm samt på svenska åkeriföretag. Fortsatt tystnad från Alliansen gör att man kommer kliva över till SD.
2015-08-25, 05:52
Medlem
MadScientists avatar
Novus på Tv4 "alldeles strax". Rubriken var att SD går kraftigt framåt. Men jag hittar inga siffror på hemsidan än...

Som grädde på moset varnar Expo-Stig för SD 2002 http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/h%C3%A4r-varnar-succe-f%C3%B6rfattaren-f%C3%B6r-sd-3197354

Usch vad vi är farliga

Edit: Rubriken uppe nu: SD ökar mest på bekostnad av M och S.
19,4% totalt
24,5% av männen! Största parti bland männen
14,5% av kvinnorna.
Senast redigerad av MadScientist 2015-08-25 kl. 06:02.
2015-08-25, 05:55
Medlem
Ake.Jimmiesson666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadScientist
Novus på Tv4 "alldeles strax". Rubriken var att SD går kraftigt framåt. Men jag hittar inga siffror på hemsidan än...

Som grädde på moset varnar Expo-Stig för SD 2002 http://www.tv4.se/nyheterna/klipp/h%C3%A4r-varnar-succe-f%C3%B6rfattaren-f%C3%B6r-sd-3197354

Usch vad vi är farliga

Hoppas 20% sprängs i novus idag!
2015-08-25, 06:01
Medlem
Månsans avatar
Inte illa. SD 19,4 i Novus berättar dom nu på TV4 Nyheter.
Bäst någonsin i Novus.
2015-08-25, 06:03
Medlem
Nostradumbasss avatar
SD 19.4% i Novus
25% (och största parti) bland män enl. Novus.
2015-08-25, 06:04
Medlem
Ake.Jimmiesson666s avatar
Var detta typ 18:e raka SD rekordet?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in