2015-08-24, 23:00
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av XeniaOnatopp
Men om du inte kan göra det ska du inte säga att mordet är uppklarat.

Jag har väl inte sagt att mordet är uppklarat, var har du läst det? Jag har ju tvärtom ifrågasatt sådana påståenden. Läs mina inlägg igen som handlar om det, så ser du att det är kommentarer till påståenden om att mordet är uppklarat.

Jag tycker absolut inte att mordet är uppklarat oavsett vad åklagaren säger, han är partisk vad folk än tycker, han har en agenda, att få NB fälld för mordet därför att föreliggande bevisning övertygar honom om NB skuld.
Senast redigerad av OY 2015-08-24 kl. 23:06.
2015-08-24, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppsan
Det finns dömda som blivit friade

Samtidigt som de finns folk som har vart starkt misstänkta men inte alls inblandade.
2015-08-24, 23:01
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
Det finns DNA och blod från MGM på LH tillhörigheter , men varför finns inte LH:s DNA på MGM eller i någon bil eller någonstans?

Säg att han överfallit henne direkt när hon skickat sitt sms , kommer bakifrån och håller siin ena arm över hennes ansikte och den andra över hennes hals i syfte att hon ska sluta skrika men för länge och hon kvävs av han stora breda arm som han lagt över hennes ansikte. Han forslar kroppen i något fordon till Martorp och lägger henne där, han vet att hans DNA och blod kommit på allt hon hade på sig/ med sig i händerna. Därför klär han av henne och sprider allt som går att ta loss för att slänga ut det, han vet att så länge inte detta hittas ihop med kroppen så blir det svårt att bevisat det var han. Han väljer också Martorp för att kunna förklara sitt ev DNA som finns kvar med att han jobbar där men då är frågorna
Hur kunde han göra detta för han har varit nära henne utan att något av hans DNA fastnat i hennes hår tex och hur fraktades hon och med vad ??

Men om det finns DNA/blod på de kläder som finns kvar på hennes kropp? Och varifrån kom hans blod? Näsblod kanske.

Om hjälmen inte togs av förrän efter mordet så kan det förklara avsaknad av DNA i håret.
Senast redigerad av hasselmuz 2015-08-24 kl. 23:11.
2015-08-24, 23:02
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exquisitely
Njae, så klappat och klart inför rättegången behöver det ju inte vara. För vem vet, det kan ju vara så att NB och advokaten kommer leverera en sammanhängande, detaljerad historia om vad som skett och därmed så ett frö av oskyldig till mord i huvudet på både rådmän och nämndemän.
Men det fröet kan få problem att gro i ett huvud fyllt av förutfattade meningar, orsakade av åklagarens frikostiga åsidosättande av förundersökningssekretessen.
2015-08-24, 23:04
Medlem
Den slutsats vi kan dra av att hans blod nu finns på hennes tillhörigheter är att han varit inblandad i hennes bortförande. Det är skönt att veta att han nu måste berätta om varför hans blod finns på hennes kläder.
2015-08-24, 23:05
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag har väl inte sagt att mordet är uppklarat, var har du läst det? Jag har ju tvärtom ifrågasatt sådana påståenden. Läs mina inlägg igen som handlar om det, så ser du att det är kommentarer till påståenden om att mordet är uppklarat.

Jag tycker absolut inte att mordet är uppklarat oavsett vad åklagaren säger, han är partiskt vad folk än tycker, han har en agenda, att få NB fälld för mordet därför att föreliggande bevisning övertygar honom om NB skuld.
Jaha...
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Mordet är uppklarat, man vet att NB är mördaren och den yngre brodern är fortsatt misstänkt. För vad är han misstänkt, vet du det?
Och vilket invektiv ska jag använda nu? Välj själv.
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Kan du avfärda de som tror på att någon annan utförde mordet och NB hjälpte till att få undan kroppen med opartiskt, objektivt, sakligt resonemang, utan att förolämpa dessa?
Det kan jag väl inte göra utan att ha tillgång till förundersökningen. Men min magkänsla kan definitivt göra det iaf. Dessutom så är det bråttom för MGM att börja tala isf för här luktar det livstid lång väg annars. Ju senare man kommer med alternativa teorier desto mindre chans att bli trodd.
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vallero
En olycka skulle ha upptäckts omgående av skador på MGMs bil. Det talar emot. Polisen har inte på något sätt antytt att BOs död föregicks av en olycka. Det talar emot. Olyckor brukar aldrig lämna en olycksplats helt utan bevis på att en olycka skett. Det talar emot. Du är en idiot. Det talar emot.

Vet vi att NB körde sin egen bil den där kvällen då, vet du det, har du sett något uppgift som bekräftar det?

Har polisen ens antytt hur Lisa mördades, varför skulle man berätta om alla skador som fanns på kroppen, ingenting i den vägen har läckt ut.

Att olyckor aldrig brukar lämna olycksplatser vet jag ingenting om, jag vet inte ens om olyckor har något val? Om du menar att en olycka brukar generera spår så får du nog visa att det alltid är så.

Du påstår, då är det du som ska styrka det tycker jag. Ska vi diskutera med fakta som bas så är det lämpligt att du visar att dina påståenden har substans.
2015-08-24, 23:08
Medlem
XeniaOnatopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det kan jag väl inte göra utan att ha tillgång till förundersökningen. Men min magkänsla kan definitivt göra det iaf. Dessutom så är det bråttom för MGM att börja tala isf för här luktar det livstid lång väg annars. Ju senare man kommer med alternativa teorier desto mindre chans att bli trodd.
Din magkänsla ger jag inte mycket för. Nja, en månad har han på sig, minst.
2015-08-24, 23:08
Medlem
– Vi har en bild av hur det här mordet kan ha gått till och den bekräftas av obduktionsprotokollet, säger Lars-Göran Wennerholm.

Rättsläkarens utlåtande är en viktig del i utredningen av mordet på den 17-åriga Lisa Holm, men åklagaren vill dock inte uppge dödsorsaken.

ANNONS:

– Nej, jag vill ta det i rätt ordning och ska prata med anhöriga och även den misstänkta först, säger han.

På måndagen meddelade åklagaren att han vill ha ytterligare en månad på sig för åtalet mot den 35-årige mannen som suttit häktad som misstänks för mordet sedan början av sommaren. Wennerholm har nu begärt mannen omhäktad till den 22 september, enligt en framställan till Skaraborgs tingsrätt.

Då räknar åklagaren med att kunna lägga fram ett åtal.

Enligt Lars-Göran Wennerholm har bevisningen mot mannen stärkts, bland annat finns DNA-spår.

– Jag har tidigare sagt att det finns flera DNA som binder den misstänkta till Lisa Holm. Nu har vi flera dna-träffar, bland annat hans blod på Lisa Holms tillhörigheter. DNA i form av blod måste man säga är stark bevisning.

Finns det DNA på kroppen?

– Det är en definitionsfråga vad som menas på kroppen. Hon har ju kläder på kroppen, säger Wennerholm.

LH hade sina kläder på sig? Har jag uppfattat det rätt?
2015-08-24, 23:09
Medlem
valleros avatar
Citat:
Men det fröet kan få problem att gro i ett huvud fyllt av förutfattade meningar, orsakade av åklagarens frikostiga åsidosättande av förundersökningssekretessen.
Det du säger skulle stämma om åklagaren hittat på alla bevis som binder MGM till brottet. Tror du det?
Antingen har NB en klockren logisk förklaring till allting, eller så är han skyldig. Vad tror du?
2015-08-24, 23:10
Medlem
hasselmuzs avatar
Citat:
– Vi har en bild av hur det här mordet kan ha gått till och den bekräftas av obduktionsprotokollet, säger Lars-Göran Wennerholm.

Rättsläkarens utlåtande är en viktig del i utredningen av mordet på den 17-åriga Lisa Holm, men åklagaren vill dock inte uppge dödsorsaken.

ANNONS:

– Nej, jag vill ta det i rätt ordning och ska prata med anhöriga och även den misstänkta först, säger han.

På måndagen meddelade åklagaren att han vill ha ytterligare en månad på sig för åtalet mot den 35-årige mannen som suttit häktad som misstänks för mordet sedan början av sommaren. Wennerholm har nu begärt mannen omhäktad till den 22 september, enligt en framställan till Skaraborgs tingsrätt.

Då räknar åklagaren med att kunna lägga fram ett åtal.

Enligt Lars-Göran Wennerholm har bevisningen mot mannen stärkts, bland annat finns DNA-spår.

– Jag har tidigare sagt att det finns flera DNA som binder den misstänkta till Lisa Holm. Nu har vi flera dna-träffar, bland annat hans blod på Lisa Holms tillhörigheter. DNA i form av blod måste man säga är stark bevisning.

Finns det DNA på kroppen?

– Det är en definitionsfråga vad som menas på kroppen. Hon har ju kläder på kroppen, säger Wennerholm.

LH hade sina kläder på sig? Har jag uppfattat det rätt?

Så tolkar jag det!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in