Citat:
Ursprungligen postat av
Lupu
Vi lever redan i ett riktigt sinnesrubbat scenario. Vi har bara befunnit oss i det tillräckligt länge för att hinna vänja oss vid det.
Tror du att en svensk från sextiotalet skulle kunna föreställa sig att hans land femtio år senare skulle belöna IS-terrorister med förtur i bostadskön och på arbetsförmedlingen? Det är fullständigt sinnesjukt om du tänker efter, lång mycket mer bisarrt än att ett parti som SD skulle kunna få egen majoritet.
Jag tänker mig ändå att vid det här laget har det gått upp för partiledningarna i 7K vad som är på väg att hända.
Vad skulle man ha vunnit om det slutar med att SD får egen majoritet? Vad skulle man ha uppnått, förutom ett till stora delar förstört Sverige?
Är förhoppningen hos nymoderaterna att komma tillbaka efter en mandatperiod och på allvar införa sin vedervärdiga nyliberalism? Det kommer att bli en lång och mödosam uppförsbacke.
Tror vänstern att deras normkritiska och rotlösa idealsamhälle kan införas trots att dom förmodligen är för evigt dömda till att vara i minoritet?
Om dom är såpass rubbade förstår jag inte hur dom lyckas ta sig till jobbet om morgnarna, än mindre hur dom lyckas upprätthålla (nåja) ett samhälle, eller ens klarar att skita själva.