Citat:
Mitt konto är upp ca 450% i år, krossar dom flesta på börsen och allra mest sopan Kurt-sune som sitter och smeker sitt ollon för ca 20% uppgång i år(eller ligger han ens på + eftersom börsen är back i år). Ja utveckling talar sitt tydliga språk, han är inget att hurra för och det typiska för alla baissare som kommer med "sälj skiten och köp säkra aktier, vill enbart ert bästa" pekar bara på avundsjuka och baissattack för att få komma in billigare. Hade han verkligen velat ert bästa hade han hållit käften istället för att sitta här och försöka påverka er i stundens hetta, ni får avgöra själva men min mensa hjärna lurar han icke Sålde med. Jag tyckte att det var en FPC grej, men kollade andra aktier och voilà.HM rasar med en hel del.
Men som du säger, det har ingenting med FPC , speciellt efter en sån fin rapport. Som det ser ut nu, det här oron kommer sprida sig till USA börsen ... Och självklart kommer den då falla med andra procent.
Känns inte bra att ha sålt FPC,.
Men som du säger, det har ingenting med FPC , speciellt efter en sån fin rapport. Som det ser ut nu, det här oron kommer sprida sig till USA börsen ... Och självklart kommer den då falla med andra procent.
Känns inte bra att ha sålt FPC,.

Verkliga anledningen till varför jag och min krets sålt av rubbet i våra portföljer är för att risken för en större korrektion på börsen kan ha startat och efter flera timmar läsande igår så bestämde jag mig runt 22-23 tiden för att avvakta Måndagen men redan i morse kunde jag se kl 7:00 att börserna låg 3-4% och att långa trender då var brutna och de analyser jag kollat på ökar i tillit. Veckan måste dock avsluta runt de här nivåerna för att charterna ska stämma men i den här farten och med den vinst vi har finns det inte på kartan att vi gör en chansning.
Allt härleds med andra ord till att jag har en osäker syn på börsen där risken nu ligger och får nedan grafer rätt tänker jag inte sitta med i båten.
http://www.ladda-upp.se/bilder/clgzkousemaaxv/
http://www.ladda-upp.se/bilder/vmltmnigxqhtf/
Taket testat, Trendbrott sedan 2012, mellersta BB bruten, MACD pekar ned.
http://www.ladda-upp.se/bilder/jqqquvhlacxqcy/
Lägg till trendbrott på alla börser, lägg till kraschad olja, lägg till att dollarn har rallat likt 2008(sämre export och jobb i USA), lägg till kina-krasch, lägg till Grek-krisen som hålls tyst just nu och även att svenska börsen är övervärderad sett till PE tal på de stabilare bolagen.
Jag medger öppet att jag inte är insatt i börsen som proffs men just av den enkla anledningen tar jag inga risker när det blir såna här svängningar och då vet vi att CBK certifikatet är knutet till FPC vilket stärker vollan kraftig både upp och ned(blir intressant stängning eftersom trejders tog position redan vid 230kr med allt de hade).
Nää usch, jag kapitulerar fram till slutet av September. Då bör vi fått veta ifall börsen havererat eller ifall det är en bear trap som är på väg att ge en större våg uppåt på börsen men det har jag svårt att tro hur jag än vrider och vänder på detta.
För mig är det helt klart värt att stå på sidlinjen och sedan köpa på 300kr med en lugnare börs, nästa år är kursen ändå runt 1000kr med en ok börs. Bolagsvärdet kvarstå, glöm ej det ni som vågar ligga kvar.
Citat:
Det är väldigt tråkigt, jag har dock gjort en stor vinst och kan nöja mig med den. Kommer fortsätta följa bolaget och med samma analyser här som innan men nu ska jag flytta tillbaks till gymmet och bygga lite medan jag avvaktar säkrare tider
Det här bolaget kommer växa sig stooort och skulle nu kursen krascha pga börsen så kom ihåg att 2015 har ett värde på 300-350kr så när ni säljer skänk ej bort hur billigt som helst..