2015-08-24, 15:39
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zorb89
Det här blir ingen rolig läsning för någon här men jag har sålt rubbet, alla mina närmaste är nu fullt likvid.

Börsen visar nu på skrämmande tider som jag inte vågar utmana. Kommer avvakta aug och hela september innan jag vågar gå in igen. Det här är inte normalt beteende och på tok för hög volla, antingen blir det krasch eller så blir det nya toppar på börsen.

FA kvarstår men börsen kommer dra ned allt om det blir så illa jag är rädd för nu.

På sikt reser sig allt men varför chansa när mycket tyder på hög risk. Detta har inget med fpc att göra.

Sålde med. Jag tyckte att det var en FPC grej, men kollade andra aktier och voilà.HM rasar med en hel del.

Men som du säger, det har ingenting med FPC , speciellt efter en sån fin rapport. Som det ser ut nu, det här oron kommer sprida sig till USA börsen ... Och självklart kommer den då falla med andra procent.

Känns inte bra att ha sålt FPC,.
2015-08-24, 15:42
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hopeyouguessmyname
Bra att du är ärlig iallafall.

Eller så är du en baissare
tycker den där zorb är ett ganska bra exempel på den genomsnittliga köparen i FPC. Alla räknar med snabba pengar. Men så fort folk börjar bli nöjda så börjar det att säljas av.

Och vad händer när för många börjar fega ur? Jo exakt det som händer nu... Och det där var bara början skulle jag tro.

Vänta bara tills börsen går över till bearmarknad... Då kommer det att kosta rejält att ligga lång i FPC.
2015-08-24, 15:43
Medlem
Mercinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
ser ut som det kostar att vara girig... ja idag blir det inte upp i FPC, det är ett som är säkert.

Ingen som tänkte på att även FPC påverkas av klimatet på övriga börsen märker jag.

Och har man bara handlat i en bullmarknad är det extremt lätt att bli fartblind.
Vilka fina aktier brukar du handla? Ratos? Investor?H&M?
2015-08-24, 15:51
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mercinho
Vilka fina aktier brukar du handla? Ratos? Investor?H&M?

Holmen, SCA, Skanska, Industrivärden, Lundbergföretagen, Investor, H&M, Google, Nordea, Swedbank etc.

Bara att fylla på när det är billigare. Vissa av bolagen finns samlade i Industrivärden och Lundbergs. Så man kan köpa dessa investmentbolag istället.
2015-08-24, 15:55
Medlem
camos avatar
Citat:
ja idag blir det inte upp i FPC, det är ett som är säkert.

Citat:
Holmen, SCA, Skanska, Industrivärden, Lundbergföretagen, Investor, H&M, Google, Nordea, Swedbank etc.

Jo för dina aktier lyser ju inte jävligt rött idag heller? Tycker du kan hålla käften.
2015-08-24, 15:57
Medlem
Sålt mina fcp aktier också, tråkigt det här men som läget ser ut just nu påverkas alla.
Hoppas att man kan hoppa på hästen snart igen. Får passa på att fynda lite nu när priserna sjunker.
2015-08-24, 15:58
Medlem
Bbobis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camo
Jo för dina aktier lyser ju inte jävligt rött idag heller? Tycker du kan hålla käften.

Skillnaden är väl att hans företag delar ut och att han är långsiktig.
2015-08-24, 15:59
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:

Till skillnad mot andra så har jag köpt merparten av mina aktier för 6-7 år sedan och ser till att köpa på sådana här fall.

Ingen mening att sitta och sälja. Varför ska man göra det? Ingenting har hänt i bolagen bara för att börsen går taskigt ett tag.

Det här är helt normalt. Och klarar man inte nedgångar ska man inte vara på börsen.

Idag har jag köpt lite Avanza Zero och några Holmen. Det var länge sedan jag köpte något sist, men nu börjar det komma ner på bra nivåer som jag gillar.
Senast redigerad av kurt-sune 2015-08-24 kl. 16:01.
2015-08-24, 16:01
Medlem
forum har sådan makt över människor idag. Folk tror på allt som skrivs på forum, jävligt lätt att lura folk med lite trovärdighet. Enkelt att hjärntvätta folk. Båten gungar, bäst att hålla i sig men stormen kommer lägga sig.
2015-08-24, 16:04
Medlem
camos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bbobi
Skillnaden är väl att hans företag delar ut och att han är långsiktig.

Finns flera här som är långsiktiga i FPC också? Även om de inte delar ut just nu.

Citat:
Ingen mening att sitta och sälja. Varför ska man göra det? Ingenting har hänt i bolagen bara för att börsen går taskigt ett tag.

Det här är helt normalt. Och klarar man inte nedgångar ska man inte vara på börsen.

Jag har inte sålt. Jag tror att skutan vänder innan den gått under mitt GAV.
2015-08-24, 16:07
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Finns flera här som är långsiktiga i FPC också? Även om de inte delar ut just nu.
Jag har mycket svårt att tro det med tanke på girigheten hos spekulanterna.

Och det är inte mycket som behövs för att skocken ska springa mot utgången.

Bättre att passa på och köpa in några Industrivärden C (146,6 i kurs) sådana här dagar. Det är fin hävstång i den.
Senast redigerad av kurt-sune 2015-08-24 kl. 16:18.
2015-08-24, 16:13
Medlem
Bbobis avatar
Citat:

Självklart. Får se med tiden.

Jag tror ni behöver kurt-sune. Det behövs personen på båda sidorna för att kloka beslut ska kunna tas. Hur känner alla som hakade på att köpa bullar? Ska endast positiva haussande inlägg tillåtas? För vadå? Vad är dom bullarna värda idag? Folk visste ju inte ens vad det var men verkade köpa för det.
Senast redigerad av Bbobi 2015-08-24 kl. 16:16.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in