Citat:
Men nu är det ju så att man har mer än detta som du påstår.
Man har ÄNNU FLER dna-spår som kopplar GM till Lisa Holm. Inte bara blod alltså.
Man har förhör att väga in.
Man har vittnen.
Man har övrig teknisk bevisning såsom mobilspårning, kameror och annat.
Man har inte minst förhören med de andra två anhöriga att väga in.
Man har obduktionsrapporten som nu BEKRÄFTAR det scenario man trott hela tiden.
Och man har säkert 50 saker ytterligare.
Självklart kan detta räcka till en dom.
Man har ÄNNU FLER dna-spår som kopplar GM till Lisa Holm. Inte bara blod alltså.
Man har förhör att väga in.
Man har vittnen.
Man har övrig teknisk bevisning såsom mobilspårning, kameror och annat.
Man har inte minst förhören med de andra två anhöriga att väga in.
Man har obduktionsrapporten som nu BEKRÄFTAR det scenario man trott hela tiden.
Och man har säkert 50 saker ytterligare.
Självklart kan detta räcka till en dom.
- Vad jag har läst än så länge verkar det som att man endast har DNA-spår som kopplar MGM till tillhörigheter i stil med kläder. Detta spår består av blod samt eventuellt något mer (hår?).
- Förhören ja, vi vet ingenting om dessa bortsett från att MGM kategoriskt nekar. Alltså blir det svårt att använda detta argument för att en fällande dom skulle vara sannolikt.
- Vittnen. Vilka vittnen? Hade vittnen sett själva handlingen eller hantering av kropp eller dylikt hade man uttalat sig om detta. Varför uttalar man sig om just blodet men inte andra, i så fall mer betydligt graverande uppgifter? Förmodligen eftersom sådana inte finns.
- Övrig teknisk bevisning. Ja, denna verkar bara, enligt vad jag läst, kunna koppla MGM till ungefärlig plats för brottet. Det räcker inte heller.
- Obduktionsrapporten i sig är inte graverande om inte exempelvis man kan konstatera att Lisa bragts om livet med en kniv. Hade man senare kunnat koppla MGM till kniven hade saken varit klar. Så lär inte vara fallet eftersom man i sådana fall hade det sagt det offentligt (som man gjorde med andra uppgifter).
Jag hoppas innerligt att jag har fel och att polis och åklagare har betydligt mer komprometterande uppgifter än vad som hittills sagts till media, men jag tvivlar. Att det räcker till åtal är självklart, men att det som framkommit hittills skulle leda till fällande dom tycker jag är högst tveksamt. Det betyder inte att man har fel MGM; alltså kan polisen säga att man tror att "rätt MGM sitter häktad", men det innebär inte per automatik fällande dom.
Senast redigerad av March560 2015-08-24 kl. 20:30.
Senast redigerad av March560 2015-08-24 kl. 20:30.