2015-08-24, 19:40
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulf-Utredaren
Det räcker med att säga två av de absolut viktigaste parametrarna. TID och PLATS för att utesluta en trafikolycka.

Det hade alltså för länge, länge sedan varit bekräftat om så vore fallet. 100% säkert.

Med hjälp av TID och PLATS för dådet kan du redan från början lägga pusslet hur detta gått till. Vilket också utredarna har gjort.
Och de har definitivt INTE kommit fram till nån jävla trafikolycka.

Men sätt ditt resonemang på pränt då så att vi kan se hur du resonerar.

Jag vet inte vilken tid som Lisa mördades, inte heller på vilken plats, så hur ska jag kunna använda parametrar som inte finns?

Du verkar ha information som vi andra inte har, inte konstigt att allt är så jävla självklart för din del.
2015-08-24, 19:41
Medlem
Det här fallet, har varit ett av de största i "aktuella brott och kriminalfall" som vi haft på Flashback med 63000 inlägg och 30,000,000 visningar på bara 2-3 månader!! Polisutredarna vet själva att kändiskåta experter väntar och vaktar för att polisen skall göra nåt fel då, kan de hänga ut dem som de gjorde med van der Kwast. Jag kan rekommendera er att lita på polisen och åklagaren när de säger så:

CITAT:
”Rätt person häktad”
Lars Johansson säger att obduktionsresultatet inte förändrar bilden av vad som skett, eller förändrar något kring misstankarna mot mannen, som konsekvent nekat till inblandning i Lisa Holms försvinnande och död.
– Vi är fortfarande ÖVERTYGADE om att det är rätt person som sitter häktad, säger Lars Johansson.
– Och åklagaren tycker att misstankarna stärkts under utredningens senaste veckor.
Slut på CITAT.
------------------------

MGM är GM, ni har mina ord
Om det visar sig att han är oskyldig, då, kommer jag att komma ut från min anonymitet och skänka 10000 kr för välgörenhet, skanna och lada upp kvitton . Ni har mina ord
Senast redigerad av matematiker 2015-08-24 kl. 20:36.
2015-08-24, 19:44
Medlem
Nu ser det ut som att MGM kan bli dömd.

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=97&grupp=22199&artikel=62 39093

Frågan om livstid beror på hur hänsynslös han varit, om han är straffad sen tidigare, och för vad i så fall.
2015-08-24, 19:49
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyssmigimorgon
Finns vittne som sett honom våldföra sig på Lisa så han är rökt . Lägg därtill DNA

Var skulle det ha skett, har du mer information om det här? På vilket vis våldförde han sig, vilken tidpunkt?
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hermandad
Nu ser det ut som att MGM kan bli dömd.

http://sverigesradio.se/sida/gruppsida.aspx?programid=97&grupp=22199&artikel=62 39093

Frågan om livstid beror på hur hänsynslös han varit, om han är straffad sen tidigare, och för vad i så fall.

Att rätt MGM sitter häktad är det nog inte många som tvivlar på längre. Huruvida han blir dömd eller inte är en helt annan fråga. Åklagaren har till uppgift att bevisa att han bortom allt rimligt tvivel bragt Lisa om livet. Blodspår på hennes tillhörigheter och vittnesuppgifter om underligt beteende (som jag utgår ifrån är de initiala rapporterna från MP) räcker inte för att döma någon för mord.
Bannlyst
Jag tänker om den misstänkte har avgett blod på Lisas tillhörigheter borde han inte ha rivsår eller skador på kroppen då? Har man gjort helkroppsundersökning på litauern?
2015-08-24, 19:51
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kyssmigimorgon
Jag tänker om den misstänkte har avgett blod på Lisas tillhörigheter borde han inte ha rivsår eller skador på kroppen då? Har man gjort helkroppsundersökning på litauern?

En ingående sådan undersökning är garanterat gjort.
2015-08-24, 19:56
Medlem
Tamborinos avatar
Kan ha missat om nån skrivit samma innan !
Jag tror att "Stackarn" har skurit sig när han krossade BO mobil , trasig plast är vasst som fan .
Hoppas fanskapet erkänner snart .
2015-08-24, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Jag tycker att du ska föra ett resonemang som landar i att det kan uteslutas eller håll käften. Baka med fördel in de flertalet förklaringar i tråden som är giltiga och vettiga som dessutom styrker att mordet inte föregicks av en trafikolycka.

Varför hade det inte varit hysch hysch kring mordet om det föregicks av en trafikolycka?

Jag har tidigare tagit upp det på eget initiativ, och idag kommenterade jag en postare som tog upp det, häng med i tråden istället och bearbeta informationen i din hjärna innan du uttalar dig så slipper du att framstå som imbecill.

Du har ett och annat att förklara nu.

Du måste fan vara helt från skruvad...
Jag svarade vettigt och sansat, sen var jag dum i huvudet för att jag sa vad jag tyckte!
Lär dig analysera texter innan du börjar argumentera med personangrepp!

Olycka = uteslutet!
Skador på bilar hade förekommit, man hade hittat spillror på vägen som media med all säkerhet snappat upp (yppandeförbudet fanns inte innan kroppen hittades).
Redan på tisdagen gick polisen ut med att det rörde sig om ett bortförande!
http://www.gp.se/nyheter/vastsverige/1.2740259-spar-hittat-efter-forsvunnen-17-aring

Det enda möjliga scenariot för en olycka är att Lisa gått över vägen och blivit påkörd där, vilket hade lämnat en massa spår för just en olycka!
Kolla gärna lite videos om hur mycket skräps som sprids vid en olycka!
https://www.youtube.com/watch?v=uavJDBP4YeQ

Om inte från bilen så från kläder som skrapas mot asfalten!
Det hade varit känt om en olycka gjorde att Lisa försvunnit efter en sådan!
2015-08-24, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av March560
Att rätt MGM sitter häktad är det nog inte många som tvivlar på längre. Huruvida han blir dömd eller inte är en helt annan fråga. Åklagaren har till uppgift att bevisa att han bortom allt rimligt tvivel bragt Lisa om livet. Blodspår på hennes tillhörigheter och vittnesuppgifter om underligt beteende (som jag utgår ifrån är de initiala rapporterna från MP) räcker inte för att döma någon för mord.

Men nu är det ju så att man har mer än detta som du påstår.

Man har ÄNNU FLER dna-spår som kopplar GM till Lisa Holm. Inte bara blod alltså.
Man har förhör att väga in.
Man har vittnen.
Man har övrig teknisk bevisning såsom mobilspårning, kameror och annat.
Man har inte minst förhören med de andra två anhöriga att väga in.
Man har obduktionsrapporten som nu BEKRÄFTAR det scenario man trott hela tiden.

Och man har säkert 50 saker ytterligare.

Självklart kan detta räcka till en dom.
2015-08-24, 20:02
Medlem
Dessutom kan vi ju vara ännu säkrare att det inte rör sig om en olycka imorgon om MGM är fortsatt häktrad för mord... inte vållande...
2015-08-24, 20:10
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nominal
Tolkar ditt svar som att Passaten på bilden tidigare varit deras men nu innehas av någon i Småland? Kan helt ärligt inte se att relevansen i att litauerna kört den för tre år sedan.
Det är en Golf. - Det var LT-skylten som var den springande punkten.
Citat:
Ursprungligen postat av nominal
Uppgiften om att VW Sharanen bärgats kan jag bara hitta i litauisk media.
Det verkar som att även Sharanen var LT-reg. - Det finns också bilder från parkeringen där man ser Sharanen stå utanför litauernas bostad innan den bärgades. - Polisen har undersökt bilen (och ytterligare ett par bilar). Resultatet är ännu så länge inte kommunicerat.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in